Toon posts:

AMD K6-II/III overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MIJN PC'TJE

AMD ATHLON 1OOO@1200 :)
ASUS A7A 266 MOBO :9 de nieuwste
256MB DDR
ASUS GFORCE MX 32MB
20 GB MAXTOR DIAMOND MAX 60+
13 GB SEAGATE MEDALIST :( backup hd'tje
A-OPEN 40X 8X DVD
PLEXTOR 12X 10X 32X WRITER
SB LIVE 5.1 VALUE
BIG CASE 235W

Maar naast deze pc heb ik ook een
AMD K6-II 300MHZ
ASUS P5A-B MOBO
98MB SD
ASUS V3800 32MB
13 GB QUANTUM FIREBALL
A-OPEN 36X
SB LIVE 5.1 VALUE
MINICASE 235W

NU DE VRAAG:
het schijnt zo te zijn dat je de multiplier van de amd k6-II kan veranderen door potloodstreepjes ergens er tussen te kwakken.
is dit zo :?
of is er een andere manier????

Verwijderd

Heheheh, nee, die potloodstreepjes werken alleen op de socket A cpu's van AMD. Oftewel, de duron en de thunderbird, niet op de k6 :) :)

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Potloodstreepjes hadden te maken met de Athlon, de multiplier van de K6-2 kan je met jumpers of in de BIOS veranderen, afhankelijk van wat je mobo ondersteund. De vraag is echter of je er naar hedendaagse maatstaven nog veel winst uithaalt, hij is en blijft veel langzamer dan je TB.

Verwijderd

Topicstarter
Als je zo goed weet dat het niet kan hoe kan ik dat irritantje dan wel flink overclocken.....en begin niet over
de multiplier
de fsb
de core
ik heb letterlijk alles al geprobeerd |:

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop binnenkort toch wat handigjes....nou eeh die ga ik verzamelen want het is nu toch allemaal uit de steentijd :)

AMD K6-III+ 500
FIC 2013 REV 2.0!!!
128MB PC133 CUBE
JA MVP4 CHIPSET MET UDMA66 EN DE BUS KAN TOT 124MHZ :P
DUS KAN IE OP 620MHZ LOPEN

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 23:06 schreef socket het volgende:
Als je zo goed weet dat het niet kan hoe kan ik dat irritantje dan wel flink overclocken.....en begin niet over
de multiplier
de fsb
de core
ik heb letterlijk alles al geprobeerd |:
Dan houd het op!
Die k6-2's waren nu eenmaal slecht over te klokken, al lijkt het me dat je door het voltage .2 volt ofzo te verhogen in elk geval 350 Mhz wel kunt halen...
Op dinsdag 10 juli 2001 23:10 schreef socket het volgende:
AMD K6-III+ 500
Waar denk je die vandaan te halen? De k6-III+ is extreem zeldzaam in Nederland! Het is eigenlijk een laptop processor en AMD verkoopt die dingen alleen door aan resellers. En omdat het voor veel mensen met een SS7 systeem de ultieme upgrade is, is hij nog steeds erg gewild... Ikzelf heb met een gelukje een k6-3+ 450 weten te bemachtigen (draait nu rustig op 600Mhz @ 2.0 volt).

Verwijderd

Anders een k6-2+ 500 bij venema ;) >:)

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Ik had een AMD K6-2 450Mhz, op 500 kreeg ik hem, toen 550 probeerde stopte die ermee

Verwijderd

Topicstarter
uit duitsland ...een plekje lekker geheim :)
als ze daar niet meer zij maar uit amerika.
wel meer betalen maar een hoop lol.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 23:24 schreef MrK het volgende:
Waar is die venema :?

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 23:24 schreef MrK het volgende:
:P
Op dinsdag 10 juli 2001 23:28 schreef socket het volgende:
uit duitsland ...een plekje lekker geheim :)
als ze daar niet meer zij maar uit amerika.
wel meer betalen maar een hoop lol.
Kan... in duitsland is er nog een redelijke kans ja. Maar je zult er behoorlijk veel geld voor moeten neerleggen: reken in elk geval maar op 200DM, en dan nog verzendkosten/rembours...

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 23:32 schreef socket het volgende:

[..]

Waar is die venema :?
http://www.venemacomputers.nl

Maar reken maar op een LANGE levertijd (iets van 2 weken).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 23:32 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

:P
[..]

Kan... in duitsland is er nog een redelijke kans ja. Maar je zult er behoorlijk veel geld voor moeten neerleggen: reken in elk geval maar op 200DM, en dan nog verzendkosten/rembours...
nee ga er gewoon even heen kost alleen maar wat bezine 80,- :) en verder rond de 150DM :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 23:33 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

http://www.venemacomputers.nl

Maar reken maar op een LANGE levertijd (iets van 2 weken).
lekker goedkoop 134,79.
Maar dat de intel pentium 233mmx er nog tussen staat...shame on them :(

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 23:39 schreef socket het volgende:

[..]

lekker goedkoop 134,79.
Maar dat de intel pentium 233mmx er nog tussen staat...shame on them :(
Hmmm, dan vraag ik me af of dat nog wel de + versie is... Een maandje of 2 geleden hadden ze namelijk een partij k6-2+ 500's maar dat stond niet op de prijslijst aangegeven. De prijs was toen iets van 150 piek.

