Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? Nieuwe videokaart

Wat is je budget? Maximaal rond € 1000, - maar wat niet nodig is kwa geld ga ik niet gebruiken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? waarmee ik het beste er uit haald, met mijn huidige CPU

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment:
CPU: 3770K overclocked
MB: (dit moment niet bekend)
huidige Videokaart: 4870 (x2) in Crossfire
opslag: SSD, HDD
geluidskaart: Asus Xonar
Beeldscherm: nog een simpele 1080p (wil ik ook naar hoger resolutie volgend jaar!)

Mijn simpele en kromme redenatie is om blindelings de snelste met turboboost de kant en klare water gekoelde versie te kopen. Het lieft stop ik hem nu eerst in me oude setup en knal ik me oude videokaarten er uit.
Probleem alleen is:
A: is mijn huidige setup niet een bottleneck voor mijn videokaart?
B: is het geld wel waard met mijn oude setup om een 1080TI te kopen?
C: is niet slimmer om een oudere videokaart eerst te kopen en langzaam aan sparen voor een nieuwe SETUP voor volgend jaar?

Ik loop hier nu al paar maanden mee rond en ik twijfel behoorlijk. De 8 Serie van intel vind ik interesant, maar nu nog slecht leverbaar, moederborden item (en dan nog niet over de bugs).
Daarnaast komen volgend jaar ook alweer nieuwe generatie videokaarten uit, waardoor ik nu ook een goedkope tussen oplossing kan doen om volgend jaar eventueel het goed aan te pakken?

Hoop met jullie redenatie en adviezen, meer duidelijkheid voor mij te krijgen.

Alvast bedankt,

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Heel flauw natuurlijk maar waarom wil je nu een (tijdelijke) andere kaart? Neem aan dat de HD4870's de bottleneck zijn gezien de leeftijd?

Wat speel je/wil je spelen want voor het zelfde geld kun je nu nog af met een goedkoop 2e hands kaartje en dan lekker doosparen. En tegen de tijd dat je eht geld bij elkaar hebt eens te gaan kijken wat er dan op de markt is of binnenkort komt, als je gaat kijken naar wat er volgens jaar uitkomt dan kun je blijven wachten.....

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 20:24
Aangezien je volgend jaar pas een monitor aanschaft is nu een 1080ti kopen niet echt handig.
Je kan:
-Doorsparen
-een nieuwe 1080P kaart kopen (1060/1070/rx570/580 o.i.d )
-V&A afspeuren naar een kaart die jij leuk vindt qua prijs/prestatie

Ik heb mijn 4670k/760gtx geupgrade met een 6gb 1060gtx kaartje (bijna jaar geleden) en ben er tevreden mee, maarja aan jou de keus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
sapphire schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:53:
Heel flauw natuurlijk maar waarom wil je nu een (tijdelijke) andere kaart? Neem aan dat de HD4870's de bottleneck zijn gezien de leeftijd?

Wat speel je/wil je spelen want voor het zelfde geld kun je nu nog af met een goedkoop 2e hands kaartje en dan lekker doosparen. En tegen de tijd dat je eht geld bij elkaar hebt eens te gaan kijken wat er dan op de markt is of binnenkort komt, als je gaat kijken naar wat er volgens jaar uitkomt dan kun je blijven wachten.....
Het is een idee.

Idee ervan is dat volgend jaar weer nieuwe uit komen en als ik bijwijze van met een 1060 of nog goedkoper, voor nu verder kan wat misschien maar 200 a max 300 euro kost, zou het een overweging kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
Raketje schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:06:
Aangezien je volgend jaar pas een monitor aanschaft is nu een 1080ti kopen niet echt handig.
Je kan:
-Doorsparen
-een nieuwe 1080P kaart kopen (1060/1070/rx570/580 o.i.d )
-V&A afspeuren naar een kaart die jij leuk vindt qua prijs/prestatie

Ik heb mijn 4670k/760gtx geupgrade met een 6gb 1060gtx kaartje (bijna jaar geleden) en ben er tevreden mee, maarja aan jou de keus !
Ik snap je redenatie, maar als ik volgend jaar en nieuwe videokaart a bijna 1000 euro en een monitor wordt het aan 1 kant heel veel, als je nu bijwijze van de videokaart koopt, kan ik op gemak volgend jaar een nieuwe monitor kopen, zonder dat ik ook nog een videokaart moet doen natuurlijk ;).

mijn redenatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Kost dan alsnog het zelfde toch? Je splitst het alleen in 2 delen, kun je net zo goed doorsparen en kijken wat er dan op de markt is.

