tegelzetter richt schade aan en wijst mij als schuldige aan

Pagina: 1
Acties:

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-12 15:02
Hallo allemaal,

ik hoopte dat mensen hier mij wat konden ondersteunen in wat te doen.
Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering particulier lopen dus kan ik me daar niet op beroepen.
En pas na een x aantal maanden "afkoel periode" zoals ze dat noemen kan je ze inschakelen.

Het probleem is als volgt:

Ik wilde op mijn boven verdieping een kunststof klik laminaat vloer leggen maar vanwege de vloer die niet vlak genoeg was en ik niet weer wilde egaliseren ben ik toch maar voor keramische houtlook tegels gegaan.
Ook mede door de vloerverwarmin etc.

Zocht een tegelzetter, gevonden via werktspot ( oplichterij eerste klas lees ik achteraf maar ja, das achteraf..)
36 reviews nagenoeg 4.5 ster van de 5.
Ging er vanuit dat ik met iemand te maken heeft die wel goed werk kan afleveren en weet wat die doet, zijn verhaal is ook dat hij al 25 jaar actief is in de tegelzet wereld.

In de advertentie van mij staat, Er is een maar, de muren zijn wit gespoten dus ik wil graag hier voorkomen roze voorstrijk op te zien. (ivm spetteren van roller etc)
De tegelzetter heb ik een 20 minuten gesproken onderweg en kwam wel als iemand over met kennis en zegt dat lossen we op met een blok kwast etc etc.
Ik bied nog aan om het zelf te doen maar hij wilde vrijdag al beginnen en zou het wel voor zijn rekening nemen met nadruk op de muren wit te houden.

Ik had ook gezegd die woensdag dat ik de pakketten tegels wel alvast boven zou neerzetten , maar ik werk 12 uur per dag en zou in het weekend dit allemaal regelen.
Dus dit was natuurlijk niet het geval voor vrijdag, had ook verwacht i.v.m. de droogtijd van de voorstrijk dat hij alleen dit kwam insmeren en dan later zou gaan tegelen de week erop.

Ik kom vrijdag eind van de middag aan, en daar waren ze met 2 man sterk bezig en de slaapkamer lag er al bijna in, evenals de gang.
Was al onder de indruk hoe snel ze waren en zo op het eerste gezicht lag het er netjes in.

Ik had in ons telefoon gesprek gezegd dat er ruimte tussen de tegels en de wand moest worden gehouden volgens de leverancier ivm de uitzettingscoëfficiënt van verschillende materialen.
Hij zegt ja 5 Millimeter houden we altijd aan weerszijde en we gebruiken een fixit systeem.
Dat zijn van die clipjes die de tegel door middel van een wigje netjes omhoog drukken zodat de randen vlak aan elkaar grenzen en mits goed gedaan je geen hoogte verschil hebt van tegel naar tegel.

Ik ben even bij de buren en later tegen de avond dat ze weg waren kom ik thuis en zet het licht aan, zie ineens in het trapgat op de muur allemaal grijze vlekken , paar groeven met rode kleur erin.
De dozen van de tegels hebben een rode kleur op het karton zitten.
WAt is er gebeurd, waar gewerkt word vallen spaanders, en dat was hier wel te zien.
Met omhoog brengen is er langs de muur gelopen en vast per ongeluk meerdere beschadigingen gekomen.

Toen liep ik verder en zag ik op de wanden allemaal vlekken zitten , met als uitsteek spettertje grijs cement op een meter hoog zelfs vanaf de grond.
Geprobeerd schoon te maken natuurlijk maar dit was al te verwachten van een matte verf laag , het blijft zichtbaar.

Toen ging ik verder kijken en zag dat de tegels rete strak tegen de muur lagen in de slaapkamer en delen in de gang, hier was geen a4 tussen te krijgen.
Een deel was er nog open en er was een fixit clipje vergeten aan te brengen waardoor de voeg op de kopsekant 1 millimeter was ipv 2.5 zoals de rest en ik besloot te kijken of ik de tegel kon los trekken.
Dit ging dus zo simpel , bijna geen kracht gezet met mn vingers en trok hem er zo uit.
Toen viel me ook op dat ze de tegel niet dubbelzijdig hadden verlijmd maar enkelzijdig alleen de vloer.

Wat ik te horen kreeg dat je moest "flowen" , met keramische tegels door de hardheid en slecht vocht opnemen plakt de lijm dus minder goed en moet je een soort hechtlaag erop aanbrengen zodat je optimale hechting hebt met de vloer.

Toen heb ik besloten die avond de boel eruit te trekken, alle tegels schoon gemaakt, lijm van de vloer geschraapt voor dat het te laat was ik de dag erop met de gebakken peren zou zitten.
Althans, erger als ik er nu voor sta.

Email geschreven laat in de avond, zeer redelijk gebleven en alle foto's met zelfs een filmpje erbij waar het vrij duidelijk is dat er allemaal vegen op de wand zitten.
Vandaag, de beste man uiteindelijk aan de telefoon gehad en in een uur met hem 6 x iets uit te leggen in verschillende stellingen naar hem te hebben gebracht in Jip en Janneke taal werd het maar niet duidelijk.

Ik kreeg naar mijn hoofd geslingerd dat het amateuristisch was aangepakt en ik beter had moeten weten, alles had moeten afdekken , etc etc.

Dus ik antwoord, maar ik ben ook een amateur, daar huur ik toch een expert voor in die de fijne kneepjes weet van het vak ?
Als je in de aanvraag en telefonisch te horen krijgt dat ik geen roze voorstrijk op de wanden wil , dan kan je toch de link leggen dat ik verder ook geen rommel op de muur wil ?
MAar dat was niet zo, het was mijn schuld, en dat zat er al op de muur en dit en dat.
Meerdere malen een voorbeeld gesteld , van hoe zou jij reageren als het jou muur was en toen kreeg ik de ontwijkende antwoorden.
Het had niet zover gekomen ik had alles afgeplakt.

De branche waar ik werk hebben we een toolbox meeting, gezond verstand, LMRA , en dan denk je mhmmm even informeren of ik wel dit of dat kan doen voor ik verder ga want.....
Maar dat bleek ook niet tot hem door te dringen.
Wat ook wel apart is, ik presenteerde hem wat bedragen dat ik alleen aan verf al tegen de 800 euro kwijt was , en dat er niet de eerste beste gamma latex op de wand gespoten was, geloofde hij dit niet.

En hij vertelde dat ze het wel zo even konden bij spuiten, nou is dat erg jammer want ik heb leermeester papieren liggen in nat lak verwerking dus weet dondersgoed hoe het werkt met lak spuiten.
Nou is dit met latex en op een muur .
Maar een spot repair zoals met een auto door middel van uit Wazemen en daarna polijsten zodat je de overgang niet meer ziet , dat is niet met latex en muren van toepassing.
Laat staan dat het zelfs matte lak is....
En de spuiter die verstond zijn vak niet en de prijzen waren onjuist.

Dan zijn we op het deel van de tegels, hij zegt dat het helemaal niet zo hoeft te worden verlijmd en dat een 12mm lijmkam volstaat met enkelzijdig verlijmen.
Dus ik zeg maar ik vraag die avond aan een tegelzetter zonder te vertellen wat het voorval is , hoe moet je deze tegels verlijmen,.
En ik krijg te horen dubbelzijdig, grond met kam, tegel flowen....
Een andere tegelzetter vertelde het zelfde.
Dag erop ga ik naar een tegel leverancier en krijg ook hetzelfde te horen.

