Apple Thunderbolt display defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:02
Één van mijn Thunderbolt displays heeft sinds vandaag van boven naar onder een paarse lijn van zo’n 6cm breed.

Heb er 2 verschillende MacBooks aan gehangen om uit te sluiten dat het aan de GPU ligt.

Na even van stroom te halen is het eventjes terug normaal.

Nog iemand die dit mee gemaakt heeft? Eventueel oplossing voor? Garantie zit er niet meer op, zou dit door Apple te herstellen zijn of eventueel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Paneel is kapot; één van de (bandkabels naar de) kolomdrivers is niet lekker meer. Wellicht te fiksen door deze bandkabel met een stuk schuimrubber stevig aan te drukken (dus permanent monteren), maar een grote kans dat het scherm total-loss is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
Gisteren paar uur terug stroom er af en voorlopig heel de dag al probleemloos beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 23:48

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Thunderbolt displays kunnen geregeld nukkig doen. Stroom eraf halen helpt meestal wel. Andere oplossingen kunnen zijn:
  1. De interne Thunderbolt kabel eens loskoppelen en weer aankoppelen.
  2. Andere kabels een los- en aankoppelen.
  3. Ontstoffen
  4. De interne Thunderbolt kabel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Consumentenwet m.b.t. Apple producten in Nederland is heel flexibel dus mocht het aanhouden zou dit (tenzij deze bedrijfsmatig is aangekocht) binnen 5 jaar nog kosteloos hersteld kunnen worden.

De herkomst van het product is hier wel van invloed op, mocht je vragen hebben stuur een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
Is gekocht op de zaak op Belgisch btw nr. Als ik het goed heb, is er maar 1 jaar garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Is het niet zo dat je binnen de EU sowieso 2 jaar garantie hebt op elektronica? Of is dat alleen Nederland?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 23:48

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

n0sTRa schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:39:
Is gekocht op de zaak op Belgisch btw nr. Als ik het goed heb, is er maar 1 jaar garantie dan?
Dan heb je inderdaad maar 1 jaar garantie als ik het mij goed herinner.
Neko Koneko schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:50:
Is het niet zo dat je binnen de EU sowieso 2 jaar garantie hebt op elektronica? Of is dat alleen Nederland?
Als zakelijke gebruiker niet noodzakelijk, is afhankelijk van de plaatstelijke wetgeving. Voor consumenten daarentegen is die 2 jaar een gegeven, tenzij de plaatselijke wetgeving voordeliger is voor de consument (zoals in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 20:39
Probeer anders eens een losse Thunderbolt kabel in de daisychain poort wanneer het probleem weer voorkomt. Die werkt dan hetzelfde als de "vaste" Thunderbolt kabel en weet je meteen of het aan die kabel ligt of het probleem in een andere hoek gezocht moet worden.

Dus daarna stappen 2 en 3 zoals @6129(15) al aangaf doorlopen.

Je hebt overigens inderdaad geen garantie meer tenzij je destijds binnen dat jaar nog Apple Care hebt gekocht op het display dan heb je 3 jaar garantie in totaal

@joon: zeikermodus; je gebruikt 'mits' in die zin verkeerd volgens mij, dat zou 'tenzij' moeten zijn :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
Voorlopig al enkele dagen goed, ik hou het in het oog en moest het probleem terug voor komen weet ik wat te doen :)
Pagina: 1