Driver installer hardware check verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Allen,

Wellicht een rare vraag maar ik stel hem toch. Hoe kan ik uit een driver installer de hardware check halen? Of anderszins zorgen dat de driver installer door loopt zonder dat ik het gewenste apparaat in mijn PC heb?

Reden hiervoor is als volgt; ASUS heeft een aantal USB DACs waarvoor zij drivers met een paar goede tools maken. Echter, voor hun wat oudere DAC, de Xonar U7, weigeren ze om een of andere reden om de drivers bij te werken. De Xonar U7 Mk. II is qua hardware een identieke kopie t.o.v. de Xonar U7. Deze laatste heb ik en ik wil graag het software pakket van de Xonar U7 Mk. II installeren, echter zit een hardware check in die installer ingebouwd die kijkt of ik ook wel een Xonar U7 Mk. II heb, en dat is natuurlijk niet het geval.

Ik ben er verder zeker van dat beide apparaten identiek zijn en daarmee durf ik het gerommel met drivers aan, ik moet alleen die Mk. II drivers geïnstalleerd zien te krijgen op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan drivers forceren door handmatig te installeren. Ga in apparaatbeheer naar het apparaat toe, driver bijwerken/zoeken op deze computer en dan handmatig zoeken. Daarna met de have disk optie (of hoe de neuk dat heet in NL) bladeren naar het gewenste .inf bestand en openen die handel :)

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 12-11-2017 19:37 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Ja, I know, maar ik dit is geen .INF file die ik wil laden, ik wil juist de hele installer (die ook alle utilities e.d. installeert) draaien. Maar ergens daar zit een hardware check dit de installer tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 14:48

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Meestal zijn .exe's gewoon uit te pakken. Zeker met oudere software staat de installatie software in de .exe. Dus rechtermuis en uitpakken met 7zip, winrar.
Kan zijn dat je het process paar keer mort herhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door NLKornolio op 12-11-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Al gedaan, dan krijg ik grofweg 20 files, genaamd van 00 tot 20 zonder file extension.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:31
Orca msi editor kun je parameters aanpassen / de package editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Het is geen MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:27

TheVMaster

Moderator WOS
Dan heb je denk ik pech. Heb dat ook wel eens gehad met externe blu-ray speler en een versie van PowerDVD, die alleen werkte i.c.m. die betreffende speler aangesloten via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
welke executable gaat het precies om, zodat ik eens kan kijken?

Veel zijn namelijk wel uit te pakken met tools die op internet te vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Is een .EXE file. Hier te vinden:https://www.asus.com/Sound-Cards/Xonar-U7-MKII/HelpDesk_Download/

Windows 10 x64 selecteren in de drop down en dan krijg je een download link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Oscar Whiskey schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:03:
Is een .EXE file. Hier te vinden:https://www.asus.com/Sound-Cards/Xonar-U7-MKII/HelpDesk_Download/

Windows 10 x64 selecteren in de drop down en dan krijg je een download link.
Ik heb even kunnen kijken: Het is een WIX installer.. (de uXX bestanden zijn grotendeels XML files waarin bovenaan verwezen wordt naar de wix toolset)

Die zou uit te pakken moeten zijn met de Wix toolset

-knip, niet meer relevant-

Installeer de Wixtoolset en gebruik dark.exe in de bin folder van de toolset om de setup mee uit te pakken in een command prompt:

dark.exe <setup.exe> -x <output Dir>
originele download gepakt en die pakt zonder problemen uit:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/ym9uD/fc39b32e18.png
binnen in de austekcomputer.inc folder staat een mapje driver asusU7mk2 en dat lijken de ruwe driver files te zijn :) (inf en cab files)

Je verwijdert hiermee niet de hardware check, maar je kan er prima omheen werken met een beetje meer gepuzzel.

[ Voor 61% gewijzigd door mschol op 15-11-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Dank U wel!
Pagina: 1