Maargoed nogmaals mijn vraag wat wil je met de kaart doen? Nu een kaart kopen en volgend jaar weer vervangen omdat je al weet dat je een ander scherm gaat kopen lijkt me ook wat zonde toch?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
sapphire schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:21:
Kost dan alsnog het zelfde toch? Je splitst het alleen in 2 delen, kun je net zo goed doorsparen en kijken wat er dan op de markt is.

Maargoed nogmaals mijn vraag wat wil je met de kaart doen? Nu een kaart kopen en volgend jaar weer vervangen omdat je al weet dat je een ander scherm gaat kopen lijkt me ook wat zonde toch?
nieuwere soort spellen
Call of duty WW2
Need for Speed
Darksider 3
Nieuwe battlefront
Battlefield 1
Destiny 2

oudere soort
WoW
Csgo
Tf2

Wil alleen wel eens naar hogere resolutie en sneller vervesing erbij.

Vandaar ook mijn vraag erbij mocht ik de 1080TI kopen, wordt mijn CPU dan ook niet de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
Vandaar ook mijn vraag erbij mocht ik de 1080TI kopen, wordt mijn CPU dan ook niet de bottleneck?
Google staat vol met deze info, het antwoord is ja ; met een betere processor en sneller geheugen heb je meer fps; bottleneck.... tsja hoeveel fps wil je ?

Filmpje met bijna vergelijkbare cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
Raketje schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:52:
[...]

Google staat vol met deze info, het antwoord is ja ; met een betere processor en sneller geheugen heb je meer fps; bottleneck.... tsja hoeveel fps wil je ?

Filmpje met bijna vergelijkbare cpu.
het moet voor nu vloeiend lopen alles en dan kan ik daarnaast sparen voor upgrade cpu natuurlijk voor volgend jaar, als eventueel de 8 serie van intel een beetje op voorraad komt en de moederborden gaan werken...

althans dat is waar ik aan denk. Aan andere kant is wat jij gedaan hebt Raketje ook nog steeds een optie als ik voor 200 euro ofzo (dus een 1050 van nvidia) voor nu al een hele goede boost hebt en hiermee niet me CPU bottleneck is, dan heb ik voor 200 euro ongeveer een leuke overbrugging toch ook?

ps bedankt voor filmpje, zo even rustrig bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
Doe jezelf een lol en koop geen 1050(ti) , deze kaarten presteren amper beter dan vorige generaties (770/960).
Mijn advies koop minimaal de 3gb versie van de 1060 (ligt net boven 200 euro) , en dan heb je inderdaad een leuke overbrugging die je ook nog door kan verkopen.
De 6gb van de 1060 is nu eindelijk wat normaler geprijst, helaas zijn door de coinhype de AMD varianten nog steeds wat te duur i.m.o.

Naja genoeg info denk ik ik ben afk tv kijken ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
Raketje schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:08:
Doe jezelf een lol en koop geen 1050(ti) , deze kaarten presteren amper beter dan vorige generaties (770/960).
Mijn advies koop minimaal de 3gb versie van de 1060 (ligt net boven 200 euro) , en dan heb je inderdaad een leuke overbrugging die je ook nog door kan verkopen.
De 6gb van de 1060 is nu eindelijk wat normaler geprijst, helaas zijn door de coinhype de AMD varianten nog steeds wat te duur i.m.o.

Naja genoeg info denk ik ik ben afk tv kijken ;x
1060 indd zo dicht bij 200 ligt is dat indd een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
YouTube: CPU Bottleneck Rant - Is it really a thing? GTX 1080 with a 3770K @ ...

maakt het wel interesant om te zeggen dat zelfs 1080 geen bottleneck is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raketje
Daar ben ik het wel redelijk me eens (afgezien van meer is beter natuurlijk) , maarja je hebt alle info die je nodig hebt; nu kan jij alleen bepalen wat voor jouw het beste is ;-)
Pagina: 1