Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Hey,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe gekochte PC.

Ik heb een nieuwe pc gekocht welke een paar weken gewerkt heeft en hierna spontane shutdowns gaf. Dit werd over de tijd een stuk erger. Het is nu zelfs zo erg dat als ik in windows kom en zodra ik het windows laad logo zie hij spontaan een shutdown doet. Zelfs met het installeren van een nieuwe windows 10 install zodra ik de ik de partitie gekozen heb en hij windows gaat installeren hij ook weer crashed en op mijn mobo het GPU lichtje laat branden.

De GPU heb ik gestest in een ander system en gebenchmarkt zonder problemen. Dacht dat het mobo kapot was. Deze RMA gestuurd maar daar bleek deze niet kapot ( had zelf geen mogelijkheden om zelf te testen). Vanuit het bedrijf waar ik de RMA gestuurd heb geven ze aan dat het me geheugen kan zijn en dat ik wss minder snel geheugen moet kopen ipv 3200 mhz. Ik heb zelf het geheugen 26h lang getest met memtest maar hierbij waren er geen problemen.

Ik weet zelf niet meer waar ik het probleem moet gaan zoeken en zou het zonde vinden om nieuw geheugen te moeten kopen.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Mijn setus is:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 290,-€ 290,-
1Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K5€ 153,98€ 153,98
1be quiet! Pure Base 600 Window Zwart/Oranje€ 82,50€ 82,50
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR€ 254,99€ 254,99
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.260,82
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)€ 479,-€ 479,-

Wat ik dus zelf al gedaan heb:
- GPU Getest ander systeem = Geen problemen met GPU
- Bios update nieuwste versie = nog steeds systeem shutdown
- Geheugen handmatig op 3200mhz = nog steeds system shutdown
- Geheugen op 2133 mhz = nog steeds systeem shutdown
- 1 geheugen blok(maakt niet uit welke v/d 2 blokken) = nog steeds systeem shutdown
- XMP profiel = werkt sowieso niet ( bootloop )

[ Voor 7% gewijzigd door MacrosSimga op 13-11-2017 14:29 ]

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
"If the CPU/VGA/DRAM LED is on, that means the corresponding device is not working normally"
Gokje dat het probleem in je voeding zit

Edit:
-probeer eens op te starten zonder de GPU, je hebt weliswaar geen beeld maar je merkt het wel als hij herstart of niet, laat een minuutje of 15 draaien

-voel ook eens aan de heatsink van de CPU of die warm word

[ Voor 45% gewijzigd door sprankel op 13-11-2017 14:26 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Twee dingen:
- Wat voor GPU gebruik je? Deze ontbreekt in je lijst.
- Wat bedoel je precies met shutdown? Een gecontroleerde windows shutdown, een reset na een bluescreen of een spontane reset zonder enige vertraging? Is het een reset of blijft de computer uit?

[ Voor 9% gewijzigd door MadMarky op 13-11-2017 14:30 ]

🖥️ | 🚗

• MacrosSimga
MadMarky schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:26:
Twee dingen:
- Wat voor GPU gebruik je? Deze ontbreekt in je lijst.
- Wat bedoel je precies met shutdown? Een gecontroleerde windows shutdown, een reset na een bluescreen of een spontane reset zonder enige vertraging?
GPU toegevoegd

- spontane reset is zwart scherm. Geen BSOD. LED licht blijft aan op mijn mobo/led logo Gigabyte knippert/GPU lichtje op het mobo gaat aan en begint weer te posten na een seconde of 2.

Hopelijk morgen mobo weer binnen en ga dan andere voeding proberen.

Had al wel gekeken naar temps van de CPU toen hij nog een soort van werkte en af en toe alleen uitviel. Maar er waren geen problemen met de tempratuur van de CPU.

GPU logo dat knippert kan ik verder geen informatie over vinden dat dit een betekenis heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door MacrosSimga op 13-11-2017 14:40 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een spontane reboot/reset zou inderdaad op een probleem met de voeding kunnen duiden.
Bij een te hoge CPU temperatuur schakelt het systeem zichzelf blijvend uit, bij jou start ie weer op.
Bij instabiel geheugen krijg je vaak eerst een BSOD te zien voor een eventuele reboot.
Problemen met de videokaart leveren je ook vaak een BSOD op.

Een Ryzen 7 icm een GTX 1070 zou wel eens wat te gortig kunnen zijn voor een 550W voeding, durf dat alleen niet met zekerheid te zeggen. Als je een andere voeding gaat proberen neem dan in ieder geval een zwaardere.

🖥️ | 🚗

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Neem 200 Watt voor de GPU, 100W voor de CPU, nog 250W over. Tenzij het een voeding van een baggere fabrikant is die met piek vermogen adverteert ipv continu vermogen zou een 550W voeding moeten voldoen. (de gebruikte voeding is een deftig exemplaar)

Moest het puur een vermogen probleem zijn zou ik verwachten dat hij wel boot maar herstart tijdens het gamen. Als de voeding echter defect is zou het zijn problemen kunnen verklaren.

• MacrosSimga
Ik zal morgen avond even de voeding eruit halen en mn oude zalman van 850W gebruiken om te testen. Eens even zien of dit het probleem verhelpt. Ik houd jullie op de hoogte of dit het probleem hopelijk zal verhelpen. Dank voor de TIps want had zelf de voeding onderbewust uitgesloten :/

• MacrosSimga
Nou dat duurde allemaal wat langer dan gedacht. Heb vandaag pas tijd gehad om me voeding te vervangen vanuit mn oude pc een 850W zalman. Probleem helaas niet opgelost en nog steeds de shutdown en mobo die aangeeft dat er een GPU probleem is.

gezien ik geen windows install heb gebeurd het tijd het installeren van windows. Kies de paritie en druk op next. HIj gaat wat meuk doen en zodra die bij windows features aankomt krijg ik die spontane shutdown en geeft mobo het gpu lichtje.

[ Voor 33% gewijzigd door MacrosSimga op 18-11-2017 14:54 ]

Pagina: 1