Aliexpress Refund (bestelling niet ontvangen)

Pagina: 1
Acties:
  • 10.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:37
Beste Tweakers,

Ik bestel regelmatig wat bij ome Ali (Aliexpress). Tot kort geleden nooit problemen mee gehad, alle bestellingen kwamen netjes aan.

Nu heb ik een bestelling van ca. 20 euro (twee I/O shields), die niet geleverd is. In de tracking informatie staat dat de overdracht naar de vliegtuigmaatschappij is mislukt. Dus ik heb een dispute geopend, waarna Aliexpress mij in het gelijk stelde en akkoord ging met een volledige refund van het orderbedrag.

De verkoper reageerde hierop dat hij ook akkoord ging, maar wilde wel zijn verzendkosten à 6 dollar in mindering brengen. Dit leek mij redelijk, maar inmiddels was de dispute al als voltooid gemarkeerd en kon ik geen wijziging meer doen. De verkoper stuurde terug of ik de 6 dollar dan naar zijn PayPal wilde overmaken, dan zou hij direct akkoord gaan.

Omdat dit mijn eerste ervaring is met Aliexpress en het dispute/refund proces, wil ik graag aan jullie vragen wat ik nu het beste kan doen:

1. De 6 dollar overmaken naar zijn PayPal.
2. Wachten tot de volledige refund op mijn rekening staat.

Als ik kijk naar het "Refund Progress", dan staat daar ook completed. Betekent dit dat Aliexpress zelf al een refund heeft vergoed?

Alvast bedankt voor jullie reacties :). Ik ben me ervan bewust dat dit niet gaat om een hoop geld, maar ik zou toch graag in ieder geval een deel van het geld terug zien. Ook is dit weer een les voor de volgende keer ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 20:28
Ik vraag me sowieso af waarom jij akkoord bent gegaan met het betalen van de verzendkosten aangezien het pakketje niet eens verzonden is (niet geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Ik ben niet akkoord gegaan met het betalen van de verzendkosten, maar dit stelde de verkoper voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Koen179 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:27:
Ik ben niet akkoord gegaan met het betalen van de verzendkosten, maar dit stelde de verkoper voor.
...en daar ben jij mee akkoord gegaan, toch :?

Dat doet deze zin in ieder geval denken:
Dit leek mij redelijk, maar inmiddels was de dispute al als voltooid gemarkeerd en kon ik geen wijziging meer doen.
Het is niet gelukt, maar je wou het wel gaan doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
Hoe is het redelijk? Hij is zelf aansprakelijk voor zijn eigen verzending, als dat fout gaat heeft hij blijkbaar de verkeerde logistieke partner gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Betreft het een grote bekende shop ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Het is me inmiddels duidelijk dat ik niet akkoord had moeten gaan met het betalen van de verzendkosten, maar daar gaat het mij niet zozeer om.

Ik vraag me af of de refund nu daadwerkelijk voltooid is, zonder dat de verkoper akkoord is gegaan met het voorstel van Aliexpress (en van mij).
Hackus schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:35:
Betreft het een grote bekende shop ?
Het betreft geen grote bekende shop, maar 34 feedback reviews...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
Koen179 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:37:
Ik vraag me af of de refund nu daadwerkelijk voltooid is, zonder dat de verkoper akkoord is gegaan met het voorstel van Aliexpress (en van mij).
De refund wordt dan idd afgerond. Ik zou sowieso wachten tot het geld daadwerkelijk binnen is voordat je eventuele andere betalingen doet. Moeten zij maar even geduld hebben, hun fout, hun probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, even wachten, meestal duurt het een paar dagen voordat ali het geld heeft teruggestort. En daar zou ik het dan bij laten. En 6 dollar? Daar heeft de verkoper waarschijnlijk het hele product voor. Een mooie scam, niets opsturen, en dan doodleuk vragen of je 6 dollar betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:45
Niet de verzendkosten betalen en niks buiten Aliexpress om doen. Ik heb hetzelfde meegemaakt en in de PostNL topic zijn er 2 andere mede-tweakers met hetzelfde dat de overdracht naar vliegtuigmaatschappij afgekeurd was. Lijkt alsof ze een bepaalde complete vracht kwijt zijn of niet doorlaten.

Ik had contact opgenomen met de verkoper en gevraagd om een refund. Hij stelde voor om de terugbetaling middels Paypal te regelen. Dat heb ik geweigerd (ik heb zogenaamd geen Paypal). Daarna ging hij akkoord om het via Aliexpress zelf te regelen.

Dispute aangemaakt en binnen enkele uren door Aliexpress goedgekeurd. Dispute werd overigens door Aliexpress zelf behandeld omdat het Aliexpress standard shipping betrof.

