Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer!

Ik heb een msi R7 370. Nu heb ik geprobeerd om 3 schermen aan te sluiten via DVI, HDMI en VGA. Maar dat gaat niet volgens planning. Ik denk dat dat komt door de resolutie.

Hoe kan ik 3 schermen aansluiten, en dat ze allemaal werken. De aansluitingen wat mijn GPU heeft zijn VGA, DVI, HDMI en DP.

Ben niet zo thuis in deze wereld. Ik hoop dat ik wat hulp krijg.

Timo

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-11-2017 12:07)

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
VGA op een msi R7 370 ?

Ik heb een Nvidia GTX 750 Ti en heb daar 3 Eizo schermen op aangesloten via HDMI, Displayport en DVI.
2x 1080p en 1x 1440

Zo zou het bij jou ook moeten werken, in windows onder beeldscherm geef je aan dat je meerdere schermen hebt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je denkt resolutie. Ok, welke resolutie heeft elk scherm? En welke resolutie kan er maximaal over elke kabel? En hoeveel schermen tegelijk werkt wel? En welke GPU heb je exact; ze bestaan in 2GB en 4GB uitvoering.

/edit: goed, snelle zoekopdracht levert op dat de 4GB het alleen goed doet als je alles via DP aansluit en dan ook nog eens middels een active DP-adapter.

[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 12-11-2017 11:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Max

Ik heb de MSI R7 370 Oc 2GB DDR5,
Ik heb nu een Samsung T24E310EW Zwart staan en een grote Sony TV.

Ik wil de Sony TV ruilen voor 2 nieuwe schermen. Maar de vorige keer ging 3 schermen aansluiten niet goed.
Toen werkte 2 schermen wel. Tevens probeerde ik wel 3 verschillende soorten schermen tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heeft niks te maken met de resolutie, maar met het feit dat je niet 3 verschillende poorten tegelijk kunt gebruiken voor video output, tenzij je een actieve DisplayPort-adapter gebruikt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dan 3 schermen kunnen aansluiten op 2 poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 18:43
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:44:
actieve DisplayPort-adapter waar je 2 schermen op kan aansluiten

[ Voor 9% gewijzigd door Leon-B op 12-11-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leon-B schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:45:
[...]

DisplayPort-adapter waar je 2 schermen op kan aansluiten
Is pas 2x genoemd; helaas lijkt het lezend vermogen op de zondagochtend van sommigen wat ondergeschikt ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:44:
Ik zei niet dat je maar 2 poorten kan gebruiken ;) Ik zei dat als je 3 poorten wilt gebruiken, je een actieve DP-adapter moet gebruiken, omdat het anders niet werkt.

Je kan als het goed is dus DVI, HDMI en actieve DisplayPort gebruiken en dan zou het moeten werken.
Leon-B schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:45:
[...]

actieve DisplayPort-adapter waar je 2 schermen op kan aansluiten
Volgens mij is het niet nodig om 2 schermen op 1 adapter aan te sluiten, als die al bestaan (voor een redelijke prijs) :?

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 12-11-2017 11:49 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
VGA op een msi R7 370 ?

Ik heb een Nvidia GTX 750 Ti en heb daar 3 Eizo schermen op aangesloten via HDMI, Displayport en DVI.
2x 1080p en 1x 1440

Zo zou het bij jou ook moeten werken, in windows onder beeldscherm geef je aan dat je meerdere schermen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hebben die EIZO schermen geen Display-Port passthrough?
Dan kun je ze daisy-chainen en op 1 DP poort aansluiten.

Ik neem aan dat je kaart er zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ex8jraa-d892DhSlgitYis3lYL8=/i/2000628060.jpeg

Je kunt van HDMI naar DP, da's een 2e mogelijkheid en VGA kan dan weer prima op de DVI poorten.

