Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eFJaaj
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Hallo,

Mijn probleem betreft de volumeveranderingen tijdens het afspelen van muziek op mijn Huawei P8 Lite 2017. Wanneer ik muziek afspeel dan verandert de volume automatisch. Ik probeer het goed te omschrijven:

Wanneer de bass bij een lied aanwezig is, zijn de vocalen zacht. Wanneer de bass minder/niet aanwezig is, dan gaan de vocalen luider (dit is vooral wanneer er overgangen plaatsvinden, zoals tussen intro, vers en refrein. Het aandeel in volume van de hoge, midden en lage tonen verandert dus tijdens het afspelen van muziek. Dit is erg storend tijdens het muziek luisteren.

Ik heb meerdere muziekapps geprobeerd, meerdere afspeelapparaten geprobeerd en equalizer-apps geprobeerd, zonder resultaat.

Wie kan mij helpen met dit vervelende probleem? Heel erg bedankt!

Met groeten,

eFJaaj

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@eFJaaj Ik heb een aantal vragen:
- Zijn deze problemen te horen in één nummer of hoor je verschil tussen verschillende nummers?
- Heb je dit probleem bij luisteren via koptelefoon / speakers / beide?

Verder zou je eens kunnen kijken of je een ingebouwde equalizer hebt die dit aanzet / gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eFJaaj
Bedankt voor je reactie @rens-br

- In verschillende nummers.
- Verschillende afspeelapparaten: soundbar bluetooth, aux, koptelefoon.

P8 Lite 2017 heeft voor zover ik weet geen equalizer (in ieder geval niet aan te passen).

[ Voor 8% gewijzigd door eFJaaj op 13-11-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@eFJaaj als je het verschil tussen de verschillende nummers hoort, ligt het dan niet gewoon aan de nummers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eFJaaj
@rens-br het ligt niet aan nummers, het probleem is bij meerdere nummers te horen. Het hangt af van de mate van overgangen en afwisselingen tussen bass-vocalen.

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
@rens-br hoe speel je de muziek af?

• eFJaaj
@Mindpower Verschillende afspeelapparaten: soundbar bluetooth, aux, koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
@eFJaaj op alle afspeelmogelijkheden ervaar je de problemen? Mocht het op elk apparaat gebeuren dan lijkt het op iets softwarematig. Ervaar je het alleen op de telefoon dan ligt het denk ik aan de speaker die niet van hele hoge kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eFJaaj
@Mindpower klopt op elk apparaat. Ik heb reeds contact gehad met de 'klantenservice' van Huawei. Die stellen dat het niet aan de telefoon ligt, maar aan de apps waar de muziek mee afgespeeld wordt. Zij hebben dus geen oplossing.
Pagina: 1