Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asyzo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik ben in de laatste fase van het bouwen van mijn eerste PC en het ging relatief oke. Jammer genoeg ben ik nu al een dag bezig met het uitzoeken van deze kabels. De instructies van het moederbord (http://asrock.nl/downloadsite/Manual/A320M-HDV.pdf, pagina 32) zijn enorm vaag over waar de kabels van de power en reset button moeten. Ik neem nu aan dat de # staat voor de "+"-kant, maar er zijn meerdere plekken waar dan de "–"-kant kan. Het kan goed zijn dat dit vanzelfsprekend is voor de meeste anderen want ik mis wel vaker zoiets. Wel zie ik zoiets als dit eigenlijk bij geen enkel ander moederbord in instructies online. Verder zou alles moeten werken. Ik zeg "zou" omdat dat niet helemaal zeker is.

Mijn hardware is van de best buy guide:
-AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed
-ASRock A320M-DGS
-Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB
-Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G
-Crucial MX300 2,5" 275GB
-BitFenix Neos Zwart/Zwart
-be quiet! Pure Power 10 400W

Ik voel me aardig dom want ik heb de meeste mogelijke manieren geprobeerd waarop de twee kabels op de plekken kunnen. Omdat de grafische kaart in de weg zit is dit een enorm vervelend werkje; het duurt tot aan 30 minuten om beiden kabels er goed in te krijgen. Eerder vandaag toen ik de stekker erin deed en de voeding aanzette gingen alle ventilators aan en flikkerden de lichtjes van de 2 aansluitingen op de computerkast, maar nu lukt dat niet meer. Ik dacht toen dat dit niet direct betekende dat het goed zat want de aan-knop op de computerkast zelf werkte nog niet, maar in retrospect was het verder dan ik sindsdien ben gekomen. Ik ben mentaal en fysiek aardig moe door het online afstruinen van video's en vanalles proberen, dus zou hulp erg waarderen.

Beste antwoord (via Asyzo op 24-01-2022 15:18)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
De - zit naast de +. Makkelijkste is om eerst Pled + en - en HDled + en - te doen. (Let op dat je die ook goed doet)

De Powerbutton zit in hetzelfde rijtje als de Pled, en de reset op HDled.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kMJO7dp.png

Het staat er een beetje onhandig. Hou voor je eigen gemak maar gewoon inderdaad # = + aan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
De - zit naast de +. Makkelijkste is om eerst Pled + en - en HDled + en - te doen. (Let op dat je die ook goed doet)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kMJO7dp.png

Het staat er een beetje onhandig. Hou voor je eigen gemak maar gewoon inderdaad # = + aan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op pagina 32 van je gelinkte PDF gaat het om het installeren van een M.2 SSD. Op pagina 27 staat echter hoe de power en reset switch moeten. Zo moeilijk is dat niet en is niet anders dan andere systemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:55

rdejongjr

Gnome

switches hebben geen + of - enkel een functie pin (de #) welke je naar massa (GND) trekt wanneer je deze indrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Hero of Time schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:45:
Op pagina 32 van je gelinkte PDF gaat het om het installeren van een M.2 SSD. Op pagina 27 staat echter hoe de power en reset switch moeten. Zo moeilijk is dat niet en is niet anders dan andere systemen.
De paginanummering van het document loopt niet gelijk met het aantal pagina's. PDF pagina 32, 27 in het boekje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar...maar bij de power en reset button maakt het toch niks uit. Zolang je maar 'sluiting' maakt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nat-Water schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:45:
[...]

De paginanummering van het document loopt niet gelijk met het aantal pagina's. PDF pagina 32, 27 in het boekje :P
Ah, juistem, mijn viewer laat beide zien. Ik lette op de eerste, en zie 27 (32 / 66) staan. Pagina 27 volgens nummering, maar 32 van totaal.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asyzo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-01-2022
Nat-Water schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:43:

[afbeelding]

Ah, dankje. Ik dacht vanwege hoe het daar staat maar vooral door hoe het op het moederbord eruit ziet dat misschien die enkele aan de rechterkant gebruikt moest worden, maar dan is het nu duidelijk. Ik ging ook met moeilijk denken omdat meerdere dingen die ik tot nu toe probeerde niet werkten. Nu weet ik bijvoorbeeld niet waarom de ventilators eerder wel werkten.

Edit: ik heb het nu zo gedaan dat de kabels zo zitten:
PLED+
HDLED+
PLED-
HDLED-
PWRBTN+
RESET-
PWRBTN-
RESET+

Niks

Hij werkt raar genoeg weer niet. Ik weet nu helemaal niet waarom hij dat eerder wel deed.

[ Voor 17% gewijzigd door Asyzo op 12-11-2017 21:22 ]

Pagina: 1