Dan heb ik er toch geen vertrouwen meer in hoe het aangebracht is, alles wat hoort te worden gedaan en is besproken is niet gebeurd.

Heb uiteindelijk maar het gesprek beëindigt voor ik dingen ging zeggen wat beter niet kon , maar als een papegaai te spelen was ik het ondertussen wel zat geworden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, wat te doen, inschakelen ?

Link naar de voor foto's en video.
Foto's van voor en na het tegelzetten, al had ik natuurlijk niet de beste foto's van voor genomen want verwacht niet dat ik bewijs materiaal moest aanleveren i.v.m. zoiets als dit.
https://1drv.ms/f/s!AiCUo623KJBv2T49iF1fTc3fYvvO

[ Voor 1% gewijzigd door vincenttor op 12-11-2017 15:16 . Reden: Link met foto's en video toegevoegd ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Je titel komt niet echt overeen met je verhaal. Als al die tegelzetters die je kent eenzelfde verhaal hebben, waarom hebben zij het er dan niet ingeplakt? :? Waarom ga je dan met een vreemde van werkspot aan de slag?

Spreek anders in persoon af, want telefonisch ontstaan de grootste misverstanden.

Qua vlekken op de muur, tsja, die dozen had je beloofd zelf naar boven te brengen. Ik zie eigenlijk veel misverstanden door aannames.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• vincenttor
Had misschien wat duidelijker moeten beschrijven,
Ik ken geen tegelzetters , nou ja na afgelopen vrijdag wel natuurlijk.
Deze zijn gebeld / gezocht op internet nadat ik dit geconstateerd wat ik beschreven heb hierboven.

En werkspot, tja ik had zo even snel geen contacten voor een tegelzetter.
Wat is er nou mooier als het medium internet , en google "ik zoek een tegelzetter"
Krijg automatisch de verwijzing naar werkspot , zodoende dat ik op recensies af ga voor enig vertrouwen.

Kan je me dan toch niet kwalijk nemen dan , je moet toch iemand vertrouwen en op de foto's die bij sommige recensies zijn geplaatst zag het prima eruit.

En dan nog , met logisch verstand als ik vraag om de muur niet onder te spetteren met primer dan ga je toch zo goed mogelijk alles netjes houden.
Er is verder geen sprake meer geweest dat dit niet zou lukken want hij benadrukte dat dit geen enkel probleem was om netjes te doen ( primer aanbrengen zonder spetters)

De vlekken op de muur bij het trapgat met rood zijn van het brengen van de dozen naar de eerste verdieping, hoe verklaar je dan de vlekken op de muur die grijs zijn, en de cement resten op een meter hoogte van de grond gemeten in andere ruimtes ?

Dan komt het mooie , er is een 2e toegangsweg / trap van de loods naar dezelfde verdieping.
Daar heeft mijn vader ook gezegd overheen te lopen in eerste instantie en op de beveiligingscamera zie je mijn vader daar overheen lopen met de tegelzetter zelf om die route te laten zien.

Naderhand word er niet geluisterd en word de trap in de woning toch gebruikt, wat overigens een langere weg is met de vrij zware pakken tegels in je handen.
Logica is ver te zoeken vind ik zelf ?!?

EDIT: nog bedankt voor de reactie trouwens :Y)
Maar wat bedoel je de titel klopt niet met het verhaal , hoe moet ik het anders verwoorden volgens jou ?

[ Voor 11% gewijzigd door vincenttor op 12-11-2017 15:01 . Reden: aanvulling ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:15
Allereerst, haal even de naam van de tegelzetter weg, zo voorkom je gedonder als het aankomt op smaad en laster
Daarnaast is het gewoon niet netjes

Wat ik wel frappant vind is dat je over de rooie gaat wanneer hij iets zegt over het verven, wat kennelijk jou vakgebied is, maar jij wel over iemand anders vakgebied begint

Hoe en wat te oordelen over de tegelzetter is lastig aangezien we maar een kant van het verhaal lezen / zien , spreek gewoon met elkaar af om het te bespreken, zoiets moet je niet over de telefoon willen doen

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

Croga

The Unreasonable Man

vincenttor schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:33:
en ik besloot te kijken of ik de tegel kon los trekken.
En dat is het punt dat het hele verhaal op houdt.

Het feit dat je zelf bent gaan rommelen aan het werk van de tegelzetter betekend dat je niets meer kunt reclameren. Je hebt het zelf vernield.

De vraag is; wat wil je nu nog bereiken? Wat verwacht je van de tegelzetter? Ik zie nergens een vraag aan de tegelzetter over wat je nu verwacht, noch enige constructieve houding om dat te bereiken.
Maar door het feit dat je zelf bent gaan rommelen heb je eigenlijk ook niet echt meer iets te reclameren. Je hebt niets meer te klagen over zijn werk aan de tegels aangezien je dat zelf teniet gedaan hebt. Dat maakt het ook lastig om te reclameren over de "schade".

Ik zie hier geen enkele mogelijkheid om nog iets te verhalen op de tegelzetter. Je enige serieuze optie is om je verlies te nemen.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 22:00
Croga schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:20:
[...]

En dat is het punt dat het hele verhaal op houdt.

Het feit dat je zelf bent gaan rommelen aan het werk van de tegelzetter betekend dat je niets meer kunt reclameren. Je hebt het zelf vernield.

De vraag is; wat wil je nu nog bereiken? Wat verwacht je van de tegelzetter? Ik zie nergens een vraag aan de tegelzetter over wat je nu verwacht, noch enige constructieve houding om dat te bereiken.
Maar door het feit dat je zelf bent gaan rommelen heb je eigenlijk ook niet echt meer iets te reclameren. Je hebt niets meer te klagen over zijn werk aan de tegels aangezien je dat zelf teniet gedaan hebt. Dat maakt het ook lastig om te reclameren over de "schade".

Ik zie hier geen enkele mogelijkheid om nog iets te verhalen op de tegelzetter. Je enige serieuze optie is om je verlies te nemen.
Wat een onzin. Als je iets hebt afgesproken met de tegelman (ruimte houden tussen tegels, niet de muur vies maken) en dat gebeurt vervolgens wel, dan moet je daar zeker iets mee doen.

Over het lostrekken van de tegels; zolang je foto's hebt van de situatie en daarna de situatie probeert op te lossen door de tegels los te halen voordat de lijm volledig is uitgehard, dan is dat toch logisch?
Zou jij de tegels laten uitharden en daarna het risico lopen dat je ze moet gaan uitbikken?

Je hebt helaas een prutser aan het werk gehad die niet luistert. Helaas heb je het via werkspot gedaan, dat geeft je minder ondergrond om op te staan.

Ik heb een aannemer gehad waarbij zijn loodgieter een ongelofelijke prutser was. De baas van het bedrijf met de prutsgieter is persoonlijk langsgekomen om zijn excuus te maken en ze hebben 2 extra dagen werk gehad om zijn werk te herstellen. Ik denk niet dat die man nog vaak aan het werk gaat via deze aannemer want die was zo nodig nog pissiger dan ons.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het komt op mij over als; Jij niks zegt te weten over de vloer leggen, maar het wel volgens jouw methode moet.
Heb je de wanden afgeplakt tegen spetters, die je al verwacht ? Verder leest je verhaal niet makkelijk en komt het een beetje onsamenhangend over. Wil je ook niet aanvallen of wat ook, maar als ik een expert inhuur zorg ik dat hij zijn vak kan uitvoeren en in deze de wanden had afgeplakt. Ik zou hem niet 'de Les lezen' welke lijm, lijmkam afstanden etc hij moet gebruiken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 16:22
Edwin88 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:25:
[...]

