Toon posts:

outbound port op de firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een citrix server will openstellen naar het internet moet ik twee poorten opengooien 1494 (ica)en 1604 (icabrowser) tevens zegt citrix dat ik alle outbound poorten boven de 1023 opde firewall open moet zetten. Is dat een security risico of kan een hacker niks met een outbound poort en kunnen alleen wormen binnen het netwerk hier gebruik van maken?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Outbound staat voor uit de firewall, dus naar buiten toe. voor inkomend verkeer staat het dus gewoon dicht. Kan een hacker dus niks mee.

Aannames zijn fataal.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Alleen moet op je firewall poort 1023 en hoger vanaf de server zijde wel doorlaten.... Krijg je het dus voor elkaar om een progje op de server te draaien die een gaatje schiet in de vuurmuur, dus die een connectie naar jou opzet, tja......

Vind het wel een stom iets van Citrix, ben er ook eens mee bezig geweest, maar Citrix kiest gewoon een willekeurige poort boven de 1023... het kan 1256 zijn, maar ook 31785... Als iemand mij de logica hierachter kan verklaren, graag....

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens citrix CTX757351 is het tcp/ip dit voor dit gedrag zorgt en niet zozeer citrix

Als iemand mij de logica hierachter kan verklaren, graag....
[/quote]