Ofwel, met de juiste verloopstekkers kun je daar volgens mij gewoon 4 schermen op aansluiten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
unezra schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:13:
Ik gok dat de topicstarter geen EIZO-schermen heeft, en Slux heeft z'n schermen al aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01
unezra schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:13:

Ik neem aan dat je kaart er zo uit ziet:
[afbeelding]

Je kunt van HDMI naar DP, da's een 2e mogelijkheid en VGA kan dan weer prima op de DVI poorten.

Ofwel, met de juiste verloopstekkers kun je daar volgens mij gewoon 4 schermen op aansluiten.
1 van die DVI poorten is DVI i en de andere DVI D op de D kun je geen verloop stekker aansluiten omdat ie alleen maar digitaal signaal output

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 18:43
SkullboyNL schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:16:
[...]

1 van die DVI poorten is DVI i en de andere DVI D op de D kun je geen verloop stekker aansluiten omdat ie alleen maar digitaal signaal output
kan wel maar dan moet je een powered converter er op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:10

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:00:
VGA op een msi R7 370 ?

2x 1080p en 1x 1440

Hoe wil je DP op een GTX750TI krijgen? Die ik had heeft alleen VGA, DVI, HDMI.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hahn schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:15:
[...]

Ik gok dat de topicstarter geen EIZO-schermen heeft, en Slux heeft z'n schermen al aangesloten.
Oh, wacht. Ik dacht idd dat TS Eizo's had maar die zijn van @Slux :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:20:
[...]

Hoe wil je DP op een GTX750TI krijgen? Die ik had heeft alleen VGA, DVI, HDMI.
Nee hoor ik heb geen VGA op mijn GTX750Ti
1x DVI
1x HDMI
1xDP
Afbeeldingslocatie: https://images10.newegg.com/ProductImage/14-487-025-16.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 12-11-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik 2x dit scherm: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lg-24mp59g-1511180.html en een samsung tv wil aansluiten zou dat kunnen?

1 DP
1 HDMI
1 DVI to HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:42:
Dus als ik 2x dit scherm: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lg-24mp59g-1511180.html en een samsung tv wil aansluiten zou dat kunnen?

1 DP
1 HDMI
1 DVI to HDMI?
Yep dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Zolang die DP maar actief is, ja.

Bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Het scherm dat hij hierboven linkt heeft zelf al een DP aansluiting. Als hij die gebruikt, en daarnaast voor zn oude monitoren HDMI en DVI, dan zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank allemaal! Dan maar even naar de mediamarkt hollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Sorbo schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:46:
[...]

Het scherm dat hij hierboven linkt heeft zelf al een DP aansluiting. Als hij die gebruikt, en daarnaast voor zn oude monitoren HDMI en DVI, dan zou het moeten werken :)
Hoe zeker weet jij dat? Want ik weet dat niet zeker. Als ik het goed begrijp kunnen videokaarten vaak maar 2 poorten tegelijk aansturen (bijv. HDMI en DVI), tenzij je een actieve adapter gebruikt voor DP. Die DP-port op z'n videokaart is volgens mij niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:50:
[...]
Hoe zeker weet jij dat? Want ik weet dat niet zeker. Als ik het goed begrijp kunnen videokaarten vaak maar 2 poorten tegelijk aansturen (bijv. HDMI en DVI), tenzij je een actieve adapter gebruikt voor DP. Die DP-port op z'n videokaart is volgens mij niet actief.
Nee hoor zie mijn bericht hierboven je kan 3 poorten tegelijk aansturen.
Ik heb een 27 inch met DP aangesloten 1x 24ich HDMI en 1X24inch DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Wanneer is een actieve DP-adapter dan wel nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hahn schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:50:
[...]
Ik heb de setup hier niet zelf dus 100% zeker kan ik niet zijn, maar het lijkt er op dat het als volgt in elkaar zit.