Wat een onzin. Als je iets hebt afgesproken met de tegelman (ruimte houden tussen tegels, niet de muur vies maken) en dat gebeurt vervolgens wel, dan moet je daar zeker iets mee doen.

Over het lostrekken van de tegels; zolang je foto's hebt van de situatie en daarna de situatie probeert op te lossen door de tegels los te halen voordat de lijm volledig is uitgehard, dan is dat toch logisch?
Zou jij de tegels laten uitharden en daarna het risico lopen dat je ze moet gaan uitbikken?
Nee dat is niet logisch. Als het werk niet in orde is dan is dat uitbikken werk voor de tegelzetter. Verder hoef je helemaal niet je tegels eruit te halen om ruimte te maken tussen tegel en muur. Ik heb hier ook plavuizen gelegd en na wat zeer strak zaagwerk ben ik ook te krap uitgekomen. Het lag er perfect in maar op sommige plekken geen speling bij de muur. Even een freesje ertussen gezet en voila daar is de gewenste speling.

Grappig dat de TS de tegelzetter verwijt geen verstand te hebben van verf maar wel de complete vloer eruit rukt omdat er te weinig speling zou zijn tussen muur en tegel en het lijmbed niet in orde zou zijn. Hij had gewoon moeten wachten tot de boel goed en wel was uitgehard en het gebrek aan speling door de tegelzetter op moeten laten lossen. Misschien is de lijmmethode niet volgens het boekje maar vast = vast. Het is een vloertje en geen hitteschild van een spaceshuttle oid.

Ik denk dat je misschien nog iets overeen kan komen voor de schade aan de muren ed maar die tegelvloer kan je vergeten. De tegelzetter wil dat misschien ook nog voor je oplossen, opnieuw tegen betaling uiteraard :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

Hulp hoe dit op te lossen heb ik niet.

Ik denk dat je de uren van de man als leergeld moet zien en je opgedane kennis over het leggen moet gebruiken voor de selectie van een nieuwe legger.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
IMHO denk ik dat je met een wat meer constructievere houding t.o.v. de tegelzetter veel meer kunt bereiken. Zoals je zelf al aangeeft heb je alleen gezegd wat er allemaal mis en en hoe hij zijn werk had moeten doen. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets veel goodwill kweekt bij iemand die dat werk dag in dag uit doet voor 25 jaar en dan de les wordt gelezen door zijn/haar klant met maar ja op internet staat dit en die zegt dat. Dat zie je helaas tegenwoordig steeds meer gebeuren dat expertise in twijfel wordt getrokken en daar heb ik eerlijk gezegd een schurfthekel aan. Als iemand dat bij mij op het werk doet dan hoeft diegene niet te verwachten dat ik nog harder ga lopen voor die persoon.

Ik zou duidelijk aangeven aan de tegelzetter wat jouw verwachtingen waren, hoe dit niet zijn gehaald en hoe hij dat op moet lossen. Kijk een tegel waarbij de voeg niet gelijk loopt of een tegel die niet vlak ligt t.o.v. andere tegels is een probleem, dat moet hij als vakman oplossen, maar de manier waarop hij de tegels verlijmd en welke lijm hij daar voor gebruikt is toch echt zijn probleem. Als die tegels er gewoon goed vast, netjes recht en met gelijke voeg in liggen dan heeft hij in principe geleverd wat hij hoort te leveren.

Verder denk ik dat je zelf ook iets te optimistisch bent geweest m.b.t. het wit houden van de muren zeker als er straks nog gevoegd gaat worden. Hoe netjes je ook te werk gaat bij tegelen werk je nu eenmaal met cement / lijm en voegmortel het is gewoon bijna niet te voorkomen dat er niet ergens een klein spatje op de muur komt al was het maar bij het afvoegen naar de muur kant toe. Verder zijn bouwvakkers uit mijn ervaring nu eenmaal altijd lomp en willen ze bij een klus die ze aannemen voor een vast bedrag nu eenmaal doorwerken. Als je de tegelzetter per uur had betaald had hij vast uitermate voorzichtig en super secuur zijn werk gedaan maar dan was hij waarschijnlijk twee keer zo lang bezig en was jij twee keer zo duur uit.

HD4Life @ Full-HD

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13

LankHoar

Langharig tuig

Davidshadow13 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:56:
Verder denk ik dat je zelf ook iets te optimistisch bent geweest m.b.t. het wit houden van de muren zeker als er straks nog gevoegd gaat worden. Hoe netjes je ook te werk gaat bij tegelen werk je nu eenmaal met cement / lijm en voegmortel het is gewoon bijna niet te voorkomen dat er niet ergens een klein spatje op de muur komt al was het maar bij het afvoegen naar de muur kant toe. Verder zijn bouwvakkers uit mijn ervaring nu eenmaal altijd lomp en willen ze bij een klus die ze aannemen voor een vast bedrag nu eenmaal doorwerken. Als je de tegelzetter per uur had betaald had hij vast uitermate voorzichtig en super secuur zijn werk gedaan maar dan was hij waarschijnlijk twee keer zo lang bezig en was jij twee keer zo duur uit.
Is toch allemaal niet relevant? Indien je A afspreekt voor prijs B, dan heeft de tegelzetter A te leveren voor prijs B. Dat die zich dan gaat haasten en in de haast de muren vernield, dat is dan het probleem van de tegelzetter. Dat je logischerwijs kan verwachten dat iemand minder secuur te werk gaat indien er een vaste prijs betaald word is logisch, echter betekend dat niet dat gemaakte afspraken gewoon overboord gegooid kunnen worden:
- Muren zouden niet besmeerd moeten worden met voorstrijk. 1+1=2 en dus moet er ook geen tegellijm op gesmeerd worden. Tegelzetter zei zelfs het voor zijn rekening te nemen "met nadruk de muren wit te houden".
- Tegelzetter gaf aan altijd 5 mm afstand te houden etc. en legt vervolgens strak langs de muur.

En nog los van dit alles; als professional zou de tegelzetter moeten kunnen inschatten dat die netjes uitziende muren besmeerd gaan worden, en op zijn minst navragen of dat okay is en wellicht uit voorzorg beter aangeven dat er eerst iets aan bescherming voor de muren toegevoegd moet worden alvorens te beginnen met tegelen. Bouwvakkers zijn misschien lomp, maar heus niet dom, en dat is geen excuus. Zelf zou ik weigeren iets te doen waardoor ik weet dat mijn werk slechter uit de verf komt (pun intended).

Dat gezegd hebbende, ondanks dat TS pissed is lijkt het me wel verstandig om inderdaad een stuk constructievere houding aan te nemen richting de tegelzetter. Wat wil je precies, hoe wil je dat en wat verwacht je daarbij van de tegelzetter?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Edwin88
Davidshadow13 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:56:
...

Dat zie je helaas tegenwoordig steeds meer gebeuren dat expertise in twijfel wordt getrokken en daar heb ik eerlijk gezegd een schurfthekel aan.

...
Ik had een loodgieter die al jaren en jaren ervaring had, en toch heeft deze beste man:

- een gasleiding in de kruipruimte gekoppeld met knelfittingen, terwijl dit niet mag
- de gasleiding in deze kruipruimte niet vastgezet met beugels, waardoor het geheel flink kon bewegen
- de aansluiting van de waterleiding vervangen en hierbij de aftapkraan (in de waterput van de voordeur) niet terug geplaatst waardoor het niet meer mogelijk was de installatie af te tappen
- een ventilatie doorvoer naar het dak afgedekt met een stuk ondervloer die in een van onze kamers lag te wachten om gelegd te worden, terwijl dit met gips had moeten gebeuren.

