Ik heb mijn Windows 10 PC geprobeerd terug naar fabrieksinstelling te zetten, de PC was aan het laden en toen ik terug kwam gaf deze de melding "Error: no such device: xxxxxx entering rescue mode... grub rescue"
Ik heb op deze PC een dual boot gehad voor Ubuntu maar deze had ik verwijderd omdat ik deze niet gebruikte.
Na wat google-len heb ik via een systeemherstel op USB via de command box en DISKPART het onderstaand rijtje uit te voeren alleen bij fixboot krijg ik een error dat het element niet gevonden is
BOOTREC /SCANOS "total identified Windows installations: 1 C:\Windows"
BOOTREC /FIXMBR "Operation completed succesfully"
BOOTREC /FIXBOOT "kan element niet vinden"
BOOTREC /REBUILDBCD "add installation to boot list?" yes of all levert de melding "kan element niet vinden"
Ter aanvulling DISKPART
Disk 0 online
Disk 1 online
Disk 2 online
Volume 0 F DVD
Volume 1 C Windows 10 Partition
Volume 2 E Backup Partition
Volume 3 D Herstel Removable
verder heb ik geprobeerd "bootsect /nt60 c: /mbr /force" maar dan krijg ik onderstaande tekst:
Target volumes will be updated with BOOTMGR compatible bootcode.
C:(\\?\Volume{xxxxxx})
forced dismount complete, open handles to this volume are now invalid
successfully updated NTFS filesystem bootcode
\??\PhysicalDrive0
Successfully updated disk bootcode
bootcode was successfuly on all targeted volumes
Tot hier ben ik gekomen maar als ik opnieuw opstart zonder de USB met systeemherstel kom ik weer in de Grub rescue
Wie kan mij in de goede richting helpen?
Ik heb op deze PC een dual boot gehad voor Ubuntu maar deze had ik verwijderd omdat ik deze niet gebruikte.
Na wat google-len heb ik via een systeemherstel op USB via de command box en DISKPART het onderstaand rijtje uit te voeren alleen bij fixboot krijg ik een error dat het element niet gevonden is
BOOTREC /SCANOS "total identified Windows installations: 1 C:\Windows"
BOOTREC /FIXMBR "Operation completed succesfully"
BOOTREC /FIXBOOT "kan element niet vinden"
BOOTREC /REBUILDBCD "add installation to boot list?" yes of all levert de melding "kan element niet vinden"
Ter aanvulling DISKPART
Disk 0 online
Disk 1 online
Disk 2 online
Volume 0 F DVD
Volume 1 C Windows 10 Partition
Volume 2 E Backup Partition
Volume 3 D Herstel Removable
verder heb ik geprobeerd "bootsect /nt60 c: /mbr /force" maar dan krijg ik onderstaande tekst:
Target volumes will be updated with BOOTMGR compatible bootcode.
C:(\\?\Volume{xxxxxx})
forced dismount complete, open handles to this volume are now invalid
successfully updated NTFS filesystem bootcode
\??\PhysicalDrive0
Successfully updated disk bootcode
bootcode was successfuly on all targeted volumes
Tot hier ben ik gekomen maar als ik opnieuw opstart zonder de USB met systeemherstel kom ik weer in de Grub rescue
Wie kan mij in de goede richting helpen?