iMac uitgezet tijdens update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Een klant van het bedrijf waar ik werk heeft haar iMac tijdens een update uitgezet :( . Gevolg: iMac wil niet meer goed opstarten.

Eerst een melding dat er iets niet goed is en dat er enige seconden gewacht moet worden tot de herstart.

Vervolgens herstart en dan de panic mode. Weer een herstart en de hele riedel blijft zich zo herhalen.

Hoe kom ik hier weer uit? De klant wil wel graag de gegevens blijven houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
In recovery starten en MacOS opnieuw installeren. Daarbij blijven gegevens en instellingen behouden, tenzij je eerst formatteert.

Er staat een stappenplan op de site van Apple. Een google query van je vandaan. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:38
Voer als eerste een PRAM zap uit CMD+ALT+P+R
Doe dit drie keer. Bij de laatste keer hoor je de opstartgong op volle sterkte.

Vervolgens opstarten met ALT en kijken of je hier in de recovery partitie kan op starten, zoals Whatsapphack al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Soms werkt het ook om in die herstelmodus even een schijfcontrole uit te voeren op zowel de fysieke schijf als de individuele partities. Pas als dat niks doet zou ik zo'n herinstallatie doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Die panics ga je niet met een NVRAM of disk repair verhelpen. Een reinstall zoals Whatsapp aangeeft is je beste stap.

Helpt dat niet, zul je de HD toch moeten wissen en herinstalleren.

Ik hoop dan dat je collega een backup heeft...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno