GPU defect of wellicht een ander probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 11:47
Mijn vraag:
Vandaag viel plots mijn PC uit tijdens het browsen. Na dit incident start Win10 niet meer door, ik krijg de error: 'Het lijkt er op dat windows niet op de juiste wijze is geladen' + twee verticale strepen zijn te zien op het scherm. Daarnaast krijg ik bij het laden van de BIOS allemaal grove pixels te zien. Zie screenshot voor een voorbeeld.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd maar in geen enkel van de situaties start de PC door. Ik heb zo'n vermoeden dat de GPU defect is en hierdoor Win10 (+ Ubuntu) niet door kan starten. Ik weet echter niet of hier een verband tussen zit. Kan iemand dit bevestigen of zijn er bepaalde zaken die ik softwarematig kan uitvoeren om het probleem vast te stellen?

Ik heb op dit moment geen andere videokaart liggen om het hardwarematig te testen.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/Gvrbr5KulWDPRPc3Msc1Zcq4OxMdj6Z8v8WL-rKvEXI4lJAkApvinCzjC0JSgSLZDei82vF3ARH05A=s600

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10 geïnstalleerd op SSD
ATI Radeon HD....?
4gb Ram Kingston Hyper X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Memtest geeft geen errors;
- Ubuntu proberen te starten, ubuntu zelf start heel kort maar start ook niet door. Het scherm bevat hier ook veel grove pixels;
- Een systeem herstel uitgevoerd naar vorige week;
- Alle usb hardware verwijderd (muv muis en toetstenbord).

[ Voor 5% gewijzigd door jspr360 op 11-11-2017 23:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je scherm aangesloten op MB om te testen?
Hoe oud is je voeding ?
Is er recent iets verandert in je systeem ?

Herstelpunt gebruik ik nooit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je bij de BIOS al zulke strepen krijgt, samen met hoe het fout gegaan is, dan is het wel zo goed als zeker dat de videokaart kapot is. Het screenshot zegt eigenlijk al genoeg :)

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 11-11-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-10 23:30
Ziet eruit als een kapotte videokaart.
Kijk even je bij vrienden of familie een kaartje kan lenen om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 11:47
Hackus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:47:
Je scherm aangesloten op MB om te testen?
Hoe oud is je voeding ?
Is er recent iets verandert in je systeem ?

Herstelpunt gebruik ik nooit
1. Moederbord heeft helaas geen video output..
2. Voeding stamt uit 2009
3. Nieuwe SSD geïnstalleerd.
PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:57:
Als je bij de BIOS al zulke strepen krijgt, samen met hoe het fout gegaan is, dan is het wel zo goed als zeker dat de videokaart kapot is. Het screenshot zegt eigenlijk al genoeg :)
CryRaven schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:31:
Ziet eruit als een kapotte videokaart.
Kijk even je bij vrienden of familie een kaartje kan lenen om het zeker te weten.
Ik verwacht het ook idd, ik ga even een videokaart proberen te lenen van iemand om dit vast te stellen. Thanks iig voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tip: hou altijd een simpel videokaartje apart. Ik weet niet wat de rest van je systeem is, maar een voeding van
8 jaar oud loopt ook op zijn eind

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1