Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Hoi Forumleden,

een zeer moeilijke vraag, maar toch graag jullie mening gehad.

Ik ben op zoek naar een printer (multifunctional) voor sporadisch thuisgebruik.
( max 1x / week een afdrukje maken) af en toe een foto ( als "knutsel" foto voor schoolwerk)

Plus punten: ding moet scannen
dubbelzijdig afdrukken (hoef niet per sé)
Lan aansluiting is een voordeel

Maar welk type ? ik werk momenteel al een 7tal jaar zonder printer, maar sinds de kinderen voor school "last minute" soms een foto of afdrukje moeten meebrengen zal ik er toch een opnieuw moeten aanschaffen.

Ik had namelijk de afkeer wat gekregen door het steeds "uitdrogen" van printkoppen...

vandaar dat ik eerder nu geïnteresseerd was in de nieuwe EPSON "ECOTANK", zodat al het gedoe met cartridges voorbij is... nadeel is blijkbaar wel dat ik voor dergelijk type printer veel te weinig prints maak?

Dus dan toch maar voor de klassieke inkjet gaan of zijn er betaalbare "laser" multifunctionals?

Wat is jullie ervaring / gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:14
Ik print ook sporadisch, maar ik heb laatst toch 1 aan moeten schaffen.
Het is een HP envy geworden, en ik ben er best tevreden over.

Ik denk dat een simpele printer wel aan je eisen zal voldoen, maar wat dat uitdrogen van de printkoppen betreft, ik denk dat dat tegenwoordig wel wat meevalt, ik heb in het halfjaar nog maar 1 keer de cartridges vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Een laserprinter heeft ook geen last van uitdrogende koppen. Tegenwoordig zijn laserprinters die ook in kleur printen behoorlijk betaalbaar, de knutselfoto's zullen er wel niet zo mooi uit als met een inkjetprinter.

Als je dat in de Pricewatch in een filter giet (laser, kleur, automatisch dubbelzijdig printen, multifunctional) dan heb je hieruit de keuze: categorie: Printers

Ik heb er zelf geen (ook niet nodig voorlopig), dus kan je er niet echt advies over geven. Toners zijn wel een stuk duurder, als ik kijk naar de toner voor de goedkoopste Lexmarks, kost zwarte toner voor +-1000 pagina's €40-50. Per pagina dus wel wat duurder, maar qua onderhoud wel beter en minder verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pricewatch: HP Color Enterprise M553n

Zit voor 6000 pagina's zwart en 5000 pagina's kleur toner bij / in.

Geen WiFi, geen scanner, is een beetje groot en zwaar maar je hoeft waarschijnlijk nooit meer inkt / toner te kopen.
MacPoedel schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:32:
Ik heb er zelf geen (ook niet nodig voorlopig), dus kan je er niet echt advies over geven. Toners zijn wel een stuk duurder, als ik kijk naar de toner voor de goedkoopste Lexmarks, kost zwarte toner voor +-1000 pagina's €40-50. Per pagina dus wel wat duurder, maar qua onderhoud wel beter en minder verspilling.
Dan moet je dus minstens 150 - 200 euro bij de printerprijs optellen...

[ Voor 48% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-11-2017 16:06 ]