Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een? Nieuwe videokaart
Wat is je budget? Maximaal rond € 1000, - maar wat niet nodig is kwa geld ga ik niet gebruiken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? waarmee ik het beste er uit haald, met mijn huidige CPU
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment:
CPU: 3770K overclocked
MB: (dit moment niet bekend)
huidige Videokaart: 4870 (x2) in Crossfire
opslag: SSD, HDD
geluidskaart: Asus Xonar
Beeldscherm: nog een simpele 1080p (wil ik ook naar hoger resolutie volgend jaar!)
Mijn simpele en kromme redenatie is om blindelings de snelste met turboboost de kant en klare water gekoelde versie te kopen. Het lieft stop ik hem nu eerst in me oude setup en knal ik me oude videokaarten er uit.
Probleem alleen is:
A: is mijn huidige setup niet een bottleneck voor mijn videokaart?
B: is het geld wel waard met mijn oude setup om een 1080TI te kopen?
C: is niet slimmer om een oudere videokaart eerst te kopen en langzaam aan sparen voor een nieuwe SETUP voor volgend jaar?
Ik loop hier nu al paar maanden mee rond en ik twijfel behoorlijk. De 8 Serie van intel vind ik interesant, maar nu nog slecht leverbaar, moederborden item (en dan nog niet over de bugs).
Daarnaast komen volgend jaar ook alweer nieuwe generatie videokaarten uit, waardoor ik nu ook een goedkope tussen oplossing kan doen om volgend jaar eventueel het goed aan te pakken?
Hoop met jullie redenatie en adviezen, meer duidelijkheid voor mij te krijgen.
Alvast bedankt,
Sven
Ik zoek een? Nieuwe videokaart
Wat is je budget? Maximaal rond € 1000, - maar wat niet nodig is kwa geld ga ik niet gebruiken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? waarmee ik het beste er uit haald, met mijn huidige CPU
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment:
CPU: 3770K overclocked
MB: (dit moment niet bekend)
huidige Videokaart: 4870 (x2) in Crossfire
opslag: SSD, HDD
geluidskaart: Asus Xonar
Beeldscherm: nog een simpele 1080p (wil ik ook naar hoger resolutie volgend jaar!)
Mijn simpele en kromme redenatie is om blindelings de snelste met turboboost de kant en klare water gekoelde versie te kopen. Het lieft stop ik hem nu eerst in me oude setup en knal ik me oude videokaarten er uit.
Probleem alleen is:
A: is mijn huidige setup niet een bottleneck voor mijn videokaart?
B: is het geld wel waard met mijn oude setup om een 1080TI te kopen?
C: is niet slimmer om een oudere videokaart eerst te kopen en langzaam aan sparen voor een nieuwe SETUP voor volgend jaar?
Ik loop hier nu al paar maanden mee rond en ik twijfel behoorlijk. De 8 Serie van intel vind ik interesant, maar nu nog slecht leverbaar, moederborden item (en dan nog niet over de bugs).
Daarnaast komen volgend jaar ook alweer nieuwe generatie videokaarten uit, waardoor ik nu ook een goedkope tussen oplossing kan doen om volgend jaar eventueel het goed aan te pakken?
Hoop met jullie redenatie en adviezen, meer duidelijkheid voor mij te krijgen.
Alvast bedankt,
Sven