Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias18
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-03 23:05
Heeft iemand een idee hoe goed deze CPU zou werken bij een game met slechte optimalizatie.
Ik denk dan vooral aan Guild Wars 2, die bekend staat dat bijna alle kracht uit je CPU word geput, en geen gebruik maakt van cores of threads.
...

GTX1060 en 2x8gb RAM
...

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje inkoppertje, maar hoe slechter iets geoptimaliseerd is, hoe slechter het draait.

Heb je al reviews/benchmarks opgezocht? Want de Coffee Lake is vrij recent maar in benchmarks kan je allicht terugvinden hoe deze zich houdt tegenover Kaby en/of Sky Lake.

En voor GW2 zijn er ook benchmarks te vinden voor Kaby & Sky dus dan kan je redelijk safe bedenken of/hoe de Coffee zich gaat gedragen.

Maar aangezien je zelf al zegt: cores / threads wordt niet gebruikt, dan kan je dus het beste op zoek naar een (dure) CPU met de allerhoogste kloksnelheid per core.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Je hebt het over een CPU en toont een GPU dus wat voor CPU je hebt is koffiedik kijken.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tjm De Groot schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:58:
Je hebt het over een CPU en toont een GPU dus wat voor CPU je hebt is koffiedik kijken.
Linked produkt bovenaan... i3-8xxx

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik raad je aan je startpost stukken duidelijker te maken.. dit gaat helemaal nergens over. Gebruikte hardware en een duidelijke vraag stellen is lastig.

Een topic is alleen wat waard als het tweakerwaardig is.. dit is geen chatbox, doe alsof je een opstel inlevert op school..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias18
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-03 23:05
sorry, het was een vraag op een product dus ik dacht dat het koffie bij de taart was dat men wist over welk product het ging.
De vraag, anders geformuleerd:
Hoe goed verwacht men dat dece CPU zou werken bij een game die vrij weinig trekt aan GPU en multi-cores/threads. oftwel, een zware game die veel vraagt van 1 cpu thread/core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthias18 schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:38:
sorry, het was een vraag op een product dus ik dacht dat het koffie bij de taart was dat men wist over welk product het ging.
De vraag, anders geformuleerd:
Hoe goed verwacht men dat dece CPU zou werken bij een game die vrij weinig trekt aan GPU en multi-cores/threads. oftwel, een zware game die veel vraagt van 1 cpu thread/core
over welke cpu hebben wij het? ik zie enkel je videokaart en hoeveelheid geheugen.

cities skylines is een cpu afhankelijke game.
maar als je duidelijk antwoord wilt hebben, kijk naar youtube. zoek modern cpu heavy games.
genoeg info te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tip: Niet iedereen ziet de gelinkte producten. Het duurde ook even voordat ik het door had. Altijd een goed idee om je startpost zo volledig mogelijk te maken, inclusief naam van dat product waar je naar linkte.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Voor de telefoongebruikers onder ons: Het gaat om een i3-8350k.
pricewatch: Intel Core i3-8350K Boxed

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Leuk dat andere tweakers de ts aanvullen, maar alsjeblieft.. Vul de start aan met al je gebruikte hardware. Een duidelijke formulering van een vraag.. een goede zinsopbouw.
*knip* adem in, adem uit.

[ Voor 31% gewijzigd door br00ky op 12-11-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Matthias18 schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:46:
Heeft iemand een idee hoe goed deze CPU zou werken bij een game met slechte optimalizatie.
Ik denk dan vooral aan Guild Wars 2, die bekend staat dat bijna alle kracht uit je CPU word geput, en geen gebruik maakt van cores of threads.
Ik zou zeggen kijk naar benchmarks van Guild Wars 2 met de Core i5 7600K. De gelinkte Coffee Lake i3 zal gelijkwaardig of ietsje beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

millman schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:43:
Leuk dat andere tweakers de ts aanvullen, maar alsjeblieft.. Vul de start aan met al je gebruikte hardware. Een duidelijke formulering van een vraag.. een goede zinsopbouw.

EEN GOED TOPIC MAAK JE OP TNET NIET VOOR JEZELF, MAAR JUIST VOOR ANDEREN DIE T ZELFDE PROBLEEM HEBBEN.. VANDAAR.. DUIDELIJKHEID EN COMPLEET GRAAG
Pssst je capslock is kapot |:(

Ik zou gewoon gaan googlen op benchmarkt van GW2 met recente processors.

Je geeft zelf aan dat de game geen gebruik maakt van meerdere cores/threads, ofwel het is en oudere game die single threaded is.

Ik weet niet wat je nu voor hardware hebt maar als je een upgrade zoekt/oude bak hebt kun je ook bv een G3258 zoeken en een mooi bord en die naar bv. 4Ghz+ clocken (als budget optie).

Eigenlijk een CPU met gewoon heel veel Mhz'en! Zou je ook nog een 7350K kunnen overwegen, leuk bordje en koeler erbij en kijken of je de 5Ghz kunt aantikken:)

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 12-11-2017 15:04 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

sapphire schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:02:
[...]

Pssst je capslock is kapot |:(

Ik zou gewoon gaan googlen op benchmarkt van GW2 met recente processors.

Je geeft zelf aan dat de game geen gebruik maakt van meerdere cores/threads, ofwel het is en oudere game die single threaded is.

Ik weet niet wat je nu voor hardware hebt maar als je een upgrade zoekt/oude bak hebt kun je ook bv een G3258 zoeken en een mooi bord en die naar bv. 4Ghz+ clocken (als budget optie).

Eigenlijk een CPU met gewoon heel veel Mhz'en! Zou je ook nog een 7350K kunnen overwegen, leuk bordje en koeler erbij en kijken of je de 5Ghz kunt aantikken:)
Psst.. ik irriteer mij soms aan onzin topics die niet te lezen zijn.. ik trek m'n bek wel open.. t interesseert me werkelijk geen drol dat je t geschreeuw vind.. t was zo bedoeld..

Modbreak:Laat dit de volgende keer gewoon achterwege. Zie je iets dat neit door de beugel kan, doe dan een topicreport, dan pakt een mod het op. Schreeuwen heeft geen zin. Blijf dan gewoon weg.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 12-11-2017 15:44 ]

Pagina: 1