Goed wifi in slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 15:39
Goedemorgen,

Mijn wifi bereik in mijn huis is op alle plaatsen goed behalve op mijn kant in bed ;) . Als ik savonds nog een filmpje wil zien op mijn ipad is dat vaak lastig omdat dat juist de enige plek is waar het bereik niet goed is.

Ik heb op mijn slaapkamer een utp kabel liggen, wat is de goedkoopste oplossing om daar ook goed wifi te hebben? Mag best een ander wifi netwerk zijn, en het is maar voor een paar maanden ( in verband met verhuizing).

Is een simpel accespoint dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Is het wifi bereik aan de andere kant van het bed wel goed? Want als het zo specifiek is, zou er natuurlijk een stoorzender kunnen zitten en heb je er weinig aan om een acces point te plaatsen. Je kunt het oplossen met bijv een pricewatch: TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point maar het zou ook best kunnen dat er iets anders voor storing zorgt.Wat voor router gebruik je, zit je op dual band?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raznov schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:28:
Is het wifi bereik aan de andere kant van het bed wel goed? Want als het zo specifiek is, zou er natuurlijk een stoorzender kunnen zitten en heb je er weinig aan om een acces point te plaatsen. Je kunt het oplossen met bijv een pricewatch: TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point maar het zou ook best kunnen dat er iets anders voor storing zorgt.Wat voor router gebruik je, zit je op dual band?
Anno 2017 zou ik nooit een 2.4GHz-only AP aanraden. De performance is lager, maar veel belangrijker is dat de 2.4GHz-band nogal vol verstoring zit en zoals je aangeeft dat ook (mede) kan verklaren waarom het op een bepaalde locatie niet voldoet.

Als je een dualband-AP neemt zorg je tegelijk voor uitgebreide dekking als voor uitwijkmogelijkheid naar 5GHz. Oh, en tig keer meer performance.

Het hoeft ook niet veel te kosten, kijk naar dit ding voor EUR 50: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 09:29
Van Ziggo hebben ze een soortgelijke deal: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WiFi in je slaapkamer maakt meer kapot dan je lief is :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 21:49
Klopt, maar die van KPN is de betere keuze.
Ziggo heeft zijn "booster" voorzien van eigen (lees dichtgetimmerde) firmware.
Het KPN accesspoint betere antennes, DFS support, en is een tientje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Masimo schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:57:
[...]

Firmware van de KPN AP is net zo dichtgetimmerd. Het is zelfs marginaal minder lastig om de dichtgetimmerde Ziggo AP weer open te breken.

Maar punt van out-of-the-box DFS support en geen externe antennes zijn valide. Niet dat de antennes van de Archer C7 zo slecht zijn, maar ze zijn extern dus kwetsbaar, en je kunt als gebruiker de orientatie verprutsen. Interne antennes zijn een stuk beter idiot-proof - dus betere hard- en software voor EUR 10 minder zou een no-brainer moeten zijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:20

FreakNL

Well do ya punk?

Hij heeft een UTP kabel in de slaapkamer.. Ervanuitgaande dat deze ook ergens uitkomst (liefst bij de router :+ ) voldoet zowat elk AP wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FreakNL schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:33:
Hij heeft een UTP kabel in de slaapkamer.. Ervanuitgaande dat deze ook ergens uitkomst (liefst bij de router :+ ) voldoet zowat elk AP wel...
Nee. Dat hangt af van het probleem. Als de 2.4GHz grotendeels vrij is van verstoring en het alleen een kwestie is van dekking klopt dat. Maar als er sprake is van interferentie dat specifiek bij de raam/muur waar TS ligt aanwezig is, wil je zeker zijn van degelijke 5GHz-support. Sowieso kost dat niet zoveel (zie hierboven) en geeft het je ook naar de toekomst toe flexibiliteit. Als je nu 2.4GHz-only koopt kan een buurman morgen een draadloze camera ophangen die de hele band onbruikbaar maakt waardoor je je geld weggegooid hebt. Minder handig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Masimo schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:57:
[...]

Geen idee of het topic nog bestaat/actueel is maar Ziggo levert/leverde toch Archers waar je de firmware van kon flashen met een unlocked versie?

/edit: deze dus: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 14-11-2017 08:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

MAX3400 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:07:
[...]

Geen idee of het topic nog bestaat/actueel is maar Ziggo levert/leverde toch Archers waar je de firmware van kon flashen met een unlocked versie?

/edit: deze dus: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
Indien de Ziggo C7 geflashed wordt met open WRT of TP-Link software, dan is dit voor een gebruiker geheel op eigen risico.
Wat wij hier wel op willen toevoegen is dat men dan wel gelijk de garantie kwijt is bij Ziggo.

Mvg Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:24

flexje

got-father

Kijk naar een Unifi In wall pro. Heb er zelf een op onze slaapkamer. Wat een topding.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

flexje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:51:
Kijk naar een Unifi In wall pro. Heb er zelf een op onze slaapkamer. Wat een topding.
*kuch* kost maar 3x zoveel als een instap-routertje met WiFi-functionaliteit ;)

Heb zelf in de slaapkamer een product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE hangen maar ook dat is relatief prijzig omdat je er ook een switch bij nodig hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MAX3400 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:53:
[...]

*kuch* kost maar 3x zoveel als een instap-routertje met WiFi-functionaliteit ;)

Heb zelf in de slaapkamer een product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE hangen maar ook dat is relatief prijzig omdat je er ook een switch bij nodig hebt.
Switch kost €15,- als je gebruik maakt van de PoE injector van dat ding. :)
(PoE switch is wat duurder, paar tientjes.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

SpamLame

niks

@MAX3400 Hoe bedoel je dat er een switch nodig is?
Voor het ontvangen van data lijkt me evident , maar even aangenomen dat de aanwezige utp kabel aangesloten is, moet dat 1- geen probleem zijn en 2-is gelijk aan andere accespoints (als we het niet over extenders of mesh hebben)

Voor de spanning kan je gewoon de meegeleverde PoE adapter bij de AC lite gebruiken > https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_AC_APs_DS.pdf

Aan TS als je voor de ubnt AC Lite wilt gaan, deze is momenteel in de aanbieding voor €79 bij de wifishop
Of het bedrag je dat waard is moet je zelf bepalen.

[ Voor 21% gewijzigd door SpamLame op 21-11-2017 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 15:39
Ik heb intussen een ziggo versterker aangesloten en de problemen zijn verdwenen. Topic mag op slot wat mij betreft. Dank voor het meedenken.
Pagina: 1