Aansluiten teufel cinebar 52 thx op 5.1/7.1 receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcnwillemsen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-08 15:19
L.S.,

Ik bezit op het moment een teufel cinebar 52 thx, echter ben ik er over aan het denken om een 5.1 of 7.1 receiver te kopen die HD-audio ondersteunt ( de teufel kan alleen dd/dts 5.1 of 2.1 PCM). Mocht ik dit besluiten dan krijg ik een setje bose acousmatic boxen (cubes) voor de andere surround kanalen.

Mijn vraag is of er receivers zijn die 5.1/7.1 output geven met een soundbar op de pre-amp-out als frontspreakers, en de overige kanalen gewoon op de receiver kanalen? Als dat zo is, is een aparte center speaker nog nodig? Of is het een optie om een tulp kabel om te bouwen naar een speaker kabel en direct in de receiver te steken?
Het doorlussen van de HDMI bijv mijn apple tv naar de receiver, via soundbar naar tv lijkt een optie, echter heb ik geen benul welke kanalen de cinebar output bij mulat-channel signalen ( er staan alleen multichannel PCM in de display, en ik mis veel kanalen dan bij playback van bijv een film). Een andere optie zou misschien zijn om de receiver met de tv te verbinden, welke dan via SPDIF met de soundbar is verbonden ( 2.1 sig)

Als Receiver heb ik bijv de Marantz NR1508 of de Onkyo TX-NR656 op het oog.

Huidige gear:
Apple TV 4
Teufel cinebar 52THX ( met genoeg connectie mogelijkheden: hdmi, optical, analoog tulp)
Sony LCD uit 2010 tv: optische out, geen HDMI ARC

Graag jullie visie op dit plan, wat is de beste optie? Of is het niet aan te raden?

Dank en Mvg,

Joep