Toon posts:

Onboard sound, goed genoeg voor freespeech?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze post al eens gedaan maar nog geen reply. Graag zou ik toch eens een mening van iemand willen horen..
Ik wil graag freespeech gebruiken, hiervoor wil ik een (volgens mij) redelijke headset van labtec (Labtec LVA-7370 ClearVoice Collar Mic) aan schaffen. Mijn vraag is of ik het dan red met de onboard sound (AC97) van mijn moederbord?
Ik ben best tevreden over het geluid wat er uit komt, maar heeft het wel zin om een goede mic aan te schaffen met on-board sound?

ThenX for the advice!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik niet zo'n goede ervaringen met dit soort software, maar goed, wordt het pakket niet geleverd men een zgn 'SpeechMike'? Als je het dan toch gaat kopen kun je misschien beter eerst die ff testen voordat je veel geld uit gaat geven aan een dure microfoon. :)

Verwijderd

idd joene heeft gelijk

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:55
Ik denk dat de kwalitiet van je on-board geluidskaart niet echt bagger is. Als de kwaliteit van je headset redelijk goed is, moet de spraakherkenningssoftware er goed mee om kunnen gaan. Met andere woorden: voor spraakherkenning maakt het geen donder uit of je AM-kwaliteit of CD-kwaliteit hebt.

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat spraakherkenning fantastiesh werkt, want het is en blijft een errug lastige materie.