Je kunt maar 2 "Legacy" (HDMI/DVI/VGA) opties gebruiken. Die twee kun je prima gebruiken in combinatie met een displayport output als je 3e output. Dus HDMI/DVI/DP zou geen probleem moeten zijn, net als HDMI/DVI/Actieve DP-to-VGA.
Hahn schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:58:
Die heb je nodig als je een legacy scherm (enkel HDMI/DVI/VGA) aan wil sluiten op je DP aansluiting. Waar een passieve adapter gebruik maakt van het traditionele HDMI/DVI TMDS protocol (in feite dus gewoon een HDMI/DVI signaal over de displayport-aansluiting), maakt een actieve adapter gebruik van wat hardware om het signaal in de adapter om te zetten van LVDS (DP-signaal) naar TMDS, zodat je monitor er mee overweg kan.

Je houdt met zo'n adapter eigenlijk je videokaart voor de gek: Hij denkt dat 'ie een DP monitor aanstuurt, terwijl de adapter dit signaal weer omzet naar HDMI/DVI signaal.

Bronnen:
https://community.amd.com/thread/218439
https://dancharblog.wordp...ve-vs-passive-re-visited/

[ Voor 30% gewijzigd door Sorbo op 12-11-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:58:
Als je van DP naar VGA/DVI wilt gaan

VGA is trouwens niet aan te raden met 3 schermen zit teveel verschil in t.o.v. dvi,hdmi enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Aha, weer wat geleerd :P Maar als je alleen maar DP gebruikt (maar 1 scherm dus), heb je dan ook een actieve adapter nodig om van DP naar HDMI te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 12-11-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:01:
[...]

Als je van DP naar VGA/DVI wilt gaan

VGA is trouwens niet aan te raden met 3 schermen zit teveel verschil in t.o.v. dvi,hdmi enz
Dat is heel erg afhankelijk van het soort display port poort. De meeste poorten hebben er een hdmi of dvi signaal erbij zitten, aan de hand van de handshake wordt het protocol bepaald.

Daarom kunnen de meeste ook overweg met een passieve adapter. Ik heb hier namelijk een passieve displayport adapter naar hdmi liggen, die werkt tot nu toe op elk apparaat die ik heb.

Een actieve heb je vaak nodig als je een digitaal signaal naar analoog omzet, dus van displayport naar VGA.

Ook heb ik veel passieve hdmi -> dvi converters, die werken ook zonder problemen op alle apparaten die ik tot nu toe in handen heb gehad.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Die passieve adapters zullen werken zolang je niet óók 2 andere schermen op HDMI/DVI hebt aangesloten, lijkt me dan?

Want dat was volgens mij de limitatie, dat je maar 2 schermen op HDMI/DVI kunt aansluiten zonder dat je een actieve adapter nodig hebt. Maar blijkbaar is die actieve adapter nodig als je een 3e scherm met HDMI of DVI wilt aansluiten, niet als je DP-DP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:17:
Die passieve adapters zullen werken zolang je niet óók 2 andere schermen op HDMI/DVI hebt aangesloten, lijkt me dan?

Want dat was volgens mij de limitatie, dat je maar 2 schermen op HDMI/DVI kunt aansluiten zonder dat je een actieve adapter nodig hebt. Maar blijkbaar is die actieve adapter nodig als je een 3e scherm met HDMI of DVI wilt aansluiten, niet als je DP-DP doet.
Staat boven je topic uitgelegd door kfaessen
3rde scherm maakt niet uit het gaat erom als je een adapter gebruikt, VGA zeker en mijn ervaring is ook met DVI maar hier boven staan andere ervaringen.

[ Voor 26% gewijzigd door Slux op 12-11-2017 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hahn schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:17:

Jep, het actief/passief verhaal gaat alleen over adapters. Displayport-Displayport connecties kunnen per definitie gewoon gebruik maken van LVDS, en er is dus geen (signaal/poort)conversie nodig.

Je kunt (mits je videokaart beide protocollen aan kan leveren) inderdaad een passieve Displayport adapter gebruiken als je maar één of twee schermen wil gebruiken met HDMI/DVI/VGA. De actieve adapter is pas nodig als je 3 schermen aan wil sluiten waarvan er geen enkele DisplayPort ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Oké, top, dan had ik dus een deel fout en een deel goed :P Bedankt voor de uitleg!

Pagina: 1