Toon posts:

Wat is er nu mis? (realtek)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn 2 realtek kaartjes geinstalleerd en de tcp/ip instellingen goed gezet.
Het pingen tussen de computers mislukt (timeout) bij eigen kaart lukt het wel.
Het lampje van het realtekkaartje brand ook niet.
Wat is er nu nog mis?!

PS
Er zat een klein kabeltje het netwerkkaartje met drie draadjes(groen, rood en zwart) met drie pluggetje, heb je die dan nog nodig?

Verwijderd

Gokje..... netwerk kabel niet goed ???.
Moet crosslinked zijn (Zie de allmachtige faq)

Verwijderd

Topicstarter
Heb crosslink kabel

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook eens gehad. Ik had toen in 1 van de PC's een Micro ATX bord zitten, met 2 pci en 2 Isa sloten. Nu werd 1 Pci slot (nr2) al ingenomen door het kabelmodem dus alleen Pci Slot nr 1 was nog over.

Ik kwam er na een half jaar klooien en inruilen met die realtek kaarten erachter dat je een Netwerkkaart niet in het 1e PCI slot goed kan laten werken. Ik dus 1 van die kaartjes inruilen voor een Isa versie, .....en opgelost. Alles werkt nu weer naar alle tevredenheid.

Kortom....heb je in 1 van je PC's je netwerkkaartje in een Pci master-slot zitten?
Zoja, dat is het zeer waarschijnlijk dat dit het probleem is (als je al software instelling al goed hebt staat tenminste, want windows zal wel gewoon je kaartje vinden maar je zal niet kunnen pingen ed.)

btw: als je dit setje in 1 pakketje gekocht hebt zal je kabel best wel de juiste zijn voro dit setje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem inderdaad in PCI slot maar heb nog wel meerdere vrij.
Maar moet ik nu 1tje met ISA nemen?

Verwijderd

Ok... geen van die lampjes branden... dit duid toch echt op een fysiek probleem met de kabel... Kun je die kabel testen in een werkende configuratie ???

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 10 juli 2001 22:38 schreef lexz het volgende:
Hallo,

Ik heb mijn 2 realtek kaartjes geinstalleerd en de tcp/ip instellingen goed gezet.
Het pingen tussen de computers mislukt (timeout) bij eigen kaart lukt het wel.
Het lampje van het realtekkaartje brand ook niet.
Wat is er nu nog mis?!
als 1 ledje (die van link) niet aangaat, is de kabel waarschijnlijk niet goed
PS
Er zat een klein kabeltje het netwerkkaartje met drie draadjes(groen, rood en zwart) met drie pluggetje, heb je die dan nog nodig?
wake-on-lan kabeltje misschien :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 10 juli 2001 22:49 schreef lexz het volgende:
Ik hem inderdaad in PCI slot maar heb nog wel meerdere vrij.
Maar moet ik nu 1tje met ISA nemen?
Prik hem dan eerst eens in een ander slot.

Aannames zijn fataal.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat draadje wat er bij je kaartje zit is voor als je wake-on-lan wil gebruiken, dat je je computer kunt opstarten met een commando over het netwerk, en daar kan het dus in ieder geval niet aan liggen.

Als er lampjes niet branden is er geen verbinding, mogelijke oorzaak is dan de kabel of de kaart zelf.

Overigens, die kaartjes die je in een pakketje koopt samen zijn nog wel eens rechtstreeks uit de fabriek niet helemaal schoongemaakt.

Ik heb hier twee realtek kaartjes die mijn pa heeft gekocht in een setje met een hub, en daarbij hebben we bij bijde kaartjes eerst de connectoren (de gouden strip die je in je PCI slot steekt) schoongemaakt voor het werkte.

Schoonmaken kun je met een oude doek met een beetje alcohol. Probeer dit eens wat dit zou best wel eens je probleem kunnen zijn!!!

Verwijderd

Dat andere kabeltje is denk ik trouwens voor de wake on lan functie.. heb je niet nodig.

hmmmmmm iemand was mij al voor...... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik de kaarten in beide computers al in een ander slot gehad maar geen verschil.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 22:52 schreef lexz het volgende:
Ik de kaarten in beide computers al in een ander slot gehad maar geen verschil.
Probeer de kaartjes eens schoon te maken, zie mijn post hierboven, is een euvel wat ik zowel bij de kaartjes van hier thuis (van mijn pa) tegenkwam als bij een kennis.
Pagina: 1