De eigenaar van het loodgietersbedrijf was razend, net als de aannemer. En toch was dit geen jonkie. De loodgieter mocht mijn huis niet meer in toen ze aanboden dat hij het kwam repareren. Een ander bedrijf heeft het opgelost op hun kosten.

Er zijn wel degelijk erg veel prutsers in de bouw, die alles maar gewoon als een beunhaasje in elkaar flansen. Ga er niet zomaar van uit dat je vakman een vakman is.

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin88 op 13-11-2017 13:48 ]

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12 14:06
Mijn tegelzetter gaf zelf al aan dat het verstandig is dat zij eerst aan het werk gingen en daarna de stucadoor, om dit soort "gezeik" te voorkomen. Tegels goed afdekken is nou eenmaal makkelijker dan zachte wanden beschermen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Edwin88 Je bent dan geen vakman in mijn ogen.

Je ziet ook veel (loodgieters), die alleen geisers onderhouden en geen CV systeem kunnen plaatsen.
Hetzelfde geld voor Badkamerwerk etc. Een kennis van mij heeft een Loodgietersbedrijf en daar is duidelijk een onderverdeling wie wat doet.

Een tegelzetter doet alleen dit werk (over het algemeen) en een loodgieter veel meer. Badkamer, dunwandig fitten, dikwandig, CV en geiser onderhoud, luchtbehandeling, dakgoten etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat jij die tegels er zonder overleg weer uittrekt vind ik echt not done. Het was nog niet eens klaar. Had het tenminste overlegd en had de tegelzetter de kans gegevens om het naar wens op te lossen. Nu heb je geen poot om op te staan als je nog iets wilt claimen bij die tegelzetter. Sterker nog, ik denk dat als je het voor de rechter brengt je ook gewoon zijn gemaakte uren moet betalen.

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 20:35

KDL

vincenttor schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:33:
Hallo

Zocht een tegelzetter, gevonden via werktspot

had ook verwacht i.v.m. de droogtijd van de voorstrijk dat hij alleen dit kwam insmeren en dan later zou gaan tegelen de week erop.

Ik kom vrijdag eind van de middag aan, en daar waren ze met 2 man sterk bezig en de slaapkamer lag er al bijna in, evenals de gang.

Ik ben even bij de buren en later tegen de avond dat ze weg waren kom ik thuis en zet het licht aan

Toen liep ik verder en zag ik op de wanden allemaal vlekken zitten
Geprobeerd schoon te maken natuurlijk maar dit was al te verwachten van een matte verf laag , het blijft zichtbaar.

Toen ging ik verder kijken en ... en ik besloot te kijken of ik de tegel kon los trekken.
Dit ging dus zo simpel , bijna geen kracht gezet met mn vingers en trok hem er zo uit.

Toen heb ik besloten die avond de boel eruit te trekken, alle tegels schoon gemaakt, lijm van de vloer geschraapt...

De branche waar ik werk hebben we een toolbox meeting, gezond verstand, LMRA , en dan denk je mhmmm even informeren of ik wel dit of dat kan doen voor ik verder ga want.....
Maar dat bleek ook niet tot hem door te dringen
Vervelende situatie, mag ik nog wat vragen?

Droogtijd van voorstrijk hou je rekening mee, omdat je het vreemd vond dat ze al meteen erachteraan doorgingen met lijmen. Kon je nog meer info vragen toen je ze halverwege zag?

Droogtijd van de lijm hou je later geen rekening mee? Je vindt het vreemd dat je het makkelijk los kunt trekken?

Je besluit alles los te trekken zonder contact op te nemen? Maar op je werk gebruik je wel gezond verstand en lmra en informeer je of je iets kunt doen voor je verder kunt etc maar dit dringt niet door tot de tegelzetter?

• vincenttor
Dat ik het topic heb gestart was een krap uur later nadat ik de man aan de telefoon gehad heb dus ja ik was wel iets opgeladen.
In het hele verhaal van het constateren van de muren en later dat we de gelegde vloer goed gingen bekijken zitten er al wat uren tussen evenals het zoeken naar een tegelzetter die nog reageerde om dit tijdstip, het is niet van de ene op de andere minuut gekomen tot dat deze beslissing heb gemaakt.

@kdl,
natuurlijk begrijp ik dat er droogtijd van de lijm is, maar als het dubbelzijdig was verlijmd had ik met 2 vingers en zonder moeite doen de tegels niet eraf kunnen trekken.
Dit ook nagevraagd de dag erop bij een tegelhandelaar welke het bevestigde en ook vermoed aan de lijm te zien dat hij te grote vlakken heeft ingesmeerd waar door deze al aan het drogen waren en minder vocht bevatte.
Dus nog slechtere hechting aan de tegel had.

@ hackus,
ik heb de man niet de les gelezen in eerste instantie want ik wist hier niks vanaf behalve dat ik te horen had gekregen dat er ruimte moest worden gehouden tussen tegels en de wanden.
Dit besproken met hem en dat wist hij en was geen enkel probleem.
Ook schreef ik nergens dat ik de wanden heb afgeplakt, ik heb geschreven dat ik de muren netjes wilde houden en geen spetters van de voorstrijk erop wilde hebben want ze waren net gestuukt en gespoten.
Achteraf dat ik informatie kreeg over de verlijming die niet juist was heb ik dit opgezocht en nagevraagd ,toen hem er mee geconfronteerd hoe en wat.
Dat de beste man zijn telefoon niet opneemt om 23.00 begrijp ik ook, maar als ik het er in had laten liggen volgens zijn lijm techniek kan je problemen verwachten.
Wat heb ik er aan als die dan alle tegels eruit mag hakken en de helft aan brokken slaat ?

wat betreft over het spuiten , de man vertelde mij wel even hoe het in zijn werk ging en dat het zo hersteld kon worden.
Toevallig dat ik zelf papieren daarvoor heb en ik weet hoe dat in elkaar steekt dus het niet te herstellen is door middel van een rollertje en dan niks meer er van te zien.
Die avond stond een maatje van mij die stukadoor en (latex) spuiter is bij me om de schade op te nemen en kijken wat er aan te doen is want die zei al gelijk dat is niet met een doekje of stipje met een kwast onzichtbaar te maken.

Wat betreft het los trekken van de tegels, zoals beschreven om meer ellende te voorkomen.
De tijd van het besluit om los te trekken is tegen 23.00 geweest dus er was geen optie meer om te overleggen als er niet word opgepakt, wat had ik moeten doen ze erin laten liggen met een groter probleem als eind resultaat ?

Hoe ik het zie is dat de tegels niet op de juiste manier verlijmd zijn, hier kwam ik achter na dat ik foto's heb verstuurd via whatsapp naar een andere tegelzetter waarvan ik die avond het nummer heb gevonden op internet.
Daarna kreeg ik bevestiging van een andere ondernemer die het niet in de exacte woorden zei maar het was niet correct aangebracht.

Stel ik had het laten liggen, wat was er gebeurd als de tegels onthechting krijgen na zeg een jaar of 2 jaar , of als de tegels eruit hadden gespat.
Bij wie had ik dan aan kunnen kloppen ?]
De tegelzetter, tja de man is flink op leeftijd en ziet eruit alsof die niet veel langer door gaat
Wie weet als die meer van dit soort werk aflevert is die straks platzak en verdwijnt die met zijn bedrijfje.
Dan heb ik liever dat het word aangebracht voor een correct resultaat zoals het hoort , als een risico te nemen met zijn techniek welke niet onderbouwd word of is en de tegels straks loslaten.

