Hey,
Ik heb een probleem met mijn nieuwe gekochte PC.
Ik heb een nieuwe pc gekocht welke een paar weken gewerkt heeft en hierna spontane shutdowns gaf. Dit werd over de tijd een stuk erger. Het is nu zelfs zo erg dat als ik in windows kom en zodra ik het windows laad logo zie hij spontaan een shutdown doet. Zelfs met het installeren van een nieuwe windows 10 install zodra ik de ik de partitie gekozen heb en hij windows gaat installeren hij ook weer crashed en op mijn mobo het GPU lichtje laat branden.
De GPU heb ik gestest in een ander system en gebenchmarkt zonder problemen. Dacht dat het mobo kapot was. Deze RMA gestuurd maar daar bleek deze niet kapot ( had zelf geen mogelijkheden om zelf te testen). Vanuit het bedrijf waar ik de RMA gestuurd heb geven ze aan dat het me geheugen kan zijn en dat ik wss minder snel geheugen moet kopen ipv 3200 mhz. Ik heb zelf het geheugen 26h lang getest met memtest maar hierbij waren er geen problemen.
Ik weet zelf niet meer waar ik het probleem moet gaan zoeken en zou het zonde vinden om nieuw geheugen te moeten kopen.
Hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Mijn setus is:
Wat ik dus zelf al gedaan heb:
- GPU Getest ander systeem = Geen problemen met GPU
- Bios update nieuwste versie = nog steeds systeem shutdown
- Geheugen handmatig op 3200mhz = nog steeds system shutdown
- Geheugen op 2133 mhz = nog steeds systeem shutdown
- 1 geheugen blok(maakt niet uit welke v/d 2 blokken) = nog steeds systeem shutdown
- XMP profiel = werkt sowieso niet ( bootloop )
Ik heb een probleem met mijn nieuwe gekochte PC.
Ik heb een nieuwe pc gekocht welke een paar weken gewerkt heeft en hierna spontane shutdowns gaf. Dit werd over de tijd een stuk erger. Het is nu zelfs zo erg dat als ik in windows kom en zodra ik het windows laad logo zie hij spontaan een shutdown doet. Zelfs met het installeren van een nieuwe windows 10 install zodra ik de ik de partitie gekozen heb en hij windows gaat installeren hij ook weer crashed en op mijn mobo het GPU lichtje laat branden.
De GPU heb ik gestest in een ander system en gebenchmarkt zonder problemen. Dacht dat het mobo kapot was. Deze RMA gestuurd maar daar bleek deze niet kapot ( had zelf geen mogelijkheden om zelf te testen). Vanuit het bedrijf waar ik de RMA gestuurd heb geven ze aan dat het me geheugen kan zijn en dat ik wss minder snel geheugen moet kopen ipv 3200 mhz. Ik heb zelf het geheugen 26h lang getest met memtest maar hierbij waren er geen problemen.
Ik weet zelf niet meer waar ik het probleem moet gaan zoeken en zou het zonde vinden om nieuw geheugen te moeten kopen.
Hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Mijn setus is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 290,- | € 290,- |
| 1 | Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K5 | € 153,98 | € 153,98 |
| 1 | be quiet! Pure Base 600 Window Zwart/Oranje | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR | € 254,99 | € 254,99 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,95 | € 141,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.260,82 | |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0) | € 479,- | € 479,- |
Wat ik dus zelf al gedaan heb:
- GPU Getest ander systeem = Geen problemen met GPU
- Bios update nieuwste versie = nog steeds systeem shutdown
- Geheugen handmatig op 3200mhz = nog steeds system shutdown
- Geheugen op 2133 mhz = nog steeds systeem shutdown
- 1 geheugen blok(maakt niet uit welke v/d 2 blokken) = nog steeds systeem shutdown
- XMP profiel = werkt sowieso niet ( bootloop )
[ Voor 7% gewijzigd door MacrosSimga op 13-11-2017 14:29 ]