Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VR Ready Systeem (1300€)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal enerzijds gebruikt worden om VR en AR applicaties op te ontwikkelen en te testen (zowel Oculus rift als HTC Vive). Ik heb voorlopig nog geen ervaring met de ontwikkeling voor beide platformen, maar de ontwikkeling start met een deftige build. Vandaar dat ik hier het lijstje even wil dubbelchecken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van rond de 1300€ ter beschikking voor dit project (exclusief VR brillen).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en displays zijn niet nodig. Ook de VR brillen zitten niet in dit lijstje

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben vertrokken van requirements van de Oculus Rift & HTC Vive en heb vervolgens aangepast naar de hedendaagse hardware.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Integratie met de VR sets is hierbij het belangrijkste.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Zoals ik aangeef bij het begin van de post heb ik voorlopig geen ervaring met de ontwikkeling voor VR / AR maar wil ik mij hierin verdiepen. Dit begint met een deftige build die dit geheel (vlot) aankan. De hoofdvraag is dus: kan ik met onderstaande aan de slag en kan ik eventueel ergens besparen? Bijkomende vragen:
- Kan ik nog besparen door over te schakelen op bv. de i5-8400, of is dit af te raden?
- Ik heb vaak gelezen dat de Oculus Rift nog al graag moeilijk doet over USB poorten, is er een manier waarop ik kan checken of mijn MB compatibel is, of iemand die hiermee ervaring heeft?
- Processorkoeler: vereiste of gaat een stock intel koeler zijn werk doen?
Verder is alle feedback meer dan welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 316,50€ 316,50
1ASRock Z370 Pro4€ 110,-€ 110,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 489,-€ 489,-
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 192,-€ 192,-
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.361,35

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
De S340 Elite heeft een extra front hdmi en usb poort voor het aansluiten van een VR set en een magnetische puck om als kapstok te dienen aan je tower, misschien praktisch. Verder zou je een variant van de 1070 kunnen uitzoeken met een interne hdmi header voor de kabel van de S340 Elite, er is ook een gat achterin de kast om het netjes achterlangs buitenom te doen, maar het kan dus netter. Gigabyte en Asus maken kaarten met hdmi poorten aan de binnenzijde.

De intel stockkoeler gaat zijn werk doen in de zin dat de processor niet zal oververhitten tijdens jouw workload. Persoonlijk vind ik de intel stockkoeler te min en is een pricewatch: Arctic Freezer 33 mijn go to koeler op budget.

[ Voor 25% gewijzigd door youridv1 op 13-11-2017 20:10 ]