Er word gezegd door een fabrikant iets zo en zo te gebruiken.
Dan mag je toch verwachten dat ze wel weten wat hun product voor behandeling of verwerking nodig heeft ?
Ze zijn tenslotte de producent er van...

Ik wist dit ook niet van tevoren anders had ik dat waarschijnlijk wel vermeld, en dan het volgende ik ben een afnemer.
Dit soort informatie moet een ervaren tegelzetter toch wel weten , ik huur toch iemand in die kennis van zaken heeft om dit te regelen ?

Dat ik achteraf ga zoeken en informeren en dit allemaal te horen krijg was helemaal niet de bedoeling.
Tijd ergernis en gezeik.

Ook heb ik in het telefoon gesprek en per email gezegd dat ik flink teleurgesteld ben in hoe hij het afhandelt en dat ik open sta voor suggesties om dit op een normale manier op te lossen.
Heb hem de kans gegeven om het te herstellen in oude staat ( hiermee doel ik op de wanden) de tegelvloer heb ik niet veel vertrouwen meer in mag dat duidelijk zijn.
Maar wettelijk moet je iemand 2 weken de tijd geven om het recht te kunnen zetten.

Dan het volgende, om maar even in een andere situatie uit te drukken, waar in de auto mijn muur is.
Stel jij gaat ergens aan de slag , of beter nog je parkeert je auto ergens en rijd per ongeluk tegen iemand zijn auto aan en natuurlijk zit er een kras op.
Zeg je dan ook gelijk dat je het niet heb gedaan , ontken je het terwijl de kleur lak aan je spiegel zit ?

Nee , dan regel je zoiets onderling of via een verzekering.

Niet helemaal on topic maar Ik heb toevallig enkele weken geleden tegen een spiegel aangereden omdat ik moest uitwijken, toch laat ik een briefje in de vroege morgen achter met mijn telefoon nummer en aanvaard de schade.

Waar ik op dat moment zo opgewonden van raakte is dat hij het ontkende, en later zegt dat ik wist dat het ging gebeuren dat de muren zouden beschadigen.
Met andere woorden, het is je eigen schuld ?

Heb ook gezegd wat betreft de tegel vloer , mits deze word aangelegd zoals voorgeschreven is zal ik dit gewoon betalen en ik heb alle tegels schoongemaakt van lijm resten in zoverre dat erop plakte.
Enige wat ik verwacht van de man is dat hij zorgt dat de muren weer netjes zijn zoals hij ze aan heeft getroffen.

De ruimte waar hij nog niet geweest is waar de wanden ook glad zijn en gespoten is geen schade of vlekje te bekennen, dat is toch wel apart dan of niet ?

Vanmorgen heb ik afgesproken met hem, daarvoor 3 uur van mijn normaal gesproken betaalde uren zitten wachten.
Om 6 uur zou ik normaal in de auto zitten naar de marine en dit word netjes betaald, maar ik dacht dit is wel belangrijk om hem in persoon te spreken en te vragen hoe en wat.
8.00 , niemand, 8.30, niemand , bellen en niet opnemen, 9 uur, niemand.
Tja ik stap in de auto en ben weg, zie ik op de camera's dat ze aan zijn gekomen later en binnen zijn.
Komen ze met een schuurspons om de wand te herstellen, filmpje zal ik uploaden maar kom op zeg je kan toch zelf wel bedenken dat het er nog ellendiger van word.

Ben ook al in contact geweest met juridisch loket en verschillende instanties wat hier aan te doen en kreeg te horen dat zulk soort gevallen veel voorkomen en deze ondernemers vaak niet aangesloten zijn bij een geschillen commissie en dergelijke instanties.
Kwam er in het kort op neer dat hij misschien schrikt als die een brief ontvangt van een instantie die hier voor optreed, of een advocaat en anders word het een rechtszaak.

Dit is het bericht wat ik ook na dit verhaal verzonden kreeg :

"Men is verplicht om de noodzakelijke handelingen uit te voeren om degelijk werk af te leveren. Alle dáárdoor opgelopen schade moet hersteld of vervangen worden door degene die deze heeft veroorzaakt. U kunt deze aansprakelijk stellen en daarvoor de kosten claimen.

Mocht u nadere info wensen of juridische bijstand dan mag u mij direct benaderen. "

Dus ik zal de beste man 2 weken de tijd geven om dit op te lossen, doet die dit niet treed hij in verzuim.
En dan gaat het beginnen want ik laat het er niet bij zitten al kost het me geld.
Dat hij zo loopt te ontkennen en mij voor gek denkt te zetten gaat gewoon te ver.

Het mag toch niet zo zijn dat je met zoiets ongeschonden weg kan komen, iets beschadigen en dan mooi wegwuiven.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

• leecher
vincenttor schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:00:
Wat heb ik er aan als die dan alle tegels eruit mag hakken en de helft aan brokken slaat ?
Als jij in je eigen conclusies geloofd dan komen die tegels er zo uit nietwaar? Je zegt zelf dat het lijmbed niet in orde is en dat je ze er zo uit trekt. Waarom zou je uberhaupt tegels er uit gaan rammen die gewoon vast zitten? Jij denkt dat je een hele vloer opnieuw moet doen als 1 of meerdere tegels niet goed liggen?
Wat betreft het los trekken van de tegels, zoals beschreven om meer ellende te voorkomen.
De tijd van het besluit om los te trekken is tegen 23.00 geweest dus er was geen optie meer om te overleggen als er niet word opgepakt, wat had ik moeten doen ze erin laten liggen met een groter probleem als eind resultaat ?
Wie zegt dat er een probleem zou zijn geweest? Je hebt de lijm helemaal niet de kans gegeven uit te harden. Misschien was de sterkte niet maximaal maar wel voldoende. En welk groter probleem? Zoals je zelf al zegt kon je ze er zo uit halen toch?
Stel ik had het laten liggen, wat was er gebeurd als de tegels onthechting krijgen na zeg een jaar of 2 jaar , of als de tegels eruit hadden gespat.
Bij wie had ik dan aan kunnen kloppen?
Hoe gaan los zittende tegels 'losspatten'? Bij wie ga je nu aankloppen dan? Je hebt het onvoltooide werk eruit gerost en niemand kan nu nog beoordelen of het voldoende was of niet. Je hebt geen poot om op te staan.

• vincenttor
Ik laat mij informeren over wat er kan gebeuren, de gevolgen zijn van een onjuiste verwerking.
Aan de hand van deze antwoorden heb ik besloten dit niet mee te willen maken dus preventief alles eruit te halen en dat is mijn goed recht of niet ?
Het los spatten/ breken is door geen ruimte houden tussen de tegel en de wand, uitzettingscoefficient van verschillende materialen, zoek maar eens voor de grap wat er kan gebeuren.
Figuur 2a.
Tegengewerkte vervorming veroorzaakt spanning. Hier wnest een glijdend opgelegde dekvloer uit te zetten door verwarming, maar dat wordt verhinderd door kolommen of wanden

Figuur 2b.
Tegengewerkte vervorming veroorzaakt spanning. Hier krimt een dikbed doordat het droogt; de tegels op het dikbed houden deze krimp tegen.

