Beste Tweakers,
Ongeveer 2 maanden geleden had ik besloten om een nieuwe PC te bouwen. Aangezien er toen een strak budget was, was het maximale wat ik voor een case wou uitgeven rond de €50,- . Toen had ik besloten om een CM Lite 5 RGB te halen.
Op het moment zit ik echt te twijfelen of dit gewoon een stomme keus was (Goedkoop = duurkoop).
De 3 fans aan de voorkant staan op standje maximaal en dit lijkt af en toe wel op een straaljager.
De volgende Hardware zit in de computer:
De CPU is rond de 30 graden idle en rond de 55 graden onder load.
De GPU is rond de 32 graden idle en rond de 65 graden onder load. De fans draaien dan wel al rond 75% speed.
Aangezien er 3 intake fans en 1 outtake fan (AIO koeler) zijn vraag ik me af of dit wat te maken heeft met de temperaturen in de kast. Weet het niet zeker maar dit is volgens mij geen beste airflow.
Aangezien ik graag deze hardware lang wil gebruiken vraag ik me dus af of het misschien niet beter is om een andere behuizing te halen nu het nog kan.
Zelf heb ik al rond gekeken en de volgende 3 behuizingen bevallen me heel erg:
Aangezien ik zelf persoonlijk geen idee heb of het veel zou gaan uitmaken hoop ik dat jullie me hier bij kunnen informeren voordat ik een nieuwe behuizing koop en wellicht er niks mee opschiet.
Alvast bedankt,
MarshalSmit
Ongeveer 2 maanden geleden had ik besloten om een nieuwe PC te bouwen. Aangezien er toen een strak budget was, was het maximale wat ik voor een case wou uitgeven rond de €50,- . Toen had ik besloten om een CM Lite 5 RGB te halen.
Op het moment zit ik echt te twijfelen of dit gewoon een stomme keus was (Goedkoop = duurkoop).
De 3 fans aan de voorkant staan op standje maximaal en dit lijkt af en toe wel op een straaljager.
De volgende Hardware zit in de computer:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 223,40 | € 223,40 |
1 | ASRock X370 Killer SLI | € 126,95 | € 126,95 |
1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G | € 835,- | € 835,- |
1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB | € 61,- | € 61,- |
1 | Cooler Master MasterLiquid 120 | € 62,50 | € 62,50 |
1 | G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB | € 189,99 | € 189,99 |
1 | Corsair RM850 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.498,84 |
De CPU is rond de 30 graden idle en rond de 55 graden onder load.
De GPU is rond de 32 graden idle en rond de 65 graden onder load. De fans draaien dan wel al rond 75% speed.
Aangezien er 3 intake fans en 1 outtake fan (AIO koeler) zijn vraag ik me af of dit wat te maken heeft met de temperaturen in de kast. Weet het niet zeker maar dit is volgens mij geen beste airflow.
Aangezien ik graag deze hardware lang wil gebruiken vraag ik me dus af of het misschien niet beter is om een andere behuizing te halen nu het nog kan.
Zelf heb ik al rond gekeken en de volgende 3 behuizingen bevallen me heel erg:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master MasterCase H500P | € 130,- | € 130,- |
1 | Corsair Carbide Air 540 Zwart | € 110,85 | € 110,85 |
1 | Fractal Design Meshify C | € 82,- | € 82,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 322,85 |
Aangezien ik zelf persoonlijk geen idee heb of het veel zou gaan uitmaken hoop ik dat jullie me hier bij kunnen informeren voordat ik een nieuwe behuizing koop en wellicht er niks mee opschiet.
Alvast bedankt,
MarshalSmit