PS4 pro zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-01-2024
Goedemiddag forumleden,

Ik heb 2 weken terug een PS4 Pro COD pakket aangeschaft. Maar als ik in het online menu van het spel zit (COD) of voor de kenners in headquarters zit, maakt mijn PS4 pro een zoemend geluid vanuit de disk-lade. Wanneer ik dan van tabblad verander in het menu, dan hoor je het geluid ook soort van "overschakelen". Ik heb er een filmpje van gemaakt zodat jullie kunnen horen wat ik bedoel. Het geluid wat je van 00:07 tot 00:12 hoort is niet wat ik bedoel wang toen zat de microfoon van me telefoon denk ik te dicht bij me PS4. Maar het gaat dus om het geluid wat je buiten om die secondes hoort.

Link: YouTube: PS4 Pro buzzing noise

Mijn vraag is dus of dit normaal is of dat ik hiermee terug naar de winkel moet gaan.

Beste antwoord (via FBeetje op 23-11-2017 17:09)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:39
Heb je het online besteld of in de winkel gekocht.

Daar zit ook nog een verschil in namelijk.

"Als je iets koopt, dan heb je recht op een goed product. Gaat het product binnen 6 maanden na aankoop kapot, dan gaat de wet ervan uit dat het al niet in orde was toen je het kocht. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt."

"De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet vervolgens een deel van het aankoopbedrag teruggeven."

Bron: https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

Daarnaast geef je aan dat je ergens iets gelezen hebt over 14 dagen. Wat is je bron?
En je zegt dat je je PS4 al een paar weken hebt. Sinds wanneer is het "probleem"? Als het de 1ste dag was, waarom ben je niet de 1ste dag terug gegaan naar de winkel? ( Of in ieder geval binnen een paar dagen )

[ Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 20-11-2017 14:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
En toen heb je uiteraard ook een andere game getest, om zo te kunnen uitsluiten of het aan het spel zelf of de console ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:27

TommieW

Numa numa.

Klinkt als coil whine.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Coil whine en zoemen kan je echt niet in 1 zin noemen... Dat lijkt totaal niet op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Ik heb momenteel alleen COD. Dus kan het niet met een andere game testen. Zal het dalijk is met zo'n gratis game testen die ik heb gedownload. Hier heb ik trouwens een ander filmpje gevonden: YouTube: Ps4 Pro Buzzing Noise waar je het ook hoort maar bij mijn PS4 is het nog niet zo erg als in dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
FBeetje schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:32:
Ik heb momenteel alleen COD. Dus kan het niet met een andere game testen. Zal het dalijk is met zo'n gratis game testen die ik heb gedownload. Hier heb ik trouwens een ander filmpje gevonden: YouTube: Ps4 Pro Buzzing Noise waar je het ook hoort maar bij mijn PS4 is het nog niet zo erg als in dit filmpje.
Inderdaad. Er zijn ook zat F2P games te vinden om te testen. Nadeel daarvan is verder dat ze de disc drive niet gebruiken. Je zou het anders met een DVD/Blu-ray kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Heb je zelf al op internet gezocht?

https://www.google.nl/sea...+buzzing+noise&gws_rd=ssl

Vind enorm veel dingen er over namelijk.

Kan de Disc zijn die draait en dus trilt. De HDD die voor trilling zorgt. Of Coil Whine.

( of weer wat anders )

[ Voor 28% gewijzigd door corporalnl op 13-11-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Had het alleen op youtube opgezocht omdat ik dan het geluid kon vergelijken. Op google wist ik niet echt of mensen het soortgelijke geluid hebben. Maar ik speel nu Metal Gear Solid die ik gedownload heb. En daar hoor ik voortdurend dat geluid. Het is niet echt storend wanneer het geluid van me tv aanstaat behalve tijdens het laden stoor ik me er toch wel aan. Maar ik weet dus niet of het op korte/ lange termijn slecht is voor me PS4 en dat er misschien wel iets mis is. Mijn PS4 is wel met PostNL meegeweest en heb daar zelf gewerkt en ik weet hoe ze daar dus met pakketjes omgaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Goedemiddag forumleden,

Ik had besloten me PS4 in te pakken en terug te brengen naar de Intertoys aangezien ik me wel aan het geluid begon te irriteren. Vervolgens bellen ze naar Sony en die zeggen dat ze 'm willen controleren en/of gaan maken en ik de PS4 3 tot 4 weken kwijt ben. Dat is wat Sony voor mij kon doen, waar ik het dus niet mee eens was omdat ik me PS4 nu pas 11 dagen heb. Toen belde ze naar het Intertoys hoofdkantoor en die zeiden ook dat ik de PS4 maar moest opsturen. Ze hebben het nummer van Sony voor me opgeschreven en het nummer van het Intertoys hoofdkantoor omdat ik me PS4 gewoon weer terug mee naar huis heb genomen. Omdat ik denk dat dit tegen de wet in gaat.