Figuur 2c.
Tegengewerkte vervroming veroorzaakt spanning. Hier warmt een vloer door bezonning aan één zijde op; De bovenkant wenst een lengteverandering te ondergaan die door de onderste (niet opgewarmde lagen) wordt verhinderd.
Afbeeldingslocatie: https://www.sbrcurnet.nl/uploads/publication/498.01/2.gif
De temperaturen kunnen zeer snel wisselen: overdag sterke zon na een nacht met nachtvorst, een eerste zonnetje na een koude periode, of een regenbui na een warme of koude periode.

In de gemiddelde woonkamer zijn de omstandigheden relatief constant. Grote temperatuurwisselingen kunnen ontstaan door bezonning van tegelwerk via een raam of daklicht.

In de utiliteitsbouw komen alle mogelijke omstandigheden voor: van zeer constant tot sterk wisselend. Soms zijn de omstandigheden bijna altijd constant, op incidentele gebeurtenissen na, zoals bij het plegen van onderhoud. Juist die zijn dan maatgevend.
En nogmaals heb ik al geschreven , de tegelvloer gaat het niet om deze heb ik in vrij redelijke staat eruit getrokken en is nog te hergebruiken. (lijm is ook allemaal al betaald door mij)
De beschadigde muren die volgens hem niet door hun toedoen zijn beschadigt wil ik herstelt hebben, meer niet.

edit:
Ook kunnen we lang en breed er over doorgaan, ik vroeg om enige informatie hoe en wat hier te handelen maar ondertussen ben ik er al uit .
Over 2 weken zal ik de strijd waarschijnlijk beginnen en de tijd zal het leren wie er gelijk krijgt.

[ Voor 66% gewijzigd door vincenttor op 13-11-2017 21:28 ]

• Edwin88
leecher schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:34:
[...]

Als jij in je eigen conclusies geloofd dan komen die tegels er zo uit nietwaar? Je zegt zelf dat het lijmbed niet in orde is en dat je ze er zo uit trekt. Waarom zou je uberhaupt tegels er uit gaan rammen die gewoon vast zitten? Jij denkt dat je een hele vloer opnieuw moet doen als 1 of meerdere tegels niet goed liggen?

[...]

Wie zegt dat er een probleem zou zijn geweest? Je hebt de lijm helemaal niet de kans gegeven uit te harden. Misschien was de sterkte niet maximaal maar wel voldoende. En welk groter probleem? Zoals je zelf al zegt kon je ze er zo uit halen toch?

[...]
Sorry hoor, maar een vloer waarvan de lijm niet goed is aangebracht gaat in de loop der jaren uiteindelijk niet goed zitten. Mijn badkamer is ook door een of ander kneusje gezet en daarvan komen ook om de haverklap tegels los.

Ik had ze er ook zo snel mogelijk weer uitgehaald zodat je ze nog schadeloos kan verwijderen, als je een dag langer had gewacht had je het met een beitel moeten gaan doen en dan waren ook je tegels stuk. Ik geef de TS groot gelijk.

Ik denk dat veel reageerders hier nog nooit prutsende werklui over de vloer hebben gehad; het is heel frusterend als iemand die je 40+ euro per uur betaald werk aflevert waar je zelf twijfels over hebt. Daar kan je heel pissig van worden.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kun je die lappen tekst niet op knippen in volgorde van essentie/prioriteit?
Dan maak je het voor jezelf ook wat overzichtelijker hoe je het aan moet pakken.
Je zit begrijpelijkerwijze nog zo "in het verhaal", wat afstand nemen doet ook wel wat goeds.
Succes.

PS: ik ben zelf zeer terughoudend met aantrekken van iemand voor zo'n klus via internet. Liever uit mijn sociale milieu die anderen ook gehad hebben en tevreden waren. Ook dat is geen 100% garantie maar ihmo beter dan zoiets.
Iets voor een volgende keer zullen we maar zeggen.

Edit 200 moet 100% zijn...

• vincenttor
Zal het ook zeker niet snel meer doen, en mocht het wel het geval zijn van te voren vragen of een onderneming is aangesloten bij een geschillen instantie.
Ook een aansprakelijkheidsverzekering heeft lopen.

Net als alles onderzoeken voor ik iets uit handen geef en navragen wat zijn werkwijze is.
Blijkbaar is dit nodig tegenwoordig.

Betreft het door elkaar geschreven ,klopt ook inderdaad het is een rommeltje geworden.
Maar telkens als ik er over nadenk hoe zijn reactie is kan ik me er flink over opwinden dus misschien schrijf ik teveel met emotie.
We zullen zien hoe dit eindigen zal.

• route99

route99

Sterkte. En vooral: neem de volgende keer meer tijd... dan hoef je niet terug te vallen op zoiets.
Soms kan dat erg lastig zijn, stel iemand die je had valt om een goede reden helaas weg/kan de klus niet meer doen, loopt de planning in de soep. Tja.. erg vervelend, maar zoiets als jij nu hebt dan.. is dat dan niet vervelend. Kies uit de minst vervelende dan.....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@vincenttor Ik zie dat je mij quote, maar je lijkt mij te verwisselen of toe te voegen aan het geheel. Lees even rustig mijn post en lees dan wat je aan mij quote. Het lijkt me beter even te wachten met reageren hier, want je zit vol in emotie.

• vincenttor
Ik zal ook verder niet meer reageren.
Ben er wel uit wat mijn stappen zijn, hangt van de tegelzetter af wat zijn zet word.
Wat mij betreft word het topic gesloten , meer aanvulling zal mijn mening in aanpak niet veranderen.
Bedankt allen voor de reacties, ook sommige waar ik persoonlijk totaal mee oneens ben en weinig mee kan.

Nou is dat niet helemaal waar want door sommige reacties probeer je het wel vanaf een ander standpunt te bekijken.

[ Voor 57% gewijzigd door vincenttor op 13-11-2017 22:04 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-12 22:42
Misschien lichtelijk off topic en zelf heb ik er niet zoveel verstand van, maar waarom heb je eerst de muren laten doen en daarna pas de vloer? Mocht de vloer er al liggen en je schildert/spuit naderhand dan is het veel makkelijker om de vloer af te dekken + spetters verwijder je makkelijker van een vloer dan op een geverfde muur. Het lijkt me quasi onmogelijk om een volledige verdieping te vloeren zonder ook maar een klein beetje de muur te raken met lijm/dozen/ertegen aan zitten met een vuile overall.

http://specs.tweak.to/16567

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

skelleniels schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:03:
Misschien lichtelijk off topic en zelf heb ik er niet zoveel verstand van, maar waarom heb je eerst de muren laten doen en daarna pas de vloer? Mocht de vloer er al liggen en je schildert/spuit naderhand dan is het veel makkelijker om de vloer af te dekken + spetters verwijder je makkelijker van een vloer dan op een geverfde muur. Het lijkt me quasi onmogelijk om een volledige verdieping te vloeren zonder ook maar een klein beetje de muur te raken met lijm/dozen/ertegen aan zitten met een vuile overall.
Met karton kun je de wanden afplakken en beschermen tegen stoten en spetters.
(dit kan de tegelzetter ook doen in de ruimte waar ie op dat moment werkt.)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 13-11-2017 22:07 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet natuurlijk niet een eerlijke recensie achter te laten op werkspot, eventueel aangevuld met foto's als dat mogelijk is. Uiteraard pas je de recensie aan wanneer de tegelzetter de boel netjes hersteld heeft. Je hoeft zelfs dan nog niet eens de 5 sterren te geven, als je maar eerlijk blijft zonder smaad en laster te plegen.

