Toon posts:

Internet sharing met All Aboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aarggghh |:(

Ik probeer al de hele dag internetsharing te verkrijgen via het prg all aboard.

Dat lukt tot nu toe maar half, en ik kan de fout niet ontdekken :(

Heb een eerste poging gedaan met wingate, maar daar kwam ik nergens mee.

Met het all aboard prg (http://www.internetshare.com)zit ik nu zover dat ik wel kan ftp-en van m'n client (vb ftp.netcape.com) en daarstraks ging de incoming mail ook nog (nu niet meer).

vanuit m'n server can ik op de resources van m'n client, niet meer omgekeerd.

Als ik vb yahoo ping vanuit m'n client pc, geeft ie mij de full internet address + IPA, maar hij timed de request out.

Ik kan beide pc's pingen, no problem.

Config: server: win98, 1 nwcard voor voor internetkabelverbinding, 1 nw card voor de connectie naar de hub.
De client pc heeft win98SE, en ook een nwcardverbinding naar de hub toe.

Het prg op de client zegt "connected to the internet" en ook het prg op de server ziet blijkbaar geen problemen.

Heb volgens mij alle configs juist gezet volgens de support pages, client prg al gereinstalled en ook IE 5.5 gereinstalleerd op client pc.

Zugd. Jullie zijn voorlopig m'n laatste hoop. Voor diegene die het kan oplossen zal ik een kadootje opsturen ;) Ik heb vanalles op m'n harde schijf staan :9

M'n kennis TCP/IP is ok, maar ben geen MSCE

Many many thanks

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, ik kan op de site van dat programmatje niet echt heel erg veel informatie vinden, en ik moet zeggen dat ik er ook nog nooit eerder van gehoord heb.

Als ik je een aanrader mag geven, dan zou ik niet verder modderen met dit programmatje, maar met bijvoorbeeld winroute (of bijv. sygate).

Dat is een stuk gebruiksvriendelijker en als je dáár niet uitkomt kan ik je wel helpen, zoals de meeste hier.

Als je besluit dat te doen is het overigens wel raadzaam eerst het programma en alle bijbehorende componenten te deinstalleren. Evt. zelfs even je netwerk drivers en protocollen verwijderen en opnieuw toevoegen, zodat je met een schone lei begint. Zo voorkom je problemen.

Verwijderd

Topicstarter
zugd. helemaal opnieuw beginnen...

OK
Nieuw biertje, vers pak sigaretten en vriendin naar bed!

Let's rock!
Het leuke aan all aboard was dat ie bijna alle configs zelf deed. Hopelijk doet winroute dat ook een beetje :)

effe bezig met deinstallatie.....

• Roelant
  • Niet online
Winroute doet niet alles vanzelf, maar is vrij eenvoudig te configureren. Alle informatie die je nodig hebt vind je in deze topic, waar de instructies aan een newbie worden gegeven:

[topic=178803]

Verder is het grote voordeel van winroute ten opzichte van dat andere programmatje dat je winroute *alleen* op de server hoeft te installeren, en de juiste configuratie voor de clients is zo gebeurt.

Succes. En als je vragen hebt... *D

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik kan er niet aan uit in de 'get it up and running' deel van de website

teveel theorie, te weining 'wat moet ik nou invullen'. }:O

euh, 'help', dan maar zeker ;)
Nou, ik druk al een kwartier F1 en nog steeds is niemand langsgekomen 8-)

Je kan me bereiken via mail, Icq, IRC, msm (nog? :) )

Ever gratefull...

Verwijderd

Topicstarter
Ok

Zag je berichtje, zal eerst die posting lezen.

lijkt wel Tolstoi (8> hehe

• Roelant
  • Niet online
MSN heb ik nog nooit van gehoord ;)

Trouwens, even een off-topic tip: je kan je eigen berichtje editten door op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif te klikken. Dat verhoogt de leesbaarheid van je tekst ;)

Verwijderd

Topicstarter
tjongejonge :)

had wat moelijkheden bij het laatste deel van:
Vul bij de clients iedere pc zijn eigen IP adres in. server is 192.168.1.1 dus zijn de clients
192.168.1.x (x= 2-255) het Subnet Mask is in dit geval 255.255.255.0. vul bij Standaardgateway het IP adres
in van de server dat is in dit geval 192.168.1.1.------>>> zorg vervolgens voor dat je zelf een DNS server IP adres kan
invullen dat onder de standaardgateway staat. ook dit adres is weer van de server dus vul 192.168.1.1 in.
je hebt nu de clients ingesteld zodat ze online kunnen.

