Receiver en Stereo versterker op 1 set speaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:54
Hoi,

Ik ben op zoek naar de meest "Audiofiele" setup om zowel van films in de diverse audio formaten als van mijn stereo te genieten.

Ik heb al een eind versterker (9 kanaals THX Ultra 2 gecertificeerd) en kan hier dus bijvoorbeeld een goede nieuwe AV processor als de Marantz AV7704/Onkyo pr-rz5100/ Yamaha 5100 oid op aansluiten.

Dit is de makkelijkste weg (en wellicht ook de goede) echter omdat mijn speakers 2 setjes aansluiting hebben, die nu bi-amp worden aangestuurd zat ik er aan te denken om deze weer aan elkaar door te verbinden zoals uit de fabriek en dat deze worden aangestuurd door de receiver of de stereo versterker.

Nu is het bovenstaande wellicht overdreven en is een pre-processor the way to go , ook al omdat de speakers een zeer hoog rendement hebben.

Mijn setup :

Pro-Ject RPM 6.1 draaitafel (ortofon 2MM black element)
Cambridge CXN
Graham Slee phono amp

Bovenstaande zouden dus op de stereo versterker worden aangesloten eventueel

Speakers : Klipsch RF63K
Onkyo PA-MC5501 eindversterker
Marantz Sr5010 receiver die met zijn pre-outs aan de Onkyo is verbonden.

De Marantz SR5010 wil ik dus sowieso vervangen door een goede pre-processor, omdat ik tov mijn oude
receiver echt een stukje openheid mis en tevens is de Wifi belabberd en de IR receiver al kapot (na 1,5 jaar).

Echter zou dit in het geval van een extra stereo versterker een veel eenvoudiger en goedkoper model kunnen zijn, wellicht weer een receiver die ik gebruik als pre-processor.

Mijn voornaamste gebruik van de set verplaatst zich langzaam weer van beeld naar geluid en dan met name het spelen van vinyl.

Ik heb al veel gezocht over hoe je 2 versterkers aan kunt sluiten op 1 paar speakers en een hoop voor/tegens gevonden dus ik dacht ik gooi het op tweakers in de groep ;)

Ik sta open voor ideeën dus komt u maar :)

MuziekLiefhebbert