Korte situatieschets:
De vader van mijn vriendin heeft een jaar of 10 geleden een toen top-PC laten bouwen die nu echt wel op zijn eind komt. Hij wil eigenlijk gewoon een zo goed mogelijke PC bouwen waarmee hij weer 5-10 jaar vooruit kan. Budget is daarbij niet echt belangrijk (zelf raadde ik hem de BBG workstation aan maar hij wil meer/groter/beter enz..) Met andere woorden, hij vond de €2300 niet genoeg "toekomstbestendig".
Ikzelf zat echt met open mond te kijken van; maak je een grapje? Nouja, niet dus.
Vandaar dit forum. Hoor graag opmerkingen erover enz.
Hij heeft zijn configuratie van een of andere website waarbij dit de zogenaamde "god-tier video editing PC" is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat dus vooral om videobewerking (niet professioneel). Hij wel er wel heel lang mee doen, hij heeft namelijk geen zin om in de komende jaren zijn PC open te halen of iets dergelijks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij zit zelf aan een max. budget van zo'n 5000 euro te denken. Hierbij moet het allemaal nog geassembleerd, opgestuurd worden en er moet ook beeldscherm/tb/muis enz. bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval genoeg opslagruimte voor alle (u)HD films enz.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen bepaalde merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wil er de komende 5-10 jaar goed mee vooruit kunnen, dus echt zo futureproof mogelijk als maar kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie met een goed/gelijkwaardig systeem kunnen komen om naar alternatieven te kijken. Hij heeft het bijvoorbeeld ook over de AMD Ryzen Threadripper ipv de Intel i9. Ik heb wel een beetje verstand ervan maar in die hoogste klasse houdt het voor mij op.
Oftewel, hij wilt dus het nieuwste/snelste/beste systeem incl bijbehoren voor zo'n 5K euro.
Dit is zijn idee voor de build:
De vader van mijn vriendin heeft een jaar of 10 geleden een toen top-PC laten bouwen die nu echt wel op zijn eind komt. Hij wil eigenlijk gewoon een zo goed mogelijke PC bouwen waarmee hij weer 5-10 jaar vooruit kan. Budget is daarbij niet echt belangrijk (zelf raadde ik hem de BBG workstation aan maar hij wil meer/groter/beter enz..) Met andere woorden, hij vond de €2300 niet genoeg "toekomstbestendig".
Ikzelf zat echt met open mond te kijken van; maak je een grapje? Nouja, niet dus.
Vandaar dit forum. Hoor graag opmerkingen erover enz.
Hij heeft zijn configuratie van een of andere website waarbij dit de zogenaamde "god-tier video editing PC" is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat dus vooral om videobewerking (niet professioneel). Hij wel er wel heel lang mee doen, hij heeft namelijk geen zin om in de komende jaren zijn PC open te halen of iets dergelijks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij zit zelf aan een max. budget van zo'n 5000 euro te denken. Hierbij moet het allemaal nog geassembleerd, opgestuurd worden en er moet ook beeldscherm/tb/muis enz. bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval genoeg opslagruimte voor alle (u)HD films enz.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen bepaalde merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wil er de komende 5-10 jaar goed mee vooruit kunnen, dus echt zo futureproof mogelijk als maar kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie met een goed/gelijkwaardig systeem kunnen komen om naar alternatieven te kijken. Hij heeft het bijvoorbeeld ook over de AMD Ryzen Threadripper ipv de Intel i9. Ik heb wel een beetje verstand ervan maar in die hoogste klasse houdt het voor mij op.
Oftewel, hij wilt dus het nieuwste/snelste/beste systeem incl bijbehoren voor zo'n 5K euro.
Dit is zijn idee voor de build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i9-7940X Boxed | € 1.328,25 | € 1.328,25 |
| 1 | Asus ROG Rampage VI Apex | € 471,25 | € 471,25 |
| 1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G | € 839,11 | € 839,11 |
| 1 | Seagate Barracuda Pro +Rescue, 10TB | € 370,15 | € 370,15 |
| 1 | be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart) | € 207,50 | € 207,50 |
| 1 | Corsair Hydro H115i | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C14Q-64GVR | € 780,- | € 780,- |
| 1 | Seasonic Prime 1000W Titanium | € 254,95 | € 254,95 |
| 1 | Samsung 960 Pro 1TB | € 568,39 | € 568,39 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.952,55 | |