Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-07 06:51
Laatst heb ik een HTC One m9 aangeschaft en is me opgevallen dat de accuduur niet bepaalt lang/goed is. Ik heb al een aantal dingen geprobeer zoals: energie besparing, wifi uit zetten als ik niet op telefoon zit etc etc. Dat werkte niet echt. Heeft iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Apps als "better battery stats" en "wakelock detector" gebruiken om te kijken waar het energieverbruik vandaan komt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Stonden 4 apps, whatsapp,play music,facebook,start of zoiets oh een ook google play...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk ook of je de gezondheid kan achterhalen.
De M9 is niet de nieuwste meer. En de batterij kan wel eens "op" zijn.

Verder was is niet bepaald lang? En wat is je SoT?
Misschien verwacht je wel iets te veel van het apparaat? 8u SoT en 3 dagen gebruik bijvoorbeeld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Nouja binnen 30 minuten was de batterij al van 99% naar 86% zat geen enkel spel te doen geen game te spelen helemaal niks. Internet stond aan. Hoe kan ik de gezondheid achterhalen? En wat is SoT? Ben hier niet heel bekend in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Max043 schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:32:
Nouja binnen 30 minuten was de batterij al van 99% naar 86% zat geen enkel spel te doen geen game te spelen helemaal niks. Internet stond aan. Hoe kan ik de gezondheid achterhalen? En wat is SoT? Ben hier niet heel bekend in :/
Van 99 naar 86 met 30 min SOT vind ik niet schrikbarend.
Bedenk je wel;
- Je zet regelmatig je internet verbinding uit. Als je je deze dan weer enabled gaan alle apps massaal syncen omdat ze hier eerder geen kans toe hadden
- Wat betreft het niet gamen. De cpu en gpu hebben waarschijnlijk minder invloed op de batterij dan je wellicht zou denken. Het scherm kan, afhankelijk van o.a. resolutie en helderheid ook een stevig hap uit je batterij nemen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
SOT = Screen On Time

Als je je One M9 30 minuten lang hebt gebruikt en hij van 99% naar 86% is gegaan, is dat niet heel extreem. 13% in 30 minuten tijd betekent ongeveer 4 uur Screen On Time (SOT) als je dat doorrekent naar 100% verbruik, dat is heel normaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Zou je daarnaast aan je openingspost wat details willen toevoegen:
- Wat is lang?
- Wat verwacht je van de accu?
- Hoelang gaat het toestel nu mee? (In standby en met gebruik)
- Wat is de SOT? (screen on time)

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
oke, ik zat weer eens youtube te kijken met helderheid op het laagste en (1080p). Hij ging van 53% naar 39% in 14 minuten... Ik verwacht dat de accu toch wel zo een 2 uur mee gaat als je alleen maar youtube kijkt, of is dat gek?
Pagina: 1