Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-01 19:37
Dag allemaal,

Even een korte introductie: ik zit in het laatste jaar van mijn HBO ICT & Business (Bedrijfskundige Informatica). Momenteel volg ik (als minor) de pre-master Information Management aan Tilburg University en vanaf eind januari/begin februari ga ik afstuderen. Mijn vorige stage heb ik gedaan bij een middelgroot bedrijf (ca. 160 FTE) waar IT "bijzaak" was, dus enkel ter ondersteuning van het primaire proces. Hoewel dit erg leerzaam was en dit natuurlijk voor heel veel bedrijven zo is, zou ik nu graag ergens stage gaan lopen waar IT echt hoofdzaak is.

Mijn studie is heel erg algemeen, wat inhoudt dat ik van heel veel 'n beetje weet, o.a.: bedrijfskunde, proces analyse, IT-beheer, programmeren, project management, data modellering en querying. Dit past goed bij mijn persoonlijkheid en ik denk dan ook dat de volgende eigenschappen tot mijn sterke behoren: generalist, communicatie, samenwerken, kritische houding, initiatief nemen. Verder ben ik geïnteresseerd in (informatie) technologie, ondernemerschap en ben ik graag goed op de hoogte van actualiteiten.

Ik ben pro-actief ingesteld en wil dus graag bedrijven kunnen benaderen met een voorstel dat ik zelf heb bedacht i.t.t. het solliciteren naar een door het bedrijf opgestelde stageopdracht. Nu ben ik dus zoekende naar (1) interessante potentiële stagebedrijven en (2) interessante potentiële stageopdrachten. De richting waarin ik tot nu toe heb gezocht is: "iets" dat raakt aan zowel bedrijfskunde als informatica in een software development omgeving. Het lijkt me bijvoorbeeld erg leerzaam en gaaf om te zien hoe een (mobiele) applicatie tot stand komt, zowel functioneel alsook technisch en organisatorisch.

Op basis van bovenstaande zou ik jullie mede-GoT-ers willen vragen of jullie suggesties hebben voor:
1. Interessante potentiële stagebedrijven die ik zou kunnen benaderen (bij voorkeur in de regio's: Eindhoven, Nijmegen, Den Bosch, Tilburg, Breda, Utrecht of eventueel buitenland)?
2. Interessante potentiële stageopdrachten?

Alle tips en suggesties zijn van harte welkom :)

Edit: ik sta ook open voor stages in het buitenland.

Alvast bedankt!
Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:01

Fiber

Beaches are for storming.

Waar heb je zelf al gezocht en welke bedrijven heb je zelf al gevonden? Of waar liep je tegenaan toen je niks kon vinden...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Goede vraag @Fiber, uiteraard heb ik zelf ook al e.e.a. ondernomen.

Allereerst heb ik nagedacht over wat ik ongeveer wil en hoe ik dit denk te gaan bereiken. Hierover heb ik gesproken met medestudenten en met mijn studieloopbaanbegeleider (SLB-er). Vervolgens heb ik een aantal bedrijven (Mirabeau, ISAAC, Indicia en Estate Internet) gecontacteerd en gevraagd of ik eens langs zou mogen komen om te praten met iemand die zich bezighoud met project management. Drie van deze bedrijven stonden hier voor open en ik ben dan ook bij die drie langs geweest.

Dit heeft een aantal leuke gesprekken opgeleverd waardoor ik nu een beter beeld heb van de software development business. Bovendien hebben alle drie de bedrijven ook kenbaar gemaakt dat ze wel open staan voor een stagiair zoals mijzelf. Tijdens deze drie afspraken heb ik ook geprobeerd om een potentiële afstudeeropdracht te bedenken, wat heeft geleid tot de volgende ideeën:
- "Iets" met het proces van het eerste klantcontact tot het opmaken van een offerte (klantwensen in kaart brengen en calculatie).
- "Iets" met het alloceren van resources over meerdere projecten (planning).

