ipad scherm donker, reparatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerdt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04-2021
Mijn vraag

Ik heb een oude Ipad 2 waarvan het scherm gebarsten is na een valpartij en er geen beeld was. Ik heb de digitizer er af gehaald en het apparaat uit elkaar gehaald. Na opladen van de accu krijg ik op het LCD scherm wel iets te zien. Dit is zo donker dat alleen de contouren herkenbaar zijn.

Als de tablet gedraaid wordt, verplaatst het beeld zich zoals bij het intacte apparaat het geval was.

Waarom is het beeld donker? Is dit normaal voor een LCD scherm zonder digitizer? Zo nee, is het een defect aan het LCD scherm of zit het dieper?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het apparaat helemaal uit elkaar halen en alle kabeltjes losmaken en weer vastzetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41

SuBBaSS

-has Ryzen

geerdt schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:12:
Mijn vraag

Ik heb een oude Ipad 2 waarvan het scherm gebarsten is na een valpartij en er geen beeld was. Ik heb de digitizer er af gehaald en het apparaat uit elkaar gehaald. Na opladen van de accu krijg ik op het LCD scherm wel iets te zien. Dit is zo donker dat alleen de contouren herkenbaar zijn.

Als de tablet gedraaid wordt, verplaatst het beeld zich zoals bij het intacte apparaat het geval was.

Waarom is het beeld donker? Is dit normaal voor een LCD scherm zonder digitizer? Zo nee, is het een defect aan het LCD scherm of zit het dieper?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het apparaat helemaal uit elkaar halen en alle kabeltjes losmaken en weer vastzetten.
Het beeld is nu zo donker omdat de backlight niet meer goed meedoet.
Probeer eerst eens de thuis- en aan/uit schakelaar in te drukken en vast te houden tot hij zichzelf opnieuw opstart (een geforceerde herstart). Hopen dat het dan wel gaat werken.

Daarna zijn je andere opties waarschijnlijk alleen nog vervanging van componenten.

Hier een topic op iFixit waar het over hetzelfde probleem gaat. Nuttige tips/videos in de reacties eronder.
https://nl.ifixit.com/Ans...Why+is+there+no+backlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerdt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04-2021
Helaas lukt dit niet. De heat gun kan ik tzt proberen, anders is het jammer maar helaas.

In elk geval bedankt voor de reactie.