[JavaScript] Set Focus

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 14:28
Ik wil dus met javascript een textveldje een focus geven. Ik heb deze HTML code:
code:
1
2
3
<FORM ACTION="login.asp" METHOD="post" NAME="loginform">
<INPUT TYPE="text" NAME="Uname">
enz.enz.

Nu wil ik dus met de volgede JavaScript code dit veld een focus geven:
code:
1
2
3
<script language="JavaScript">
document.forms[0].Uname.focus;
</script>

dit werkt niet, dan krijg ik de fout dat document.forms[0].Uname geen object is.
Maar ook bij deze code krijg ik die fout:
code:
1
2
3
document.forms['loginform'].Uname.focus;
</script>

Hoe moet ik nou mijn textbox een focus geven?

BTW ik heb de search al gebruikt, daar kwam ik deze code tegen!

Audentia

• Exterazzo
ook deze code geeft dezelfde error:
code:
1
2
3
document.loginform.Uname.focus();
</script>

Audentia

• Exterazzo
Sorry ik heb de oplossing al. De code was goed, maar ik plaatse de code elke keer in de HEAD van het document, maar de code moet onder mijn form staan, nu werkt het wel :)

Audentia

Verwijderd

Tjah..

Verwijderd

We zijn allemaal blij je te hebben geholpen. Als er weer iets is dan roep je maar! ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 10 juli 2001 23:33 schreef Exterazzo het volgende:
Sorry ik heb de oplossing al. De code was goed, maar ik plaatse de code elke keer in de HEAD van het document, maar de code moet onder mijn form staan, nu werkt het wel :)
Probeer JavaScript zoveel mogelijk in de <head> te houden, want daar hoort 't thuis namelijk.
Het is nogal logisch dat je een error krijgt; JS wordt realtime geparsed, en op het moment dat het binnenkomt is je form nog niet binnen (want pagina laadt van boven naar beneden), en dus krijg je een error.
Te omzeilen door het in een functie te pleuren, en die met <body onLoad="doeEensFocusGeven()"> aan te roepen. Kan je 'm meteen hergebruiken, voor als je dat zou willen.

• Exterazzo
Op woensdag 11 juli 2001 00:42 schreef Pelle het volgende:

[..]

Probeer JavaScript zoveel mogelijk in de <head> te houden, want daar hoort 't thuis namelijk.
Het is nogal logisch dat je een error krijgt; JS wordt realtime geparsed, en op het moment dat het binnenkomt is je form nog niet binnen (want pagina laadt van boven naar beneden), en dus krijg je een error.
Te omzeilen door het in een functie te pleuren, en die met <body onLoad="doeEensFocusGeven()"> aan te roepen. Kan je 'm meteen hergebruiken, voor als je dat zou willen.
Oke is wel handig jah, dank je wel! :)

Audentia

Pagina: 1