Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik zie op Reddit en andere plaatsen veel mensen die vragen beantwoorden over welke munten ze hebben, welke aantallen en percentages van hun complete portfolio, etc. Daarom is het misschien leuk dit in een embedbare afbeelding te verwerken die live de aantallen en waardes ophaalt.

Ik heb even 2 uurtjes geprutst en let niet op de lay-out, maar dan komt er bijvoorbeeld iets uit als het volgende, wat realtime gegenereerd wordt (Tweakers cached dit overigens als een lokale afbeelding, dus je ziet een oude versie):
Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/wallet/img.php?id=1

Waarbij ik er aan zit te denken dat je snapshots van dagen/tijden kunt maken om situaties uit het verleden met het heden te kunnen vergelijken. Zou leuk zijn als je je eigen profiel kunt bewerken en of bijvoorbeeld een Bittrex API Readonly key kunt opgeven om live je portfolio op te halen, of handmatig munten selecteert en aantallen invoert als je geen API keys wil opgeven. Op deze manier kan je dit als PNG makkelijk embedden op websites en fora. Ook zou ik een optie willen toevoegen om niet de waarde te tonen, maar alleen de verhouding (% van aantal of % van Dollar waarde) van munten binnen de portfolio, want niet iedereen wil immers zomaar met het complete bedrag te koop lopen.

In dit voorbeeld heb ik even wat willekeurige munten en aantallen gebruikt, maar de waardes worden wel live van exchanges opgehaald.

Voor mijzelf is het sowieso handig dus ik ga er mee verder, Blockfolio kan bijv. geen kopie maken naar meerdere devices, dus ik ga gewoon in een browser de afbeelding met mijn werkelijke portfolio laden. Maar hebben anderen hier ook interesse in? Want dan zou ik de optie kunnen overwegen dit verder te ontwikkelen en ook iets met de lay-out te gaan doen.

Ik hoor het graag :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Taro schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:33:
(Tweakers cached dit overigens als een lokale afbeelding, dus je ziet een oude versie):
Neehoor, dat doet Tweakers niet (niet zolang je een https-url gebruikt). Misschien je browser zelf wel ;)
Waarbij ik er aan zit te denken dat je snapshots van dagen/tijden kunt maken om situaties uit het verleden met het heden te kunnen vergelijken. Zou leuk zijn als je je eigen profiel kunt bewerken en of bijvoorbeeld een Bittrex API Readonly key kunt opgeven om live je portfolio op te halen, of handmatig munten selecteert en aantallen invoert als je geen API keys wil opgeven.
Het klinkt wel als een potentieel beveiligingsrisico als een externe tool geautomatiseerd toegang tot je wallet geeft. Gezien de diverse hacks in die wereld zou ik ook niet teveel op api's van derden vertrouwen. Of onderschat ik de beveiliging(smogelijkheden) nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

ACM schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:00:
[...]

Het klinkt wel als een potentieel beveiligingsrisico als een externe tool geautomatiseerd toegang tot je wallet geeft. Gezien de diverse hacks in die wereld zou ik ook niet teveel op api's van derden vertrouwen. Of onderschat ik de beveiliging(smogelijkheden) nu?
In het geval van exchanges kan je meestal een read-only API key aanmaken, waarmee je dus verder geen trade rechten hebt, maar gewoon leesrechten.

Imo sowieso niet verstandig om dergelijke data naar buiten te brengen, want dat maakt je account een eventueel target voor hackers, maar het is technisch gezien wel gewoon mogelijk zijn trade rechten op de betreffende key.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Neehoor, dat doet Tweakers niet (niet zolang je een https-url gebruikt). Misschien je browser zelf wel ;)
Als ik direct in de browser de URL van de afbeelding plaats dan wijzigt deze wel netjes realtime en ik heb ook alle relevante no-cache headers ingesteld. Maar als ik deze post ververs dan zie ik een oude afbeelding. Afijn, iets wat ik even zal uitzoeken, want ik heb wel vertrouwen in jullie :)
[...]
Je kunt bij een aantal exchanges aangeven dat het een readonly API key is. Natuurlijk kan men fouten maken door een verkeerde instelling te kiezen en ook een write enabled API key te gebruiken. Maar dat staat los van de beveiliging van deze service/afbeelding zelf. Ik zou evt. een test kunnen inbouwen of een bepaalde onschuldige write mogelijk is, afijn, iets voor later.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen