Toon posts:

Bios in kelder welke 4K Blueray speler en welke Beamer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
4K Blueray speler en 4K/3D beamer.

Wat is je budget?
±800 Blueray en ±2500 beamer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Inmiddels een (volgens mij) prachtige set aangeschaft:

1 x Marantz: SR7011 9.2-kanaals AV-receiver

2 x Klipsch RP-260F (Voor)
1 x Klipsch RP-440C (Center)
2 x Klipsch RP-240S (Surround)
2 x Klipsch RP-150M (Boekplank - achter)
1 x Klipsch R-112SW (Subwoofer)
2 x Klipsch RP-140SA Elevation Speaker (Voor Atmos)

Alle wordt verbonden met Oehlbach: SP-25 Luidsprekerkabel (2 x 2,5 mm)

Ik wil met deze set een 7-1-2 opstelling gaan maken, en zoek nog een 4k Blue ray speler met uiteraard Atmos ondersteuning en een 4K/3D beamer.

De situatie is als volgt.
Nieuwbouw woning met prefab kelder van 6x3 meter.
Kelder is volledige geïsoleerd aan de buitenkant en voorzien van vloerverwarming, tevens denk ik eraan om boven de stoelen een infrarood paneel te hangen voor extra behaaglijke warmte.

Ik ben niet helemaal leek maar heb absoluut wel advies nodig……

Welke 4K blue ray speler adviseren jullie?
Ik denk aan de : Panasonic DMP-UB900 of een Oppo?

Welke 4K/3D beamer zouden jullie adviseren voor deze volledig donkere kelder?

Andere dingen waar ik, buiten de inrichting van de kelder waar uiteraard ook nog aandacht moet worden besteed aan de akoestiek, nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Dank alvast.

Gr, Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Waarom zo een dure 4k blu ray speler?
Het is digitaal dus als er beeld uit een speler komt, is het altijd van dezelfde kwaliteit.
Atmos zit in de hd audio standaard dus alle spelers ondersteunen dat gewoon.
Het geld dat je bespaard stop je dan in je beamer dan zie je wel verschil tussen een goedkopere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eens met @Goofy1978 Je kunt af met een veel goedkopere UHD-speler. Dat kan de Panasonic UB700 zijn, die op de analoge uitgangen na technisch gelijk is aan de UB900. Je kunt ook prima werken met de LG UP970 of de Sony X800. Op wat zeer kleine verschillen na in de beeldprocessing, blijft het een kwestie van eentjes en nulletjes die met een duurdere speler niet anders zullen zijn, dan met een goedkopere. Tenzij je dus super audio cd's gaat afspelen, of de analoge uitgangen gaat gebruiken, win je met de Panasonic 900 helemaal niks ten opzichte van de Sony of LG. Hetzelfde geldt voor de Oppo. Een mooi apparaat, maar veel te duur als je primair gewoon UHD-blu-rays gaat afspelen. Voordeel van de LG is dat hij ook Dolby Vision ondersteunt na een update.

Voor wat betreft de luidsprekerkabel, kan je Oehlbach kiezen, maar dan ga je wederom voor de veel te dure optie. Gewoon huishoudsnoer van de bouwmarkt voldoet al, daar is geen Oehlbach of Audio Quest voor nodig. Koop een kabel van 1,5 mm² of 2,5 m² (laatste eigenlijk al niet nodig) die betaalbaar is en laat de dure merken links liggen. Natuurlijk mag dat specifieke luidsprekerkabel zijn. Vermoedelijk werk je de kabels weg in de muur of in kabelgoten en dus zie je "het mooie" er ook niet van af.

Met het geld dat je bespaart kan je zoals @Goofy1978 al zegt, investeren in een betere beamer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De goedkoopste UHD-speler zit in een Xbox One S of Xbox One X. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MAX3400 Alleen maar als je rekent dat je voor dat geld ook een game console hebt. ;)
De LG UP970 kost 2 tientjes minder dan een kale One S. De XBox One X kost bijna € 500 en is duurder dan de LG en de Sony. Als je niks met gamen hebt, dan is de One X geen goede keuze.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reacties tot zover. Dan de beamer... 2500 is dusniet wel de ondergrens begrijp ik.
Welke 4K 3D beamer zou het beste zijn voor deze kelder die geheel donker is.
Laten we zeggen tot max. 5.000,-
Pagina: 1