• leecher
Edwin88 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:29:
[...]

Sorry hoor, maar een vloer waarvan de lijm niet goed is aangebracht gaat in de loop der jaren uiteindelijk niet goed zitten. Mijn badkamer is ook door een of ander kneusje gezet en daarvan komen ook om de haverklap tegels los.

Ik had ze er ook zo snel mogelijk weer uitgehaald zodat je ze nog schadeloos kan verwijderen, als je een dag langer had gewacht had je het met een beitel moeten gaan doen en dan waren ook je tegels stuk. Ik geef de TS groot gelijk.

Ik denk dat veel reageerders hier nog nooit prutsende werklui over de vloer hebben gehad; het is heel frusterend als iemand die je 40+ euro per uur betaald werk aflevert waar je zelf twijfels over hebt. Daar kan je heel pissig van worden.
Jawel hoor, een paar weken terug nog. Ook echt het enige dat we in deze nieuwbouw hut hebben uitbesteedt. Stukadoors van werkspot, zou 'spiegelglad' worden afgeleverd maar was het mijns inziens niet. Nu heb ik de bovenverdieping zelf gedaan en die muren zijn wat ik zou definiëren als spiegelglad. Ik heb daarover geklaagd en de reacties waren 'wie is hier nu de vakman', 'dan wordt je zelf toch stukadoor' en 'als je na het sausen nog klachten hebt bel je nog maar eens'. Met sommige mensen valt niet te praten al staat het bewijs voor hun neus. Ik ga echt niet voor x 100 euro verf tegen die muur gooien en dan achteraf tot de conclusie komen dat het niet glad is dus dat heb ik zelf maar opgelost.

Neemt niet weg dat TS de tegelzetter alle gelegenheid heeft gegeven om onder claims over die vloer uit te komen. Maar goed zoals hij zelf al zegt is dat niet het hoofdprobleem en gaat het nu vooral om de schade er omheen. Daar valt wel wat voor te zeggen.

Verwijderd

Ik werk al 30 jaar in de bouw waarvan bijna 23 jaar zelfstandig als spackspuiter/stukadoor en het is werkelijk compleet onvoorstelbaar hoeveel frotberen er op de bouw rondlopen. In dit geval ook weer: tegels liggen niet vast maar wel strak tegen de wanden en de wanden van het trapgat vernield/vuil gemaakt terwijl men langs een andere weg naar boven zou gaan :( ik zou hiervoor geen euro betalen en als de "tegelzetter" hier commentaar op had kon hij van mij nog een rekening hebben voor het opnieuw texen en het feit dat je zelf de vloer eruit hebt moeten halen. Dat heb je trouwens goed gedaan, anders had je de tegels eruit kunnen hakken en weg kunnen gooien. Men kan hier stellen dat de tegelzetter dat zelf had moeten doen en dat klopt ook wel maar neem van mij aan dat dat never nooit zou gebeuren, je ziet ze dan nooit meer terug. Geloof me: na 30 jaar weet ik wat er allemaal rondloopt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus als ik het goed begrijp heeft de tegelzetter :
- Voldaan aan wat de TS als "maar" stelde, alleen TS stelde 1 maar, maar bedoelde 100 "maars" die nooit uitgesproken zijn

En onderwijl heeft de TS zelf :
- Nagelaten om zich aan zijn afspraak over tegels sjouwen te houden
- Niet het eindresultaat afgewacht of de tegelzetter mogelijkheid gegeven om te fixen, nope alles is eruit getrokken zonder enig overleg.

Waardoor nu de situatie is :
- Muur moet hersteld worden en TS is daar expert in en tegelzetter niet (en dit was grotendeels voorkomen als TS zich aan zijn woord gehouden had)
- Vloer is eruit en TS heeft daarmee elke mogelijkheid tot herstellen over de brug gegooid, het moet nu simpelweg compleet opnieuw gelegd worden (maar gelukkig heeft TS nu de kennis hoe hij het perfect moet doen)
- Tegelzetter heeft wel gewoon werk verricht en dit moet betaald worden.

Of de tegelzetter nou wel of geen beunhaas is is hier helemaal niet zo relevant, TS heeft het compleet onmogelijk gemaakt om ook maar iets te doen vanuit de tegelzetter zijn kant en die man heeft wel gewoon zijn uren gemaakt.

@Verwijderd Juist als je al 30 jaar in de bouw werkt zou je ook moeten weten dat zo ongeveer alle info waarop TS zich baseert waardeloos is, op basis van enkele telefoontjes met andere beunhazen een hele vloer eruit trekken? Ik ken serieus geen enkele fatsoenlijke tegelzetter die dat zou adviseren zonder het daadwerkelijk gezien te hebben, maar hier heb je een telefonische melding en het moet er allemaal maar uit?

Waar ik nog even benieuwd naar ben : TS zegt "Er is een maar, de muren zijn wit gespoten dus ik wil graag hier voorkomen roze voorstrijk op te zien. (ivm spetteren van roller etc)" En mijn laptop heeft een slecht scherm en t-flux erop staan, dus wellicht dat ik het niet kan zien op de foto's maar zit er nou ergens roze voorstrijk op? Of is daar gewoon aan gehouden?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52
Ik zou eens contact opnemen met het juridisch loket, misschien kunnen die je bijstaan met hulp. Eventueel door een advocaat aan te wijzen waar je dan een bepaald bedrag aan moet betalen. Dit ipv de rechtsbijstandsverzekering.

Meer nuttige tips heb ik helaas niet voor je.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Gomez12
kfaessen schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:41:
Ik zou eens contact opnemen met het juridisch loket, misschien kunnen die je bijstaan met hulp. Eventueel door een advocaat aan te wijzen waar je dan een bepaald bedrag aan moet betalen.
Let op dat dit waarschijnlijk een heel duur traject gaat worden, want praktisch gezien heeft de TS zichzelf buitenspel gezet door de tegels eruit te trekken, daardoor kan er niet geverifieerd worden of het fout zat, daardoor kan de tegelzetter niets meer repareren etc. etc. etc.

De tegelzetter is door de TS de mogelijkheid ontnomen om het werk goed af te maken of simpelweg te vervolgen.
Oftewel wat dat betreft staat de TS zeer zwak, en er is toch echt wel werk verzet (daarover zal geen discussie zijn) oftewel dat zal TS moeten betalen.

Dan heb je nog wat onduidelijke afspraken en niet nagekomen afspraken, maar dat is wederzijds en ga je ook niet heel veel op winnen.

Ik denk dat een eerlijke advocaat je zal zeggen dat je het maar beter op kan geven, aangezien zijn rekening hoger zal liggen dan de vergoeding.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52
Gomez12 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:47:
[...]

Let op dat dit waarschijnlijk een heel duur traject gaat worden, want praktisch gezien heeft de TS zichzelf buitenspel gezet door de tegels eruit te trekken, daardoor kan er niet geverifieerd worden of het fout zat, daardoor kan de tegelzetter niets meer repareren etc. etc. etc.

De tegelzetter is door de TS de mogelijkheid ontnomen om het werk goed af te maken of simpelweg te vervolgen.
Oftewel wat dat betreft staat de TS zeer zwak, en er is toch echt wel werk verzet (daarover zal geen discussie zijn) oftewel dat zal TS moeten betalen.

Dan heb je nog wat onduidelijke afspraken en niet nagekomen afspraken, maar dat is wederzijds en ga je ook niet heel veel op winnen.

Ik denk dat een eerlijke advocaat je zal zeggen dat je het maar beter op kan geven, aangezien zijn rekening hoger zal liggen dan de vergoeding.
De advocaat is daar de expert in.

