Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batuhanarican
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-02-2021
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een eigen gaming pc samengesteld. Mijn componenten zijn als volgt:
  • AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
  • ASRock AB350 Pro4
  • Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
  • WD Blue WD10EZEX, 1TB
  • NZXT S340 Wit
  • Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
  • Corsair CX450M
  • Crucial MX300 2,5" 275GB
Nu heb ik dus problemen met mijn grafische kaart. Tijdens het gamen krijg ik vrij lage prestaties. Lage FPS en veel framedrops. Een aantal vrienden hebben bijna dezelfde componenten en zij hebben geen problemen met hun kaart.

Ik heb contact opgenomen met NVIDIA. Ik heb instellingen gewijzigd in de NVIDIA software, alle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd etc. Niets heeft geholpen.

Ik heb niet zo veel verstand van PC builds en dit is ook mijn eerste. Nu zit ik dus met mijn handen in het haar. :?

Heeft er iemand nog een oplossing of een tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer het volgende lijstje af te werken:
- Met DDU drivers verwijderen in veilige modus en nieuwste installeren
- Indien er updates zijn voor de spellen deze updaten
- Kijken wat je temps zijn (gpu en cpu) onder load
- Memtest x86+ draaien om te zien of geheugen stabiel is
- Prime95 draaien om te kijken of cpu stabiel is
- OCCT draaien om te kijken of videokaart en voeding wel stabiel zijn.
- Op welke snelheid draait je geheugen?
- Bios updaten van je moederbord
- Indien het geheugen niet 2933 c15 of c16 draait (veel sneller ga je niet halen met dat setje icm dat moederbord) deze via xmp daarop zetten.

Sowieso is het handig als je even een benchmark draait van de spellen die problemen ondervinden. Vermeld daarbij ook de settings die je gebruikt, de GTX 1060 is een midend kaart dus alles op ultra is sowieso niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:16

Esumontere

Floep, banaan.

Op welke uitgang heb je je monitor aangesloten? Die op je grafische kaart of die op je moederbord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Esumontere schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:15:
Op welke uitgang heb je je monitor aangesloten? Die op je grafische kaart of die op je moederbord?
Denk niet dat het werkt met een 1600 hihi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
batuhanarican schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:37:
Een aantal vrienden hebben bijna dezelfde componenten en zij hebben geen problemen met hun kaart.
Wissel eens van kaart met hen en zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:32
Heb je de 8-pins power cable wel aangesloten op de videokaart?
Weet niet of het ding zou starten zonder, maar het is een typische beginnersfout.

Moederbord drivers ook allemaal goed geïnstalleerd?

Draaien de fans van de gpu (en andere) goed tijdens het gamen?

[ Voor 29% gewijzigd door Playa del C. op 12-11-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Zit hij in het goede PCI slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:16

Esumontere

Floep, banaan.

Thomg schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:27:
[...]

Denk niet dat het werkt met een 1600 hihi :+
Ohja }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioslaaf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:43
Meer informatie zou zeker helpen om te kijken wat het probleem is.
1. Welke beeldschermresolutie gebruik je?
Een GTX 1060 kan de meeste games prima aan in 1080p, maar 1440p zou al een stuk moeizamer gaan.
Dan kun je ook bij je vrienden vragen welke resolutie zij gebruiken. Mocht jij een hoge resolutie gebruiken en zij allemaal een stuk lager, dan is dat zeker een oorzaak voor het verschil.
2. Welke game of games speel je?
Nieuwe triple A games als Shadow of War of slecht geoptimaliseerde games als PUBG vragen veel meer van je grafische kaart dan games als League of Legends of DOTA.
Vergelijk de FPS van je vrienden dan ook in hetzelfde spel, het liefst met dezelfde grafische instellingen.

Als de bovenstaande vragen geen oorzaak opleveren, dan kun je inderdaad eens gaan kijken of er iets mis is met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmyra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 16:47
Ik heb niemand nog de vraag zien stellen of je de monitor op de displayport van je grafische kaart hebt aangesloten. Die is sneller dan hmdi/dvi.
En welke monitor heb je in gebruik. Eentje met g-sync of freesync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

palmyra schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:21:
Ik heb niemand nog de vraag zien stellen of je de monitor op de displayport van je grafische kaart hebt aangesloten. Die is sneller dan hmdi/dvi.
En welke monitor heb je in gebruik. Eentje met g-sync of freesync?
wat? dit is mooie onzin! DP heeft wel een hogere theoretische doorvoer, maar op een FHD 60Hz schermpje gaat een DP uitgang je echt niet meer opleveren dan dvi/hdmi...
Pas wanneer er extreem hoger doorvoer benodigd is (1440p@144Hz, FHD 240Hz, of 4K120Hz) kan je de instellingen op de juiste settings zetten. Dit heeft echter weinig met de GPU te maken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmyra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 16:47
NLBUURMAN schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:27:
[...]

wat? dit is mooie onzin! DP heeft wel een hogere theoretische doorvoer, maar op een FHD 60Hz schermpje gaat een DP uitgang je echt niet meer opleveren dan dvi/hdmi...
Pas wanneer er extreem hoger doorvoer benodigd is (1440p@144Hz, FHD 240Hz, of 4K120Hz) kan je de instellingen op de juiste settings zetten. Dit heeft echter weinig met de GPU te maken.
Bij mijn freesync monitor moet je de displayport gebruiken anders werkt freesync niet. Bij batuhanarican
is nog de vraag welke monitor hij gebruikt. Het enige wat ik weet dat hij een nvidia gtx 1060 heeft. Ik kan me voorstellen de combinatie gpu/monitor niet altijd dezelfde omstandigheden opleverd.
Pagina: 1