Nieuwe leaseauto, waas op raam bij regen/ruitenwissen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 16:24
Ik heb vorige week vrijdag mijn nieuwe Opel Astra K ST op mogen halen. Nu valt mij op dat bij het gebruik van de ruitenwissers bij regen er bij het ophalen van de wissers een waas over het raam achter blijft waardoor je zeer slecht zicht hebt. Helemaal in de avond.

ik heb het nu een week aangekeken, in de hoop dat het beter zou worden, maar helaas.

Het gaat hier om een private lease auto van Athlon. De uitleverende dealer (Motorhuis) zit 100km verderop dus “even” langs rijden is niet echt een optie. Er zit wel een Opel dealer op 5km afstand maar die mocht hem niet uitleveren…

Nu heb ik op internet gezocht en kom op forums allerlei middeltjes tegen maar tegen het einde van die discussies hoor je dat dit niet echt heeft geholpen en dat ze het hele raam + wissers hebben vervangen. Best extreem bij een gloednieuwe auto…

Wat nu het beste te doen?
Aankaarten bij Athlon en hun met een oplossing laten komen of eerst zelf gaan lopen klieren met allerlei middeltjes?

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:58
Volgens mij is dit gewoon het gevolg van de was/middeltjes die de dealer gebruikt om te auto te laten shinen in de showroom of bij aflevering.

Heb je hem al gewassen? Al eens door een wasstraat gereden (of beter; met de hand)? Ook even de wissers afdoen. Ik vermoed dat het dan opgelost zal zijn eigenlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Even met wat onschuldige ontvetter over je ruit, een vochtig doekje met iets zoals afwasmiddel. Er zit gewoon een waxlaagje op waarschijnlijk. Ook even de rubbers van de ruitenwissers doen dan ;).

Hoi!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gewoon; schoonmaken! Hoe moeilijk kan het zijn... :+
Supershiva schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:20:
Aankaarten bij Athlon en hun met een oplossing laten komen of eerst zelf gaan lopen klieren met allerlei middeltjes?
Ik zou ze aanklagen! Voor de rechter slepen; foei! Dat er vuil zit op een autoruit, hier in Nederland, met de huidige weersomstandigheden, dat ligt aan de leasemaatschappij! Schande gewoonweg! >:)

Maar ff sereneus; hoezo klieren met allerlei middeltjes? Nooit gehoord van schoonmaken?
Desnoods haal je superdeluxe, overpriced special premium car detailing cleaning liquid en ga je met zijden handschoen met nanovezel uitgevoerde dirt particle remover je autoruit en de wisserbladen te lijf.

Of je pakt gewoon een schone, vaak gewassen theedoek (zonder wasverzachter), sproeit een beetje goedkope supermarkt glasreiniger op de ruit, boen de ruit ff droog en voila! Schoon zicht. Oh ja, en vergeet ook de wisserbladen zelf niet.
Dikke klodders vogelpoep, anderszins modder of insectenlijken; ff met wat sop en een sponsje weghalen.

Alstublieft, dankuwel. :)

en waarschijnlijk zal je hetzelfde bemerken als je b.v. de zijruiten een paar keer open/dicht gedaan hebt, en/of je achterruitwisser hebt gebruikt. Oplossing: zelfde recept.
Idd een kwestie van achterblijvende waxlaag op ruiten/rubbers.
Hint: na een wasbeurt in een wasstraat met veel wax heb je kans op hetzelfde effect...

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 12-11-2017 10:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb dat probleem als de auto zelf was en een middel gebruik met wax erin. Dat laat een laag achter en dan krijg je deze issues.

Haal je auto door de wastunnel (lekker lui) en het is weg. Of gewoon met een ontvetter aan de slag zoals hierboven al is gesuggereerd :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik had dat ook met mijn nieuwe auto, is vanzelf verdwenen na een paar weken.