Ik geef het persoonlijk ook weinig kans, maar het juridisch loket bellen kost je nog niks in eerst instantie. Ze kunnen daar ook in adviseren.

Misschien ziet een advocaat toch iets in het verhaal wat hem kan helpen, iets wat wij over het hoofd zien omdat wij het verhaal niet langs het burgerlijke wetboek leggen.

Niet geschoten is altijd mis.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Gomez12
kfaessen schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:52:
[...]
De advocaat is daar de expert in.
Het nadeel hiermee is dat de advocaat betaald wordt voor tijd, niet voor de uitslag.
Oftewel een valse advocaat ziet hier een goede boterham in, want TS wil deels wraak en is overtuigd van zijn eigen gelijk, oftewel praat met de klant mee en hang hem een wortel voor zijn neus en hij blijft wel betalen.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 23:29
Waarom vallen we met z'n allen de TS aan? Ik zie dit steeds vaker op tweakers. Die man heeft een probleem en zoekt graag een oplossing, geen stortvloed aan gezeik en kritiek.

Uit eigen ervaring met klusjesmannen gok ik dat je er niet uit gaat komen met de tegelzetter. Dit is een welles nietes verhaal waar je waarschijnlijk veel moeite in zal moeten steken om alsnog te verliezen. Daarom denk ik dat je dit het beste als leergeld kunt zien. Desnoods proberen af te spreken om maar een gedeelte te betalen en een andere tegelzetter zoeken. Succes.

• Gomez12
gebruikershaes schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:00:
Waarom vallen we met z'n allen de TS aan? Ik zie dit steeds vaker op tweakers. Die man heeft een probleem en zoekt graag een oplossing, geen stortvloed aan gezeik en kritiek.
Omdat de TS niet onschuldig is en dit gewoon een stukje lering voor de toekomst is.

En het is niet zozeer aanvallen, het is enkel de realiteit zeggen. Die realiteit is de TS even uit het oog verloren.

En waarvoor zoekt hij volgens jou dan exact een oplossing?

• route99

route99

Uuuh, :X lees mijn topic eens terug. Alleen advies geen aanval. De pot verwijt de ketel... je kunt dit ook als een aanval op mij/ons zien.... :+
Uit eigen ervaring met klusjesmannen gok ik dat je er niet uit gaat komen met de tegelzetter. Dit is een welles nietes verhaal waar je waarschijnlijk veel moeite in zal moeten steken om alsnog te verliezen. Daarom denk ik dat je dit het beste als leergeld kunt zien. Desnoods proberen af te spreken om maar een gedeelte te betalen en een andere tegelzetter zoeken. Succes.
Je had het beter alleen bij dit advies kunnen laten. Aan de TS om het in de overwegingen mee te nemen, afh v.d omstandigheden kan dit best een goed advies zijn. Alleen ik vrees dat veel mensen door jouw 1e alinea de rest niet meer lezen en dan heb je je echte boodschap niet effectief over kunnen brengen.
Een leermomentje... 8)

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:15
Wat een onzin

Moeten we dan maar bij elk topic de TS gelijk geven ondanks dat hij zelf ook verantwoordelijk is?
Als TS niet tegen de realiteit kan is dat jammer voor hem, hij heeft gewoon geen poot om op te staan

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:05:
Ik werk al 30 jaar in de bouw waarvan bijna 23 jaar zelfstandig als spackspuiter/stukadoor en het is werkelijk compleet onvoorstelbaar hoeveel frotberen er op de bouw rondlopen. In dit geval ook weer: tegels liggen niet vast maar wel strak tegen de wanden en de wanden van het trapgat vernield/vuil gemaakt terwijl men langs een andere weg naar boven zou gaan :( ik zou hiervoor geen euro betalen en als de "tegelzetter" hier commentaar op had kon hij van mij nog een rekening hebben voor het opnieuw texen en het feit dat je zelf de vloer eruit hebt moeten halen. Dat heb je trouwens goed gedaan, anders had je de tegels eruit kunnen hakken en weg kunnen gooien. Men kan hier stellen dat de tegelzetter dat zelf had moeten doen en dat klopt ook wel maar neem van mij aan dat dat never nooit zou gebeuren, je ziet ze dan nooit meer terug. Geloof me: na 30 jaar weet ik wat er allemaal rondloopt.
No offense maar je was erbij? Want de manier van posten, doet me vermoeden dat je minstens met eigen ogen hebt gezien dat ze het muren hebben beschadigd in het trapgat, al dan niet door het bekijken van de eerder genoemde camerabeelden.Neemt niet weg dat de bewijslast voor "beschadigen van trapgat" niet bij jou ligt en als de topicstarter inderdaad er een zaak van wil maken naar de andere tegelzetter, dat je ook geen partij bent in het beoordelen van deze specifieke schade en/of de oorzaak van de schade.

Alleen voor beoordelen van herstelkosten van de muur (welke niet zijn gespecificeerd in je post noch in posts van de topicstarter), lijkt het me een aanvulling waard.

Gezien de stelligheid van je post maar een oplossing lakend voor het de geruineerde vloer van topicstarter of een duidelijker meting/oordeel over het wel/niet correct geplaatst zijn van de tegels (want die zijn er al een dag geleden uitgesloopt), heb ik eerlijk gezegd enige twijfel over de oprechtheid en echtheid van je profiel & uitspraken. Kan ook mijn mening/gevoel zijn hoor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:28:
[...]

No offense maar je was erbij? Want de manier van posten, doet me vermoeden dat je minstens met eigen ogen hebt gezien dat ze het muren hebben beschadigd in het trapgat, al dan niet door het bekijken van de eerder genoemde camerabeelden.Neemt niet weg dat de bewijslast voor "beschadigen van trapgat" niet bij jou ligt en als de topicstarter inderdaad er een zaak van wil maken naar de andere tegelzetter, dat je ook geen partij bent in het beoordelen van deze specifieke schade en/of de oorzaak van de schade.

Alleen voor beoordelen van herstelkosten van de muur (welke niet zijn gespecificeerd in je post noch in posts van de topicstarter), lijkt het me een aanvulling waard.

Gezien de stelligheid van je post maar een oplossing lakend voor het de geruineerde vloer van topicstarter of een duidelijker meting/oordeel over het wel/niet correct geplaatst zijn van de tegels (want die zijn er al een dag geleden uitgesloopt), heb ik eerlijk gezegd enige twijfel over de oprechtheid en echtheid van je profiel & uitspraken. Kan ook mijn mening/gevoel zijn hoor.
No offense taken whatsoever :) mijn profiel is oprecht en echt, het is idd jouw mening en gevoel. Ik was er inderdaad niet bij maar geloof wel in wat TS te melden had (ik kan er langs zitten uiteraard) ik ben idd vrij stellig. Als TS vragen heeft aan de tegelzetter over de beschadigde wand(en) en dan afgebekt wordt weet je meteen waar je mee te maken hebt. Of TS de tegels wel of niet naar boven had moeten sjouwen doet totaal niet ter zake, als de tegelzetter langs een andere weg naar boven had gekund en dan toch liever door een kant en klaar traphuis sjouwt en de zaak beschadigd zit hij hoe dan ook fout. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat TS de vloer eruit haalt als het er zo super in lag, prutswerk hoeft hoe dan ook niet betaald te worden. Je hebt gelijk dat ik nergens geen partij in ben, het was gewoon mijn gevoel/mening hoor.
Pagina: 1