1 GPU fan doet het niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb onlangs tweedehands een Sapphire HD7970 Dual-X gekocht, maar nu merk ik dat 1 fan het niet doet tenzij ik de fan speed op 100 procent zet.

Ik heb de fan uit elkaar gehaald, schoongemaakt en opnieuw olie op de lagers gedaan maar dit heeft niks geholpen.

Bij een stress-test werd de GPU niet warmer dan 77 graden na 10 minuten met de fan speed op 80 percent en 1 fan die het niet deed.

Iemand nog een idee wat ik kan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door inferno96 op 12-11-2017 13:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:29
Een nieuw setje fans kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
Waar dan? Ik vind ze alleen op aliexpress. Of zijn er alternatieven voor de originele fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
inferno96 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:17:
[...]

Waar dan? Ik vind ze alleen op aliexpress. Of zijn er alternatieven voor de originele fans?
Ik zou het 2e hands zoeken. Er is vast wel iemand die een overleden kaart heeft liggen en voor 10 euro de koeler wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
inferno96 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:17:
[...]

Aliexpress, eBay of gewoon Nederlandse webshops. Zal vast geen tekort aan zijn dus gewoon eventjes goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
jugger naut schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:19:
[...]

Aliexpress, eBay of gewoon Nederlandse webshops. Zal vast geen tekort aan zijn dus gewoon eventjes goed zoeken.
Ja op aliexpress heb ik er gevonden maar zijn dat de originele of enigszins betrouwbare fans?
PilatuS schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:19:
[...]

Ik zou het 2e hands zoeken. Er is vast wel iemand die een overleden kaart heeft liggen en voor 10 euro de koeler wil verkopen.
Ja dat kan ik ook doen, daar zal ik nog over moeten nadenken. Wie weet gebeurt er met die fans hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
inferno96 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:40:
[...]

Ja op aliexpress heb ik er gevonden maar zijn dat de originele of enigszins betrouwbare fans?

[...]

Ja dat kan ik ook doen, daar zal ik nog over moeten nadenken. Wie weet gebeurt er met die fans hetzelfde.
Dat weet ik niet, ik heb nooit die specifieke fans gehad. Als ze hetzelfde eruit zien gewoon kopen, zal vast wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
inferno96 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:40:
[...]
Dat een fan van een GPU kapot gaat is vrij zeldzaam. Heb het wel eens eerder gezien, maar ik schat de kans op minder dan 5% voor een GPU die al 5 jaar loopt. Sowieso is goed stofvrij houden belangrijk. 1x per jaar even de fan tegenhouden en er met perslucht op blazen is aan te raden. Ga je op Aliexpress wat kopen weet je ook niet wat je krijgt qua kwaliteit.
Pagina: 1