[ Voor 13% gewijzigd door TommyboyNL op 12-11-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sowieso zou ik eens informeren bij de dealer of ze de standaard-wissers kunnen vervangen. Ik rij al jaren met single-blade wissers van Bosch (die kosten grofweg een 40 Euro per set) maar die trekken amper strepen als het ontzettend hard regent, de ruit vuilig is etc. In ieder geval een stuk beter dan die slappe stukkies rubber die bij de meeste (!!) fabrikanten af fabriek wordt geleverd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik heb dit met meerdere nieuwe leaseauto's gehad, het trekt vanzelf weg, geef het even de tijd.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
MAX3400 schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:31:
Sowieso zou ik eens informeren bij de dealer of ze de standaard-wissers kunnen vervangen. Ik rij al jaren met single-blade wissers van Bosch (die kosten grofweg een 40 Euro per set) maar die trekken amper strepen als het ontzettend hard regent, de ruit vuilig is etc. In ieder geval een stuk beter dan die slappe stukkies rubber die bij de meeste (!!) fabrikanten af fabriek wordt geleverd.
Desnoods bestel je zelf een set online of haal je ze met een kortingsbon bij de bouwmarkt, zo duur zijn die dingen niet.

Heb nu ruim 2 jaar geleden een setje bosch aerotwin gemonteerd, beginnen nu pas beetje te strepen als het raam smerig is. Zelfs als de regensensor van mij auto op hol slaat en op turbostand het raam droogtrekt piepen die dingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook de voorruit van binnen schoonhouden. En niet bij codens allerlei doekjes gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klinkt een beetje alsof de dealer RainX op je voorruit gesmeerd heeft maar dit niet helemaal goed heeft aangebracht.. even flink uitpoetsen met een schone (!) microvezeldoek zal dan wonderen doen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Glassex! De blauwe, geen andere kleur. Flink inspuiten, uitwrijven met droge theedoek. Zo nodig herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 23:47
Zoals hier eerder gezegd: Gewoon even je vooruit met afwasmiddel oid wassen. Er zit nog een waslaagje op je voorruit. Krijg je ook als je een wasprogramma met wax in de wasstraat kiest.
Kan ook RainX oid zijn, je krijgt dan meer druppelvorming die er dan door de wind worden afgeblazen.

Gaat allemaal vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
@Supershiva Er zijn hier al meerdere goede mogelijkheden genoemd, maar als je er daarmee niet uit komt: kijk even in de voorwaarden van je contract. Dat je auto wordt uitgeleverd door een bepaalde dealer betekent niet dat je auto ook altijd daarheen moet voor reparaties en onderhoud.

Sterker nog: vaak mag je naar de dichtstbijzijnde dealer, mits het een officieel dealer is.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Allen bedankt voor het meedenken. Ik had zowaar in de schuur nog een fles autoruitenreiniger van autotaalglas staan. Dit niet te zuinig over het hele voorruit gespoten, daarna afgenomen met keukenrol en droog gemaakt met een katoenen doek. Nu morgen hopen dat het regent 🤓 en kijken wat voor effect dit heeft gehad. Fingers crossed

Anders stuur ik als nog een mailtje naar Athlon en dan kijken wat eruit komt. Heb ik het in ieder geval al vast gemeld.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Supershiva schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:33:
Allen bedankt voor het meedenken. Ik had zowaar in de schuur nog een fles autoruitenreiniger van autotaalglas staan. Dit niet te zuinig over het hele voorruit gespoten, daarna afgenomen met keukenrol en droog gemaakt met een katoenen doek. Nu morgen hopen dat het regent 🤓 en kijken wat voor effect dit heeft gehad. Fingers crossed

Anders stuur ik als nog een mailtje naar Athlon en dan kijken wat eruit komt. Heb ik het in ieder geval al vast gemeld.
Hoe lui kan je zijn, dit is geen topic waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sakesushi schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:06:
[...]

Tja, gelukkig heb je zelf ook hard meegedacht over oorzaak/oplossing de afgelopen 8 uur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
[...]

Bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

offtopic:
Gemarkeerd als beste antwoord :D _O- 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Glashelder schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:33:
[...]

offtopic:
Gemarkeerd als beste antwoord :D _O- 8)7
;) even een geintje moet kunnen toch.

Heb hem inmiddels weer moeten unmarken want het probleem is nog steeds niet opgelost :(

Ondanks het gebruik van de autoruitreiniger is de waas er bij het ruitenwissen nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Het was mij wel duidelijk dat het een geintje was, ik moest er juist wel om lachen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Supershiva schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:42:
[...]

Ondanks het gebruik van de autoruitreiniger is de waas er bij het ruitenwissen nog steeds.
Maar heb je ook de ruitenwisserrubbers zelf, zoals aangegeven, gereinigd?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Het zit op je wissers.

Al deductief getroubleshoot door je voorruit nat te maken en te wissen met een gewone huis-tuin-keuken wissertje?

Dealer al gebeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Woeha, dealer bellen voor een vies raam... _/-\o_ :+

BTW: dit lijkt wel een grote troll story...