Het geld staat binnen enkele dagen weer op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09
ook direct nadat je zag dat het pakketje geweigerd was refund aangevraagd? mijn verkoper blijft beweren dat alles goed komt. Ali geeft zelf aan dat ik contact op moet nemen als pakketje voor 30-12 nog niet ontvangen is... Zit nu dus in twijfel om het al wel via Ali te spelen (weet niet of dit zin heeft) of even af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending en niets buiten Aliexpress om doen. Dat is het risico van verkoper zijn. Ik heb hetzelfde gehad met een paar breadboards, die bleven tijdens de verzending ergens in China hangen. Dispute geopend bij Aliexpress, verkoper probeert je over te halen om dat niet te doen, Aliexpress heeft gewoon het geld terug gegeven. De bestelling is trouwens 3 maanden later alsnog aangekomen.

Sowieso gaat een bedrag van 6$ nergens over, vrijwel alles is 'gratis' verzenden bij Aliexpress of maximaal 1 - 2$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
koendio schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:05:
ook direct nadat je zag dat het pakketje geweigerd was refund aangevraagd? mijn verkoper blijft beweren dat alles goed komt. Ali geeft zelf aan dat ik contact op moet nemen als pakketje voor 30-12 nog niet ontvangen is... Zit nu dus in twijfel om het al wel via Ali te spelen (weet niet of dit zin heeft) of even af te wachten.
Ja ik heb direct de verkoper een bericht gestuurd. Die vroeg mij of ik een refund wilde of dat ze mijn item (telefoonhoesje) opnieuw moeten verzenden.

Ik koos dus voor een refund en die is goedgekeurd door Aliexpress zelf vanwege “shipping abnormal”.

Die melding over contact opnemen staat ook nog steeds bij mijn order ondanks dat de refund al is goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
Het geld stond vandaag weer op mijn rekening, dus Aliexpress heeft het teruggestort. Erg snel als je het mij vraagt :).

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
Ik krijg net een update dat mijn pakketje toch vertrokken is uit het land van herkomst... (eerder was mislukte vliegtuigmaatschappij overdracht)..
Nu nog kijken of ie aankomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
koendio schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:43:
Ik krijg net een update dat mijn pakketje toch vertrokken is uit het land van herkomst... (eerder was mislukte vliegtuigmaatschappij overdracht)..
Naar aanleiding van jouw berichtje ook maar weer even een check gedaan en mijn pakketje is blijkbaar ook vertrokken. Trackingnummer geeft echter (nog) geen resultaat op postnl.post. Normaal zou het pakketje al pre-advised moeten zijn als die het land van herkomst verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb nu al twee keer bij Ali problemen met niet lever3en en huilende verkopers gehad.
Gewoon volhouden...

Erg vermoeiend...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
koendio schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:43:
en vandaag het pakketje ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:32
heb wel 1 ding gemerkt wat het verschil is tussen ebay en aliexpress
op ebay is het veel gemakkelijker om een refund te krijgen dan op aliexpress, voor producten die niet voldoen aan je verwachtigingen of de beschrijving. (levertijd weet ik nog niet van hoe en wat)

heb laatst 2 dingen gekocht (muismat) en keyboard wrist steun

de muismat image is veel meer gestreched dan de images die ze op de page hebben.
en de wrist steun heeft wat beschadigingen (gleuven in de gel pad) doordat deze in een te kleine verpakking is verzonden.

moet nog wel afwachten hoe het verder word afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qiu
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-11-2024

Qiu

Beste Tweakers,
Tussen 14 oktober 2024 en 21 oktober 2024 heb ik meerdere bestellingen geretourneerd met Aliexpress gratis retourlabels, met een totale waarde van ongeveer 300 euro. Tot nu toe geen restitutie ontvangen. AliExpress stuurt mij regelmatig waarschuwingsmails om artikelen te retourneren. Ik heb het artikel geretourneerd en heb een retourbewijs. Ik heb de klantenservice om hulp gevraagd en alle retourzendingen aan de klantenservice verstrekt. Wacht geduldig tot ik definitief antwoord krijg. Daarna blijf ik e-mails met retourmeldingen van Alipay ontvangen. Ik kan geen antwoord geven op de e-mail, omdat de e-mail alleen informatie verzendt Er worden geen klantgegevens geaccepteerd. Voeg een fotobewijs toe en neem contact op met de klantenservice. Meerdere keren hulp vragen bij de klantenservice is altijd even wachten, je krijgt binnen 48 uur bericht van ons, maar AliExpress wil geen geld terug.
Kan iemand mij advies geven over hoe dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic na 7 jaar kapen met een totaal ander probleem is niet de bedoeling. Je kan het nog wel in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 proberen.

Gezien hier alles in de originele discussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.