Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn LG 25UM65-P. Ik heb nu twee verschillende soorten van brightness dimming die het scherm automatisch doorvoert die echt gigantisch irritant zijn. Ik heb al contact met LG gehad maar die konden me niks zeggen en op internet vind ik ook niks nuttigs. De Eco stand heb ik al uitgezet en in mn drivers heb ik ook al gezocht maar geen dynamic brightness ofzo gevonden.

Ik draai Windows 7, mn GPU is een R9 290X. Het scherm is dus de LG 25UM65-P die via displayport is aangesloten.

De eerste vorm is wanneer het scherm echt letterlijk dimt, dit gebeurt bij donkere scenes maar niet in elk programma. Ik heb het tot nu toe vooral in VLC en toen ik Shadow of War aan het spelen was. Hierbij gaat de brightness omlaag terwijl ik hem op 100% heb staan. Zet ik m dan terug naar 99% schiet hij weer naar zijn normale brightness.

De tweede is me net pas opgevallen en gebeurde toen ik een video in VLC fullscreen zette. Zodra hij fullscreen ging werd het beeld gedimd/contrast verlaagd of iets dergelijks. Schakel ik weer terug uit fullscreen gaat het weer normaal. Dit is schermwijd (je kan de rest om het window ook helderder zien worden), en het is niet te vangen op een screenshot (fullscreen screenshot in photoshop geplakt en ziet er hetzelfde uit als de windowed).

Beide lijken dus in het scherm te zitten en ik word er inmiddels echt gek van. Ik hoop dat iemand hier me kan vertellen hoe het op te lossen is. Alvast bedankt.