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 13-11-2017 09:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ehtweak schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:46:
[...]

Woeha, dealer bellen voor een vies raam... _/-\o_ :+
Topic niet gelezen zeker? Auto is gloednieuw en waarschijnlijk "gewassen/gewaxt" vanaf de dealer. En dat zit nu dus op het raam en aan de wissers.

Reageren om het reageren helpt niet altijd om tot een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jazeker! ehtweak in "Nieuwe leaseauto, waas op raam bij regen/ruitenwissen"

Maar ik kan er, als boeren-gezond-verstand-tweaker niet bij dat iemand überhaupt deze vraag stelt en dit als een probleem ziet, wat alhier aan de kaak gesteld moeten worden... :+

Zelfs al zou je het niet zelf kunnen oplossen/bedenken, dan bel je ff de garage, doe alsof je het allemaal niet begrijpt en vraag gewoon ff vriendelijk hoe je het raam schoonmaakt. Isse simpel... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 13-11-2017 10:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Ik heb gisteren zowel het raam als de wissers goed behandeld met die ruitreiniger, maar helaas.

@ehtweak Hoezo lijkt dit een grote troll story te worden?
Ik ben echt serieus.

Mag men tegenwoordig niet meer verwachten dat als je een gloednieuwe auto van 25k "koopt" alles tip top in orde is bij aflevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:09
Nee, de marges zijn zo niet aanwezig bij nieuwe auto's (en al helemaal met leasecontracten in het goedkoper segment) dat elk beetje waarop bespaard kan worden genomen wordt.
Bij de grote dealerbedrijven wordt een nieuwe auto gewassen en dan komt er een mannetje die binnen een paar uren alle af te leveren auto's snel langsloopt met een spuitbusje met cleaner met waxoplossing zodat de auto de eerste 2 regenbuien er ook nog nieuw uitziet. Dat met hetzelfde spul de ramen ook meegenomen worden verbaast me dan niks.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
@GWBoes Top avatar!
Ik weet ook wel dat de marges overal ruk zijn tegenwoordig, maar goed dat is in mijn ogen nog geen excuus/reden dat men als consument geen verwachtingen meer mag hebben.
Zeker met een "aankoop" van deze orde, 25k is voor mij nog steeds een heleboel geld.

@MAX3400 Nog niet geprobeerd om met een emmertje water + normale wisser. tnx for the tip.

Ik heb inmiddels Athlon ook een mailtje gestuurd en gevraagd of ze mee willen denken voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Supershiva schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:16:
@MAX3400 Nog niet geprobeerd om met een emmertje water + normale wisser. tnx for the tip.
Nog 2 huishoudelijke tips; de een wat kleveriger dan de andere

- azijn (1 op 10 verdund) & krantenpapier
- gewone cola (puur) & spons

Beide gevallen niet mijn verantwoording maar azijn is nog het minst erge. Krantenpapier kan wat inkt op je ruit achterlaten; dat is weer relatief goed te verwijderen met Glassex of een goed Dreft-sopje. Geen kranten? Microfiber-doekje pakken.

De cola druppelsgewijs op de ruit en met een goede spons inwrijven. Hierna met schone/andere spons en liberaal warm water afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
[...]

;) even een geintje moet kunnen toch.

Heb hem inmiddels weer moeten unmarken want het probleem is nog steeds niet opgelost :(

Alleen bij het gebruik van ruitenwissers of komt het altijd opzetten?
Misschien een vetlaagje aan de binnenkant?
Of interieurfilter niet goed, als die niet goed is krijg je ook een waas/vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Is de OP mss een Belg zoals ik? Als ik regelmatig frieten ga halen uit de frituur, kom er ook makkelijk waas op de ruiten omwille van de lekkere frietjes die zitten te dampen in de wagen :+

= vettige ruiten slagen snel aan.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Het is alleen bij gebruik van de ruitenwissers, gelukkig niet altijd.
De waas is alleen aan de buitenkant.
Bij de Mac ben ik nog niet geweest :) dus vettige binnenkant van de ramen is nog niet aan de orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

MAX3400 schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:31:
Het gaat hier niet over strepen door vuil of slechte wissers maar over een filmachtige laag die zich nog op de voorruit bevind en die zichtbaar wordt als de ruitenwissers worden aangezet.
Even poetsen met wat spiritus zet meer zoden aan de dijk.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:30
Supershiva schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:20:
De uitleverende dealer (Motorhuis) zit 100km verderop dus “even” langs rijden is niet echt een optie.
Misschien ligt het aan de dealer, mijn vader heeft er ook eentje bij Motorhuis gehaald en hij heeft precies hetzelfde. De ruiten zaten onder het vet en de lak zelf ook. Uiteindelijk schoongemaakt met glasreiniger en RainX eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Harry Nak schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:01:
[...]

