Ongelijkzijdige U-beugel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Beste allen,

Al geruime tijd ben ik voor een geleiderail in een TV-meubel op zoek naar een simpel (stalen of aluminium) ongelijkzijdige U-beugel zoals op onderstaande afbeelding. Ik kan alleen grote lengtes vinden, terwijl ik twee U-beugeltje nodig heb met een lengte van +/- 70mm. Wanneer ik zo'n beugeltje online op maat laat maken dan ben ik een vermogen kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/47749_p344f14776657078659191_1.jpg

Weet iemand hoe ik redelijk goedkoop aan een ongelijkzijdige U-beugel kan komen? Of weet iemand met welke (vak)term ik moet zoeken op internet?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De afmetingen staan er niet bij maar bij een bouwmarkt heb je toch "gelijke" beugels en die kan je met een dremeltje of een ijzerzaagje helemaal naar eigen inzicht aanpassen?

Ik weet dat de Praxis vaak in de buurt van de vloeren / bouwhout een aparte stelling heeft met allerlei profielen van hout, aluminium, staal, etc. etc. veelal in ongelijke maten.

Wat is "het kost een vermogen"? Als ik een specifiek beugeltje nodig heb, mag me dat best een paar tientjes kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

De term waar je op moet zoeken is "aluminium u profiel ongelijkzijdig". :)

https://www.aluparts.nl/c...profielen-ongelijkzijdig/

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Bedankt voor jullie reacties. Bij aluparts gaat het mij 50 euro kosten voor 2 kleine profieltjes. Dit bedoel ik met "het kost een vermogen". Ik zal bij de Praxis eens kijken of ik iets zelf kan fabriceren op basis van een standaard profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb laatst bij de Hornbach zo'n soort profiel gekocht, daartussen een stuk laminaat gedaan, dus het 'gat' zal zo'n 9 mm zijn. Was een meter (of 3) en kost een paar euro.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

radem205 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:55:
Bedankt voor jullie reacties. Bij aluparts gaat het mij 50 euro kosten voor 2 kleine profieltjes. Dit bedoel ik met "het kost een vermogen".
Dat is voor maatwerk? Wat kost het profiel in standaardlengte van 2,5m? Bij de bouwmarkt ga je ook geen korte stukjes vinden denk ik, in elk geval niet zo kort als wat jij nodig hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Vergeten te vermelden, maar het profieltje moet een minimale breedte hebben van 60mm. Dus ik vraag mij af of deze uit een standaard profiel in de bouwmarkt te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

Hornbach heeft idd meer assortiment dan de Praxis of Karwei.

Dit soort profielen kost daar max een 10tje.

Koop je er voor 5 euro een ijzerzaagje bij....

[ Voor 19% gewijzigd door Barrycade op 13-11-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Jup, je zal zelf moeten zagen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1