Toen heb ik er per ongeluk 2 gekregen (waarvan 1 de laatste bleek te zijn die ze nog hadden). Maar ze zouden weer een nieuwe partij binnen krijgen. Aan de prijs te zien lijkt het er echter op dat dit wel weer een k6-2 is en niet de + versie... want 135 piek voor een k6-2+ 500 kan ik me niet voorstellen (wel erg goedkoop).

Verder is het nog wel vrij normaal dat computerwinkels nog een paar pentium 233MMXjes hebben liggen hoor! Zijn namelijk IDEALE processortjes voor servertjes... de prijzen zijn echter vaak wel belachelijk hoog (200 piek).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Algemeen over de K6-2/3:

K6-2 t/m vroege revisie 400: slecht OC-baar. Vcore moet flink omhoog om zelfs 50MHz eruit te persen- en die hitte moet goed afgevoerd worden.

K6-2 v/a latere revisie 400: redelijk goed OCbaar- 50-100MHz extra meestal eruit te krijgen; FSB op 100 en multiplier stapsgewijs omhoog, Vcore ook een beetje indien nodig.

K6-3: zie K6-2 latere versie- alleen dan met 256K L2 cache (itt geen bij de K6-2)

K6-2+ en K6-3+: vrijwel altijd op 600 te krijgen, ongeacht oorspronkelijke snelheid. Een K6-3+ 450 is dus erg leuk! Verschil 2+ en 3+ is 128 vs. 256 L2 cache.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 23:51 schreef dion_b het volgende:
Algemeen over de K6-2/3:

K6-2 t/m vroege revisie 400: slecht OC-baar. Vcore moet flink omhoog om zelfs 50MHz eruit te persen- en die hitte moet goed afgevoerd worden.

K6-2 v/a latere revisie 400: redelijk goed OCbaar- 50-100MHz extra meestal eruit te krijgen; FSB op 100 en multiplier stapsgewijs omhoog, Vcore ook een beetje indien nodig.

K6-3: zie K6-2 latere versie- alleen dan met 256K L2 cache (itt geen bij de K6-2)

K6-2+ en K6-3+: vrijwel altijd op 600 te krijgen, ongeacht oorspronkelijke snelheid. Een K6-3+ 450 is dus erg leuk! Verschil 2+ en 3+ is 128 vs. 256 L2 cache.
128vs :?

Verwijderd

versus = tegenover

Mooi lijstje trouwes!
Er zijn trouwes nog wel meer verschillen tussen een k6-2/3+ en de normale k6-2/3.
Maar ik zal het maar beperkt houden tot de overclockbaarheid :)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik sowieso wel grappig aan de k6-III vind, is dat hij aardig samenhangt met de p3. natuurlijk is hij trager in dingen maar toch geinig hoe amd dat in zo'n klein socket7 voetje kan krijgen :)

Verwijderd

Zeker!
Zie dit draadje maar eens. Daar is een P3 550 op de eerste pagina (net onder mijn post) net iets langzamer dan mijn k6-3+ 450@600, en een P3 550 op de derde pagina echt een STUK langzamer :D

Verwijderd

Toevallig had ik pas nog gelezen dat K6-2 en -III CPU's beter over te klokken zouden kunnen zijn na het verwijderen van de heatspreader. Dan zien ze er opeens net uit als de Duron en Athlon CPU's... :+

Maar serieus dus... Er wordt echter wel aangeraden om een speciaal copper spacertje/shim er voor te maken of laten maken, omdat de K6-x CPU's geen nopjes om de core heen hebben.

En natuurlijk de nodige disclaimer: proceed at your own risk. If you fuck up your CPU, it's YOUR loss... >:)

Verwijderd

/me heeft dus op zo'n manier z'n oude k6-2 450 processor verneukt...
Ik ben dik 2 uur bezig geweest met het heeeel erg voorzichtig 'uncappen'. Ik ben nerges uitgeschoten, beetje ASII derop, de koeler er netjes opgezet zonder dat er teveel van de core afbrokkelde. Maar opeens kreeg ik 'm niet meer hoger als 400 Mhz (nog instabiel). Kheb 'm tenslotte op 350 Mhz moeten zetten (dik 50 graden: net zo heet als voorheen overgeklokt naar 500Mhz).

Ik zou het dus zeker niet doen met zo'n zeldzame k6-2+/3+ (die trouwes zowiezo al erg goed overgeklokt kan worden, dus het is niet nodig).
Pagina: 1