USB stick: kan write protection niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb een 8GB USB stick waarvan ik de write protection maar niet lijk te kunnen verwijderen. Ten eerste heb ik die er nooit opgezet, ten tweede staat de stick vol met bestanden met vreemde tekens en kan ik ook niets openen. Er stond niets belangrijks op dus dat is niet erg. Echter vraag ik me wel af hoe ik die write protection er nu af krijg. Wat ik al geprobeerd heb:
- Windows format (lukt niet, write protection error)
- diskpart en dan clean disk geeft write protection error, vervolgens probeer ik die via diskpart te verwijderen, zegt ie dat het succesvol is, maar dat blijkt dan bij testen toch niet zo te zijn.
- Windows Defender vind geen virussen, Ik vermoed dat dat komt omdat de scan gewoon niet wil starten :p blijft maar op 0 seconden hangen. Geen idee waarom.

Is de stick hardware matig kapot? Hij is vrij jong en weinig gebruikt. Wat kan ik nog proberen behalve garantie claimen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 13-11-2017 14:47)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Data niet kunnen lezen en geen data kunnen schrijven, lijkt mij inderdaad defect.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De kans dat deze defect is, is wel aanwezig.
Je zou in een Linux Live omgeving dit kunnen proberen:

https://askubuntu.com/que...turn-write-protection-off

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Data niet kunnen lezen en geen data kunnen schrijven, lijkt mij inderdaad defect.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb geen linux omgeving ter beschikking. Goed om te weten in ieder geval, dan ga ik gewoon garantie claimen.

Bedankt voor de vlotte reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Als ik een bestand niet kan verwijderen, dan helpt hernoemen van het (vreemde) bestand naar een willekeurige naam meestal wel.

Maar als de stick al niet geformatteerd kan worden dan heb ik al zo m'n twijfels. Heb je de stick al op andere computers proberen te formatteren?

Ik heb net recentelijk een stick weggegooid die constant de melding:

"Place disk in drive L". L was dan die stick. Die kon ook niet geformatteerd worden. Ik kon er niets mee, niet in diskpart, niet in de computermanagement. Afijn, ik heb de schaar gepakt en het ding in 4 stukken geknipt aangezien ik ook niet meer zeker wist wat er op stond, wil je ook niet het risico lopen dat iemand dat ding vind en er wel iets mee kan.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Snowwie schreef op zondag 12 november 2017 @ 03:45:
Als ik een bestand niet kan verwijderen, dan helpt hernoemen van het (vreemde) bestand naar een willekeurige naam meestal wel.

Maar als de stick al niet geformatteerd kan worden dan heb ik al zo m'n twijfels. Heb je de stick al op andere computers proberen te formatteren?

Ik heb net recentelijk een stick weggegooid die constant de melding:

"Place disk in drive L". L was dan die stick. Die kon ook niet geformatteerd worden. Ik kon er niets mee, niet in diskpart, niet in de computermanagement. Afijn, ik heb de schaar gepakt en het ding in 4 stukken geknipt aangezien ik ook niet meer zeker wist wat er op stond, wil je ook niet het risico lopen dat iemand dat ding vind en er wel iets mee kan.
Ik heb het geprobeerd op een W7 en W10 pc. Beiden met hetzelfde resultaat. Windows diskmgmt werkte inderdaad ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Maar kun je de bestanden nog wel zien? Zo ja, kun je ze hernoemen?

En laat het programma Rufus eens een isootje er op zetten, kijken of dat programma zijn interne format de stick tot leven weet te krijgen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Snowwie schreef op zondag 12 november 2017 @ 03:49:
Maar kun je de bestanden nog wel zien? Zo ja, kun je ze hernoemen?

En laat het programma Rufus eens een isootje er op zetten, kijken of dat programma zijn interne format de stick tot leven weet te krijgen.
Beiden geprobeerd, zonder succes :(

Dat gaat een RMA worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het verbaast me dat je een USB stick online besteld. Die dingen kun je overal wel krijgen, bij de Mediamarkt en zelfs bij de Action hangen ze, meestal van Sandisk. Nu ben je weer geld kwijt voor die RMA.

Succes.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Snowwie schreef op zondag 12 november 2017 @ 05:14:
Het verbaast me dat je een USB stick online besteld. Die dingen kun je overal wel krijgen, bij de Mediamarkt en zelfs bij de Action hangen ze, meestal van Sandisk. Nu ben je weer geld kwijt voor die RMA.

Succes.
Deze werd geleverd bij een eHDD. RMA kost overigens geen geld. De consument mag geen enkele kosten krijgen voor iets dat binnen garantie afgehandeld word, inclusief verzendkosten van/naar leverancier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Normaliter niet nee, maar je moet wel de verzendkosten NAAR de leverancier voorschieten, en dan is het altijd maar de vraag of de leverancier jou die verzendkosten ook weer vergoed. Dat is niet altijd het geval.
Maar ja, ze weten zelf ook wel dat jij als consument echt geen rechtszaak gaat beginnen over 6 euro verzendkosten, of in het geval van een usb stick, waarschijnlijk nog geen 2 euro.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
True, maar als ik voor 2 euro weer een werkende USB stick heb, is het mij prima :)

Pagina: 1