- Maart 2016: eerste bezichtiging
- April 2016: tweede bezichtiging
- April 2016: gekozen voor eerst gekozen appartement
- Mei 2016: tekenen huurovereenkomst. Hier mondeling en schriftelijk al eerste gebreken aangegeven. (appartement was toegankelijk)
- 1 juni 2016: oplevering appartement samen met de makelaar. Samen met hem een rondje gelopen en aangegeven wat nog verbeterd moest worden. Dit is binnen een week gerealiseerd en paste in het schema wat ik het opgesteld voor mijn werkzaamheden (impregneren, sausen, witten, vloer enz).
Samengevat: geef bij het tekenen van de huurovereenkomst schriftelijk en mondeling aan wat er nog verbeterd moet worden en loop bij de sleuteloverdracht nog een rondje en benoem de gebreken. De makelaar nam bij mij aantekenen, ik heb ze voor de zekerheid ook nog even gemaild. Bij mij heeft dit naar tevredenheid gewerkt, het appartement is 100% naar tevredenheid opgeleverd.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
De kans bestaat dat de verhuurder nog een leuke naheffing gaat krijgen als Ziggo ineens meerdere aansluitpunten moet gaan realiseren in de gesplitste woningen.
Succes!
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Afaik kan Ziggo geen aansluitingen doen, dat gaat via mijnaansluiting.nl en daar kan enkel de verhuurder dit aanvragen, zal op z'n best geval zijn: niet mogelijk. Al neem ik aan dat de woning al gewoon een CAI aansluiting heeft liggen.Malfunctions schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:41:
De kans bestaat dat de verhuurder nog een leuke naheffing gaat krijgen als Ziggo ineens meerdere aansluitpunten moet gaan realiseren in de gesplitste woningen.
Maar heeft het appartement wel een eigen huisnummer/ingang? Krijg beetje het idee dat het zo'n opkoper is die onzelfstandige units in een opgekocht pand neerzet, waardoor je zo'n 'internet deel constructie' mag hebben (is het pand kadastraal wel gesplist?)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 17:16 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier wordt aangegeven dat het door ziggo word betaald, of hadden ze bij jou aangegeven dat je moest betalen?JohnnieWbl schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:33:
***members only***
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:13:
Ik woon in een gesplitste woning waarbij de coax aansluiting net in het andere pand lag. Ziggo heeft mij toen verwezen naar mijnaansluiting.nl en ik heb daar zelf een aanvraag moeten doen. Uiteindelijk een aannemer voor de stoep welke flink wat graafwerkzaamheden heeft gehad. Alles netjes vergoedt door Ziggo, een keertje bellen om daar te overleggen kan denk ik ook geen kwaad.
Verwijderd
Het is voor mij weer even een tijd geleden dus het exacte proces staat mij niet meer precies bij excuses. Ik had als eerst contact opgenomen met Ziggo over mijn situatie. Zij gaven aan dat als ik klant werd zij de volledige kosten voor het plaatsen van een AOP (inclusief naar binnen brengen van de groene kabel) op zich zouden nemen. Ik kreeg hiervoor naderhand een speciaal telefoonnummer zodat ik niet telkens uitkwam bij de standaard klantenservice maar in plaats daarvan bij de afdeling die specifiek over dit soort zaken gaat.Wannial schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:09:
[...]
Hier wordt aangegeven dat het door ziggo word betaald, of hadden ze bij jou aangegeven dat je moest betalen?
[...]
Hiervoor moest ik zelf een aanvraag plaatsen bij mijnaansluiting.nl en alle communicatie met de aannemer zelf afhandelen. De factuur voor de werkzaamheden heb ik zelf nooit gezien/gekregen. Dat is even het enige vage punt hoe dit ook alweer geregeld was met Ziggo..
In mijn geval zou degene die opdracht tot aanleg geeft moeten betalen, de eigenaar van de huurwoning dus (ik denk niet dat ik op mijn eigen houtje 1 aanleg naar mijn nieuwe appartement).Wannial schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:09:
Hier wordt aangegeven dat het door ziggo word betaald, of hadden ze bij jou aangegeven dat je moest betalen?
Heb ik hier "pech" met de betreffende hulp op de klantenservice of is dit volgens huidig beleid? Een nieuwe poging, met wellicht al een opzegging van mijn contract op mijn huidige adres, kan wellicht geen kwaad..