Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Hoi mensen, ik heb van de week mijn auto lader overbelast. Mijn vorige telefoon kon ik altijd tegelijk opladen met mijn tomtom, maar mijn Nokia 5 is een stukje zwaarder... En nou is mijn lader dood.

Wie weet hoeveel Amperes ik nodig heb, als ik een nieuwe auto lader wil kopen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon 2.4A toch ?

En dual: 2x 5V 1000mAh

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 11-11-2017 23:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
Ik weet het niet. Maar ik zit ook in een ander gesprek te lezen:

"Een lader die bij het apparaat wordt bijgeleverd zal altijd iets meer kunnen leveren dan het apparaat vraagt.
Het laadcircuit in het apparaat is als het goed is altijd beveiligd met een stroombegrenzing.

Andersom als er 1 Amp gevraagd wordt, en de lader kan maar 0,5 Amp leveren betekent niet dat het per definitie fout gaat (laden duurt alleen langer), maar als de lader geen eigen beveiliging heeft (wat veel voorkomt) kan een aantal uren op, of boven zijn max capaciteit oververhitting betekenen, met als gevolg voortijdig overlijden."

Ik denk dat dit is gebeurd met mijn dode lader.

En ik zie bij de accucapaciteit van mijn Nokia 5: 3.000 mAh

Ik wil graag een lader die mijn telefoon en mijn tomtom tegelijk op kan laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

@Lorelei_7 mijn vader gebruikt weliswaar een ouder type dan deze

https://www.tomtom.com/nl...h-speed-dual-charger-2017

maar een soortgelijke lader om zijn tomtom en telefoon s7 tegelijk op te laden en gaat prima.

Wellicht is zoiets ook wat voor jouw

[ Voor 34% gewijzigd door Eentje op 12-11-2017 12:27 ]

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lorelei_7 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:35:
Ik weet het niet. Maar ik zit ook in een ander gesprek te lezen:

"Een lader die bij het apparaat wordt bijgeleverd zal altijd iets meer kunnen leveren dan het apparaat vraagt.
Het laadcircuit in het apparaat is als het goed is altijd beveiligd met een stroombegrenzing.

Andersom als er 1 Amp gevraagd wordt, en de lader kan maar 0,5 Amp leveren betekent niet dat het per definitie fout gaat (laden duurt alleen langer), maar als de lader geen eigen beveiliging heeft (wat veel voorkomt) kan een aantal uren op, of boven zijn max capaciteit oververhitting betekenen, met als gevolg voortijdig overlijden."

Ik denk dat dit is gebeurd met mijn dode lader.

En ik zie bij de accucapaciteit van mijn Nokia 5: 3.000 mAh

Ik wil graag een lader die mijn telefoon en mijn tomtom tegelijk op kan laden...
Zet dit in Google: Official Nokia Dual USB 2.4A Car Charger - Black ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
Bedankt mensen, ik heb vandaag ook nog gechat met het Nokia support team. En er werd aangegeven dat ik voor de Nokia 2.4A nodig heb. Dus ik ga voor een lader met minstens 3A, om hopelijk ook mijn tomtom tegelijk op te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Lorelei_7 schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:03:
Bedankt mensen, ik heb vandaag ook nog gechat met het Nokia support team. En er werd aangegeven dat ik voor de Nokia 2.4A nodig heb. Dus ik ga voor een lader met minstens 3A, om hopelijk ook mijn tomtom tegelijk op te kunnen laden.
Er zit maar een 1.5A* lader bij de Nokia 5, daar heb je echt geen 2.4A lader voor nodig. Misschien bedoelden ze al met de TomTom erbij en dan idd die 2.4A lader die Hackus noemt.

* edit: of heb je toch wel de FCO100 2A lader? In ieder geval doet ie er 2 uur 20 over van 0 naar 100 in Uit stand dus gemiddeld trekt ie hooguit 1.3A (van 0 naar 23% in 30 minuten in een andere review is ook maar 1.4A)

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 12-11-2017 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik gebruik veel blitzwolf apparatuur, kabels en ook een autolader.

https://m.banggood.com/search/blitzwolf-car-charger.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorelei_7
apis29 schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:27:
[...]

Er zit maar een 1.5A lader bij de Nokia 5, daar heb je echt geen 2.4A lader voor nodig. Misschien bedoelden ze al met de TomTom erbij en dan idd die 2.4A lader die Hackus noemt.
Ik heb een lader met 3.4A besteld. Misschien heb je gelijk. Dan zou ik dus met deze lader ook 2 van deze smartphones tegelijk kunnen opladen. Vind ik niet erg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
rens-br schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:17:
[mbr]Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar ATT.[/]
Ik vroeg anders alleen maar hoeveel ampères ik nodig heb. Ik zie niet wat ik fout heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Lorelei_7 je hebt niks fout gedaan. Je topic stond gewoon op de verkeerde plek en dat heb ik even voor je goed gezet :)

(Hoewel je alleen om stroomsterkte vroeg, bleek het toch meer een aankoopadviestopic te zijn en dat hoort in ATT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
@rens-br

Okay. Bedankt.
Pagina: 1