-----------------------

Dus ik heb de in DNS configuration de hostname van de client ingevuld en daaronder het IPA van de server: 192.168.1.1.

Result B-) : full access to resources (beide pc's), ik kan alles pingen incusief websites, ik kan op twee sites van m'n internet provider *.provider.be , maar de andere (internet) sites timen out. (opening page...page cannot be displayed)

Een geweldige stap vooruit (luv u guys!!!!).
Ik ben ondertussen al zo zat als een konijn ;)

Volgens mij is dit een of ander gateway of IE setting probleem.

Negotiator and petervandamned kunnen, zich alvast warm maken voor een lekkere upload ;-)

dus??

Verwijderd

Topicstarter
Na de 103 reboot (2 pc's) gaat deze jongen slapen

tot morgen!

:z

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
probeer eens op de clients ook het dns van de gateway + dns van je provider in te vullen.

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 01:44 schreef x-wolf het volgende:
probeer eens op de clients ook het dns van de gateway + dns van je provider in te vullen.
Dat zou inderdaad ook wel eens kunnen werken, doet het dat niet kun je het volgende proberen wat het geheel net even versoepeld: winroute gebruiken als DHCP server. Dan enable je de DHCP server van winroute en geef je een lease vrij.

Standaard zou je bijv in kunnen vullen:
From: 192.168.1.2
To: 192.168.1.255
Subnetmask: 255.255.255.0

Vink dan aan dat er een default gateway gebruikt wordt en vul daar het IP van de server in (198.168.1.1), het zelfde verhaal voor DNS.

Vervolgends uiteraard bij de clients instellen dat de computers een IP verkrijgen van de DHCP server en hetzelfde voor DNS.

Vraag me niet waarom, maar dat heeft in mijn geval geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, en er verandert niets.

Die instellingen lijken me dus OK.
Misschien meer een winroute instellingsprobleem?

Ik heb nergens in m'n winroute het de ISP proxyserver of poort ingevuld. Moet dat dan niet? Is paretn proxy echt het IPA van m'n server pc en niet van de ISP proxy?

Verder blijft de http log leeg. Moet ik de IE proxyinstellingen van de client ook gewoon op LAN laten staan?

Hoe kan ik checken of de http request van m'n client netjes naar winroute op de server pc toekomt?

Zou het mogelijk zijn dat ik iemand kan contacteren (mail, ev. phone) voor wat interactief te troubleshooten?

Ik heb hier al wat tijd ingestoken(few!) |:(

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Pfff

It works !8-)

Na een Tour de France break heb ik de volgende zaken gecorrigeerd. Dus ipv het stukje hieronder:

2. PROXY SERVER SETTINGS
vink in het Tablad 'General' het eerste vakje 'aan' waarbij staat Proxy server enabled. en vul dan bij
Proxy port een getal in (bijv. 70). vink ook weer het tweede vakje 'aan'. ga dan naar het tabblad 'Advanced'
en vul bij Parent Proxy het IP adres in van je server dus als je IP van je ethernetkaart dat is aangesloten
is met het netwerk. vul je dat IP adres in (bijv. 192.168.1.1) en bij Port vul je het getal in die je hebt
gebruikt voor Proxy port en dat is in dit geval 70. klik dan op 'Toepassen' en 'Ok'.

...is dit iets duidelijker:(correct me if I am wrong):

1) Server pc > winroute>
* settings> proxy server
-> Vinkje bij: Proxy Server Enabled (port 3128 default is prima)
-> Tab advanced: parent proxy = de proxy server van je ISP en de poort die je van je ISP gekregen hebt (bij mij 8080). Geen 3128 of 70 poort!

2) Bij alle clients in IE:
Tools > internet options > connections > LAN settings > use a proxy server: IP Adress vd server pc (bijv. 192.168.1.1) en poort om verbinding te maken met winroute: 3128

Works fine. yeehaa! 8-)
Ps: serieuze hekel gekregen aan TCP IP hehe

Zij die hun kado willen ophalen, let mie know!

See ya around
ALLbundy
Pagina: 1