Nieuwe 960 evo problemen

Pagina: 1
Acties:

• brianovitch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-08-2025
Afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe Samsung 960 EVO 250gb in mn laptop gezet(Lenovo Y700). Voorafgaand heb ik met een clone tool een backup van mijn oude ssd op mijn hdd gezet. Deze heb ik opgestart en dit werkte prima.
Deze kloon heb ik vervolgens weer op mijn nieuwe ssd gezet maar kreeg steeds boot errors. Na een aantal keer de kloon over te hebben gezet heb ik windows "aan de praat gekregen". Dit om na 5 minuten een bsod te krijgen met error_critical_process_died. Nu kreeg ik bij elke reboot direct deze bsod. Nogmaals geprobeerd om de kloon over te zetten maar het mocht niet baten.
Nu wilde ik een nieuwe windows 10 installatie maken maar krijg direct foutmeldingen als ik de installatie start of de ssd probeer te formatteren. De bios herkent de ssd nog wel maar de bootable cloning sofware (waar ik ook partities kan managen) niet meer. Op dit moment zijn beide windows installaties niet meer op te starten, het scherm blijft zwart nadat hij vraagt welke windows ik op wil starten.
Heb ik een kapotte ssd ontvangen? Of is er iets anders aan de hand?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

OgWok

U.N.C.L.E.

De oude SSD die je gekloond hebt werkt nog wel in de Lenovo?

Oude SSD in laptop gekloond naar HDD
HDD gekloond naar nieuwe SSD

Zoiets?

[ Voor 40% gewijzigd door OgWok op 12-11-2017 09:48 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• brianovitch
Die heb ik geformatteerd toen de nieuwe windows werkte, ik zou hem er in kunnen stoppen om te kijken of de partitie software hem pakt. Is dat voldoende?

Zoals je het beschrijft is inderdaad de werkwijze.

[ Voor 15% gewijzigd door brianovitch op 12-11-2017 09:49 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

brianovitch schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:48:
Die heb ik geformatteerd toen de nieuwe windows werkte, ik zou hem er in kunnen stoppen om te kijken of de partitie software hem pakt. Is dat voldoende?
"Die" zegt niet zoveel. Met de juiste software kan je misschien de partitie op de oude SSD terughalen..

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 12-11-2017 09:53 ]

• brianovitch
brianovitch schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:48:

Zoals je het beschrijft is inderdaad de werkwijze.
Die bedoel ik de oude ssd mee.

• brianovitch
OgWok schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:50:
[...]

"Die" zegt niet zoveel. Met de juiste software kan je misschien de partitie terughalen..
Ik heb hem echt geformatteerd, lees alle blocks op 0 gezet. Is dit dan nog het geval?

• brianovitch
OgWok schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:46:
De oude SSD die je gekloond hebt werkt nog wel in de Lenovo?

Oude SSD in laptop gekloond naar HDD
HDD gekloond naar nieuwe SSD

Zoiets?
Getest; De oude sdd wordt netjes herkend door de cloning sofware (Macrium reflect).
Wanneer ik de pc opstart krijg ik een keuzemenu welke windows ik op wil starten. Hier staan er 3 in, nu weet ik dat mijn hdd een dubbele opstartpartitie heeft maar waar die derde vandaan komt..
Heb ze allemaal geprobeerd maar kom niet verder dan een zwart scherm en het krakende geluid van de harde schijf.

Betekend dit dat die nieuwe ssd kapot is?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Geen idee. Kijk eerst eens schijf voor schijf of je verder komt, cq unformatten.

• brianovitch
OgWok schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:59:
Geen idee. Kijk eerst eens schijf voor schijf of je verder komt, cq unformatten.
Hoe bedoel je; schijf voor schijf? De enige schijf die is geformatteerd is de oude sdd en hier zou ik ook een nieuwe windows op kunnen zetten. Wat kan ik zodra ik weer een draaiende windows heb met die nieuwe ssd?

Update; het lijkt erop dat de windows usb niet goed is, ik kan het ook niet op andere schijven installeren. Ik ga deze voor elkaar maken en het dan opnieuw op de nieuwe ssd proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door brianovitch op 12-11-2017 11:20 ]

• brianovitch
Opgelost! Ik heb de hdd eruit gehaald en de nieuwe ssd alleen in de laptop gedaan. Vervolgens de windows installatie gedraaid(dit ging nu wel goed) en een verse windows geïnstalleerd. Het systeem draait tot nu toe stabiel.
Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1