Kan alstublieft iemand vertellen wat mijn rechten zijn? Aangezien ik deze bundel moest pre orderen is het een internetaankoop die ik in de winkel heb opgehaald op 3 november. En ik weet toevallig met webshop aankopen heb je meer recht dan dat je iets in de winkel koopt. Ook heb ik volgens mij ooit iets gelezen dat als het product niet deugt, dat je het binnen 14 dagen terug mag brengen voor een nieuw product of je je geld terug kan krijgen. Of dit allemaal klopt weet ik niet vandaar dat ik het even navraag hier.. Iemand die hier verstand van heeft?

EDIT: Ik was gister bij een maat van mij die ook een PS4 Pro heeft en zijn PS4 heeft helemaal niet dat geluid wat ik heb.

[ Voor 4% gewijzigd door FBeetje op 14-11-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewalter
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-12-2022
Ikzelf heb dit geluid ook gehad, was plots verdwenen toen ik de pc op zijn zij ben gaan zetten (had hem een andere plek gegeven). Verder heb jij gewoon recht op een goed werkende playstation, in dit geval kiest Sony er dus voor om hem te gaan onderzoeken en uiteindelijk te repareren of vervangen. Wat je kunt doen is je playstation bij Intertoys inleveren en je geld terug vragen, koop je hem gewoon bij de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
walliewalter schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:08:
Ikzelf heb dit geluid ook gehad, was plots verdwenen toen ik de pc op zijn zij ben gaan zetten (had hem een andere plek gegeven). Verder heb jij gewoon recht op een goed werkende playstation, in dit geval kiest Sony er dus voor om hem te gaan onderzoeken en uiteindelijk te repareren of vervangen. Wat je kunt doen is je playstation bij Intertoys inleveren en je geld terug vragen, koop je hem gewoon bij de MediaMarkt.
Mijn PS4 staat op een volledig vrije plek op een kastje dus daar kan het bij mij niet aan liggen.. Kon ik maar mijn geld terugkrijgen en ergens anders een nieuwe kopen. Ik heb aan de Intertoys aangegeven dat ik of een nieuwe PS4 wil of me geld terug wil, hoofdkantoor en medewerkers van de winkel zeiden dat dit niet mogelijk is. Toen zei ik dan neem ik mijn PS4 weer mee want ik denk niet dat dit mijn rechten zijn en ga zeker geen 3 tot 4 weken wachten. Dus hebben ze het nummer van hun hoofdkantoor opgeschreven en het nummer van Sony meer konden ze niet voor mij doen volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewalter
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-12-2022
Als je wilt weten wat je rechten zijn zou ik dit even goed doornemen: https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Bedankt en dit had ik vanmiddag al even doorgenomen. Dit stukje is eigenlijk wel voor mij van toeppassing: "Wanneer is een product niet goed?
Als het niet compleet is.
Als het beschadigd is.
Als het kapot is, of het niet goed doet.
Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.
Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren."

Hier staat dus (volgens mij) dat ze niet per se een nieuw product of me geld terug hoeven te geven. Maar ik weet niet of dit ook geldt voor een product die minder dan 14 dagen geleden gekocht is? Want mijn product is niet "kapot" gegaan maar "kapot" gekocht om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl

"Als je iets koopt, dan heb je recht op een goed product. Gaat het product binnen 6 maanden na aankoop kapot, dan gaat de wet ervan uit dat het al niet in orde was toen je het kocht. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt."

"De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet vervolgens een deel van het aankoopbedrag teruggeven."

Daarnaast geef je aan dat je ergens iets gelezen hebt over 14 dagen. Wat is je bron?
En je zegt dat je je PS4 al een paar weken hebt. Sinds wanneer is het "probleem"? Als het de 1ste dag was, waarom ben je niet de 1ste dag terug gegaan naar de winkel? ( Of in ieder geval binnen een paar dagen )

[ Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 20-11-2017 14:20 ]

• FBeetje
corporalnl schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:15:

Heb inmiddels al een nieuwe PS4 en het probleem is verholpen. Had nog 2x met het hoofdkantoor gebeld en toen mocht ik ‘m toch omruilen. Bedankt voor de moeite!
Pagina: 1