Ik heb dus al wat opties voor zowel bedrijven als opdrachten maar ik heb nog voldoende tijd voor het zoeken naar een geschikte afstudeerstage en wil me hierdoor niet tot deze opties beperken. Aangezien er veel IT-professionals op GoT zitten dacht ik: laat ik eens kijken of mensen me hier nog van nuttige tips kunnen voorzien :)

Wat me ook heel interessant lijkt is "hoe zorg je dat je product zo goed mogelijk aan de wensen/eisen van de klant/eindgebruiker" voldoet. Ik vind het bijvoorbeeld heel gaaf om te zien hoe goed apps van bijvoorbeeld Airbnb of Uber zijn en hoe dit tot stand is gekomen.

Kortom: ik weet al heel wat maar het is nog niet super concreet en ik zou graag even verder willen kijken dan de opties die ik nu heb liggen.

Nog een aanvulling op mijn eerste post: ik sta ook open voor suggesties in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 13:54
Wat wil je met dit topic bereiken? Dat wij je een paar namen van bedrijven geven? Tweakers is geen recruitment forum welke jou potentiele vacatures aanbied in ieder geval. Dus mijn tip is zoek een recruiter die voor jou wat leuks kan vinden, pas wel op met recruiters die geen concrete opdrachten kunnen beloven een goede recruiter zoekt iets wat bij je past. En ga zoveel mogelijk langs verschillende bedrijven. Veel bedrijven verzinnen een stage opdracht ter plekke let erop dat je wel een duidelijke doelstelling hebt want uiteindelijk is het wel belangrijk goed je stage te kunnen voltooien.

Uiteindelijk moet je gewoon blijven zoeken, in deze sector is een stage vinden niet moeilijk het is alleen de zaak een stage te vinden waar je later nog wat mee kunt.

[ Voor 8% gewijzigd door TheUninvited op 14-11-2017 15:06 ]

• J0B
@TheUninvited ik snap zelf ook wel dat Tweakers geen recruitmentforum is en ik ga zeker geen recruiter benaderen. De vraag is ook niet "willen jullie alsjeblieft een stage voor me zoeken?", natuurlijk ga ik dat niet vragen. Ik ben gewoon serieus bezig met het zoeken van een geschikte afstudeerstage en ik dacht dat de input van anderen daarbij zou kunnen helpen. Deze input heb ik geprobeerd te verzamelen bij medestudenten en bij docenten maar dat leverde weinig op. Toen ben ik bij enkele bedrijven langs geweest, wat al een stuk nuttiger was. Vervolgens dacht ik: waar zou ik nog meer IT-professionals kunnen vinden die misschien wat nuttigs kunnen zeggen over mijn situatie? And while we're at it: misschien hebben deze mensen ook nog wel suggesties voor interessante bedrijven (die ik zelf zou kunnen benaderen), Googlen op bijv. "IT bedrijven Den Bosch" schiet namelijk ook niet echt op. Daarom heb ik dit topic aangemaakt en dat is wat ik met dit topic wil bereiken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent op zoek naar zowel een opdracht (waar je eerder van zegt dat het cool is als je daarmee zelf aankomt bij een bedrijf) en je zoekt een bedrijf waar je die opdracht kan aanbieden?

Komt toch een klein beetje op me over dat je geen tot zeer weinig vast omlijnd kader hebt wat voor type opdracht je zelf al bedacht hebt als je tegen bedrijf X of Y aanloopt.

En waarom Den Bosch? Eindhoven zit (relatief) om de hoek en was dat niet DE technologische speeltuin van NL?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat schrijft hij toch ook in zijn TS al? Dat Eindhoven ook prima is. Bij technologie bedrijven kan ook best interessante IT zijn, het is wel daar natuurlijk wel een ondersteunend iets.

Maar voor mij blijft het toch nogal vaag. Je wil zelf een opdracht aanbieden bij een bedrijf, maar je hebt nog geen flauw idee wat dan, of bij welk bedrijf. Is het niet makkelijker om te kijken of je stages kan vinden die je interessant vind?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sissors schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:09:
Dat schrijft hij toch ook in zijn TS al? Dat Eindhoven ook prima is.
Excuses, dan heb ik ergens overheen gelezen.

Eindhoven & dan lijkt het erop dat Itility heeeeel veeeeel personeel zoekt; mogelijk kunnen ze een slim iemand ook wel gebruiken/plaatsen voor een stage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1