Misschien ligt het aan de dealer, mijn vader heeft er ook eentje bij Motorhuis gehaald en hij heeft precies hetzelfde. De ruiten zaten onder het vet en de lak zelf ook. Uiteindelijk schoongemaakt met glasreiniger en RainX eroverheen.
Kijk eens aan 🤔
Met welk merk glasreiniger heeft je vader het schoongemaakt? Dan ga ik het ook daarmee proberen aangezien de glasreiniger van Autotaalglas niet hielp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
Supershiva schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:55:
[...]

Kijk eens aan 🤔
Met welk merk glasreiniger heeft je vader het schoongemaakt? Dan ga ik het ook daarmee proberen aangezien de glasreiniger van Autotaalglas niet hielp
Lidl glasreiniger. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
No shit........haha gewoon dat W5 spul ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dasty van de Wibra werkt ook geniaal als ontvetter. Goed en goedkoop.

Detailers gebruiken het ook veel :)

De binnenkant van je voorruit gaat ook dit probleem krijgen maar bij condens vorming. Als gevolg van wasemen van weekmakers uit het dashboard en airco systeem wordt die zooi allemaal tegen de binnenkant van de voorruit geplakt. Vervolgens heeft condens daar veel meer grip en blijf je lang(er) met een beslagen voorruit zitten. Af en toe met een licht vochtige doek en wat ontvetter de voorruit schoonmaken en je heb geen last meer van laagstaande zon of licht van tegenliggers.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Water met een scheut ammoniak werkt ook perfect; streeploos vetvrij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:29
ehtweak schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:50:
Maar ff sereneus; hoezo klieren met allerlei middeltjes? Nooit gehoord van schoonmaken?
Desnoods haal je superdeluxe, overpriced special premium car detailing cleaning liquid en ga je met zijden handschoen met nanovezel uitgevoerde dirt particle remover je autoruit en de wisserbladen te lijf.

Of je pakt gewoon een schone, vaak gewassen theedoek (zonder wasverzachter), sproeit een beetje goedkope supermarkt glasreiniger op de ruit, boen de ruit ff droog en voila! Schoon zicht. Oh ja, en vergeet ook de wisserbladen zelf niet.
Nee, volgens de cardetailing workshop die ik een paar weken terug heb gevolgd vooral geen dure middelen of glasreiniger gebruiken. Stalen schuurspons, de meest fijne en daarmee de ruit schoonwrijven. Laat geen krassen na, na afloop afspoelen met gewoon schoon water en afnemen met een microvezeldoekje.
Eigenlijk polijst je de ruit en haal je alle kalk en andere troep van de ruit. Wel oppassen bij de raamrubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 07:40
Ik heb het zelfde probleem gehad toen er een nieuw raam werd geplaatst. De garage waar ik altijd kwam heeft het ruit toen meerdere malen met krachtige ruitreiniger gereinigd maar het ging er niet af. Uiteindelijk is dit er gewoon "afgesleten".

Zelf heb ik natuurlijk ook alles geprobeerd van ruitreiniger tot azijn. Het gaat er gewoon niet af.

Ik zou als ik jou was zeker terug gaan naar Athlon.

[ Voor 14% gewijzigd door MonkeySee89 op 14-11-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Tja weet niet hoe snel het slijt.
Helaas geen Lidl in de buurt, wel een Wibra.
Ik ga straks na m'n werk even langs om een flesje Dasty te halen, kijken of dat wil helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
Wat een hoop negatieve reacties zeg. (gelukkig ook een hoop constructieve).

Als het na het ontvetten van beide de ruit en de ruitenwissers niet verholpen is zou ik toch de de dealer even contacten. het kan toch niet de bedoeling zijn dat je na ontvangst van een nieuwe auto professioneel autowasser moet zijn om normaal zicht te verkrijgen bij regen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
Supershiva schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:
[...]

No shit........haha gewoon dat W5 spul ?
Wat anders? ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.de/media/product/0/0/2/0/8/0/3/w5-glasreiniger-zoom--2.jpg
Pagina: 1