Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUGUBRIS
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-08 06:52
Mijn vraag
...Binnenkort begin ik aan een M-ITX build met een MSI Z270I gaming pro carbon AC. Welk geheugen zou ik kunnen aanschaffen? Ik wil een eenvoudige 24/7 overclock neerzetten met een I5 7600K of I7 6700 K en 16 GB aan geheugen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Alleen een kort gebruikte fullsize PSU (760 watt gold, beetje overdone, i no :*). Overige hardware moet nog aangeschaft worden.
De bedoeling is een zwart/wit (grijs)-build in een kubusbehuizing. Ik ben van plan het geheugen tweedehands te kopen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Op de site van MSI gezocht. Hier wordt bv alleen gesproken over 3000 mhz. maar niet over de cijfer-letter combinaties en of de latentie etc. Betekent dit dat ik willekeurig kan kiezen?

Is dit bruikbaar? Patriot Memory PVE 416G320C6KGY (2x DDR4 16 gb 3200 mhz cas 16)

Wie helpt mij op weg? :?

Beste antwoord (via LUGUBRIS op 14-11-2017 19:35)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Intel moederborden zijn niet zo heel erg kieskeurig als het gaat om geheugen. Er is inderdaad vaak een lijst van getest geheugen per fabrikant, maar dat betekent alleen maar dat ze dat geheugen getest hebben met hun moederborden en dus officieel ondersteunen. Het betekent niet dat andere geheugenmodules niet gaan werken.

Dat setje van Patriot dat je noemt zou gewoon moeten werken op een Z270 moederbord.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Elk moederbord heeft een QVL, qualifies vendor list, met getest geheugen. Deze lijst toont gegarandeerd werkende geheugenconfiguraties en combinaties. Wat er niet op staat kan uiteraard werken, maar dat is niet gegarandeerd. Dat is een goed startpunt.

Waarom trouwens een i5-7600k of een i7-6700k? Zit een fors prestatieverschil tussen namelijk, zeker met een overklok.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUGUBRIS
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-08 06:52
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal op zoek gaan naar die QVL.
Dat het een fors verschil tussen deze 2 processors zou zijn was mij nog niet bekent (nog niet in verdiept) Hierover ben ik nog niet uit welke het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
Intel moederborden zijn niet zo heel erg kieskeurig als het gaat om geheugen. Er is inderdaad vaak een lijst van getest geheugen per fabrikant, maar dat betekent alleen maar dat ze dat geheugen getest hebben met hun moederborden en dus officieel ondersteunen. Het betekent niet dat andere geheugenmodules niet gaan werken.

Dat setje van Patriot dat je noemt zou gewoon moeten werken op een Z270 moederbord.