Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mod-S3M-XM-IT plugin voor Media Player Classic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
In de huidige K-Lite Codec Pack zitten geen codecs voor het afspelen van Mod, S3M, XM, en IT files. Van alle oudere/andere audio formaten is midi het enige wat MPC nog wel ondersteunt.

Ik heb lopen zoeken naar een geschikte codec die al deze 4 bestandsformaten kan afspelen. En ja, ik kan ze afspelen met Winamp, alleen het vervelende daarvan is, als ik een individuele xm bestand aanklik en deze wordt geopend met Winamp, dan is mijn Winamp lijst foetsie. Die moet ik dan weer apart laden. Ik gebruik Winamp voor het afspelen van mijn Flac collectie. Dus Winamp moet buiten beeld blijven.

Het liefst zie ik een plugin voor MPC, maar als er een andere player bestaat die specifiek voor deze formaten geschikt is, en niet alle bestands associaties in de war gooit, dan hoor ik dat ook graag. Maar het liefst simpelweg een plugin voor MPC.

Heb er op gegoogled maar kan het niet echt vinden.

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 13-11-2017 01:02)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt Winamp instellen zdd een file wordt toegevoegd aan de playlist ipv dat die playlist wordt overschreven. Je wilt denk ik ‘Enqueue in Winamp’ de default maken ipv ‘Play in Winamp’

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik vindt onderstaande. Zou je toch iets mee moeten kunnen:
S3M files released on the Demoscene's music scene in the 1990s were commonly played on PCs using dedicated mod/s3m players (such as DMP) or using the tracker software (like Scream Tracker). Some more-common/contemporary music players can play these files, although fidelity to original sound and results can vary according to the individual file.

Software includes:

VLC media player
XMPlay
ModPlug Player
AIMP
Winamp
JetAudio
5 potentiele spelers die je nog niet hebt geprobeerd / genoemd. En dat is alleen maar voor S3M.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • Beste antwoord

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Je kunt Winamp instellen zdd een file wordt toegevoegd aan de playlist ipv dat die playlist wordt overschreven. Je wilt denk ik ‘Enqueue in Winamp’ de default maken ipv ‘Play in Winamp’

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Snowwie
Jester-NL schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:34:
Ik vindt onderstaande. Zou je toch iets mee moeten kunnen:

5 potentiele spelers die je nog niet hebt geprobeerd / genoemd. En dat is alleen maar voor S3M.
Dank voor het meedenken. VLC ondersteunt veel maar VLC heeft het grote nadeel dat het geen 4K beeldmateriaal fatsoenlijk kan schalen naar mijn 1440p resolutie. Voor wat betreft de andere players, ik heb het liefst zo weinig mogelijk players. De oplossing van F_J_K hieronder werkt voor mij beter.
F_J_K schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:49:
Liever dat ja, aangezien Winamp alle formaten ondersteund. Het mooiste zou inderdaad zijn dat het bestand dat ik in verkenner of total commander aanklik open in Winamp, maar dat de bestaande lijst gewoon staan blijft en als ik Winamp later weer start dat deze lijst er nog steeds staat.

Het werkt. Alleen moet je het bestand in de playlist nog wel apart aanklikken, hij speelt em niet automatisch af. Misschien dat daar nog een optie voor is.

[ Voor 47% gewijzigd door Snowwie op 13-11-2017 01:04 ]

Mijn YouTube Channel

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Snowwie schreef op maandag 13 november 2017 @ 00:57:
Het werkt. Alleen moet je het bestand in de playlist nog wel apart aanklikken, hij speelt em niet automatisch af. Misschien dat daar nog een optie voor is.
Yup: Enqueue&Play. Nadeel: files worden onderaan geplaatst, Winamp vergeet welk lied in de playlist tot dan werd gespeeld. Dat is voor mij reden om het niet te willen gebruiken - ik kies dan liever zelf na Enqueue wat verder moet worden gespeeld.

• Snowwie
F_J_K schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:23:
[...]

Yup: Enqueue&Play. Nadeel: files worden onderaan geplaatst, Winamp vergeet welk lied in de playlist tot dan werd gespeeld. Dat is voor mij reden om het niet te willen gebruiken - ik kies dan liever zelf na Enqueue wat verder moet worden gespeeld.
Als je onderstaande optie in de rode kader ook aanklikt speelt hij het bestand wel direct af en staat hij onderaan de lijst. De positie van het bestand in de lijst onderaan is mij best. Want het is toch maar tijdelijk. Die bestanden, IT, MODS, XM, S3M, MIDI's, die hoeven niet in mijn FLAC lijst te blijven staan. Het is puur voor tijdelijk afspelen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j2lZUXXmdD0qUtcevY8OMaBm/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 13-11-2017 18:26 ]

Mijn YouTube Channel

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Huh. Dat is idd een handig idee.

Pagina: 1