Toon posts:

[XP] Automatisch script runnen alvorens shutdown*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een manier om een batch-scriptje dat ik heb geschreven automatisch uit te voeren iedere keer dat ik windows 2000 afsluit.

Kan iemand mij vertellen of en, zo ja, hoe dit kan? Thnx!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:15

Arno

PF5A

Dit kun je instellen in een GPO en heet shutdown script :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 22:45 schreef Traag het volgende:
Dit kun je instellen in een GPO en heet shutdown script :)
Ja OK... Ik zie hem op het moment nog niks doen. Het is geen VBS ofzo, maar gewoon een BAT-file met commando's met een aantal routines om files te dleten etc. Maakt dit verschil? Ik heb het file-tje nu gewoon geselecteerd als shutdown script, maar waarom wordt het nog niet uitgevoerd?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:15

Arno

PF5A

Op dinsdag 10 juli 2001 23:14 schreef Sir_Black het volgende:
Ik heb het file-tje nu gewoon geselecteerd als shutdown script, maar waarom wordt het nog niet uitgevoerd?
Geen idee... ik heb nog niet gespeeld met shutdownscripts, maar met een beetje creativiteit moet je in VB ook wel een del *.* commando kunnen plaatsen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 23:24 schreef Traag het volgende:
Geen idee... ik heb nog niet gespeeld met shutdownscripts, maar met een beetje creativiteit moet je in VB ook wel een del *.* commando kunnen plaatsen :)
Het werkt al (als batch-script)! Bedankt voor de tip!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Zit met hetzelfde probleempje, lijkt een goed antwoord, maar WTF is een GPO? :?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb precies dezelfde vraag, en wordt niks wijzer van de bovenstaande posts... heeft iemand wat meer uitleg?

Ik draai trouwes w2k, en wil ook gewoon een bat scriptje laten uitvoeren als ik afsluit..

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op vrijdag 05 april 2002 11:00 schreef beurdy het volgende:
Hey mensen,

Ik heb precies dezelfde vraag, en wordt niks wijzer van de bovenstaande posts... heeft iemand wat meer uitleg?

Ik draai trouwes w2k, en wil ook gewoon een bat scriptje laten uitvoeren als ik afsluit..
Ik heb even op Google gezocht en een GPO is een "Group Policy Object" wat dit precies inhoud staat uitgelegd op deze site "http://windows.stanford.edu/docs/glossary.htm#GPO" :)

Het is trouwens idd wel fijn he dat mensen hun oplossing posten zodat andere mensen hier wat mee kunnen |:(

Maar goed daarom zou het fijn zijn als iedereen dat zou doen maar ja ach wat doe je eraan he, Helemaal nietssss!!!

Maar goed suc6 ;)

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

idd, oplossingen zijn vaak makkelijk:

start -> run -> gpedit.msc -> windows Settings -> scripts -> startup/shutdown

tadaa...

Verwijderd

Je krijgt bij een batch-file alleen geen output te zien.

Tenminste ikke niet. :)

Had ff getest met een batch met pause erin.

Dan blijft je scherm dus blauw bij afsluiten wachtend totdat je op [ENTER] drukt. Je ziet op dat moment geen CMD o.i.d.

Geen probleem maar even rekening ermee houden.

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op vrijdag 05 april 2002 11:21 schreef beurdy het volgende:
idd, oplossingen zijn vaak makkelijk:

start -> run -> gpedit.msc -> windows Settings -> scripts -> startup/shutdown

tadaa...
Kijk daar hebben we dat aan, vraag/probleem + oplossing = tevredenheid ;)

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

Ik haal een oude koe uit de sloot maar ben toch benieuwd of er iemand mij hiermee kan helpen......

heb een VBScriptje geschreven die ene command line uit voert. VB "nhbbackup c:\test.nhb"
Deze doet het als ik er dubbel op klik.. Dat wil zeggen hij voert hem uit.
Maar wanneer ik het plaats in gpedit.msc ==> windows instellingen ==> scripts ==> afsluiten doet die helemaal niets..... Bij het afsluiten laat die het helemaal links liggen en sluit XP gewoon af zonder het uit te voeren.
Ik heb ook al geprobeert om de MAXIMALE WACHTTIJD omhoog te zetten maar hielp niet....

Als ik het scriptje in de NETLOGON op de server plaats en gebruik als logon script doet die het prima..... Maar ik wil hem perse bij het aflsuiten gebruiken....

Hoop dat iemand me kan helpen. Ik ga in ieder geval nog wel verder zoeken en als ik een oplossing tref zal ik het hier ook posten.

BVD
Atabey22

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je zeker dat het script helemaal niet uitgevoerd wordt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anders doe je 'm als logoff script?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Jaa.. Ik weet zeker dat die script wordt uitgevoerd.... Het is een commandlineregel om een backup te starten dus makklijk te controleren o die het doet of niet.....

ik heb het inderdad niet geprobeerd wat er gebeurt als je het script plaatst bij AFMELDEN.. Maar moet het eigenlijk bij afsluiten natuurlijk ook doen....
Zal dat vanavond eens proberen en jullie op de hoogte houden... Natuurlijk voor verdere suggesties

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Extra optie om te zien of het wel goed gaat is om via gpedit het runnen van je scripts visible te laten doen :)
GPedit > user config > Administrative templates > system > scripts > run logoff scripts visible

Daarnaast kan je bij Computer configuration > administrative templates > system > scripts ook wachttijden instellen.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 05-07-2004 13:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Daarnaast kan je bij Computer configuration > administrative templates > system > scripts ook wachttijden instellen. ==> dit had ik al op de maximale waarde ingesteld alleen werkte nog steeds niet...

heb het nog niet geprobeerd door het tijdens de logoff te laten runnen... ga dat eerst proberen alleen zal dat het komende weekend pas lukken..... afstudeerstage... druk druk.....

ik laat het zeker nog weten....

LATERR
Pagina: 1