Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...ik speel ark survival en league of legends en ik heb lage fps maar ik heb wel een goede video kaart volgens mij. ligt het aan me geheugen of iets anders??? (ben niet zo goed met computer :/

Relevante software en hardware die ik gebruik
hardware=
gtx 960, AMD-fx 6300, 4gb DDR3 Ram

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb al gekeken of mijn video kaart zelf het niet doet maar die doet het gwn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed topic zonder je videokaart te noemen ah staat er wel. Wanneer treedt die lage fps precies op. En hoe laag dan laag is.

Natuurlijk heb je gelijk dat 4GB tegenwoordig mager is, maar je topicstart is net zo mager ;).

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 11-11-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:47
Hoe laag is laag? Heb je altijd al lage FPS gehad, of nu opeens?

Je processor is best traag, en je hebt niet veel geheugen. Alleen je videokaart is wel aardig, maar de rest van je systeem zal die videokaart waarschijnlijk heel erg bottlenecken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is al vanaf het begin toen de video kaart er in ging is die laag gebleven dus niet opeens meestal rond 50 fps
en bij ark 30 fps terwijl ik alles op het laagste heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan ligt het waarschijnlijk aan je processor en geheugen, die zijn niet snel genoeg om je videokaart bij te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 11-11-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Draai eens een benchmark als Futuremarkvof Sysmark.

Scores kan je online vergelijken; weet je meteen of je voldoende scoort en of je OS & drivers goed zijn.

Scoor je voldoende? Dan is je PC gewoon te langzaam voor de games.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
4GB RAM is sowieso te weinig voor moderne games. Daar zou ik beginnen, 8GB is gewoon nodig. Dat zou al een hoop moeten helpen. Verder is de CPU ook aan de zwakke kant. Mocht je na het upgraden van het RAM geheugen nog problemen hebben is de CPU aan de beurt. Eventueel daarna nog de GPU, maar als je niet te veel eisen stelt kan ie opzich nog wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-09 17:41

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:31:
4GB RAM is sowieso te weinig voor moderne games. Daar zou ik beginnen, 8GB is gewoon nodig. Dat zou al een hoop moeten helpen. Verder is de CPU ook aan de zwakke kant. Mocht je na het upgraden van het RAM geheugen nog problemen hebben is de CPU aan de beurt. Eventueel daarna nog de GPU, maar als je niet te veel eisen stelt kan ie opzich nog wel mee.
Ik zou het RAM alleen niet nieuw kopen, DDR3 is eigenlijk verouderd en alles wat beschikbaar is voor het platform kwa CPUs is eigenlijk erg verouderd. Misschien kan je beter gelijk je CPU en moederbord mee pakken en daar DDR4 in stoppen.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DarkBlaze schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:32:
[...]

Ik zou het RAM alleen niet nieuw kopen, DDR3 is eigenlijk verouderd en alles wat beschikbaar is voor het platform kwa CPUs is eigenlijk erg verouderd. Misschien kan je beter gelijk je CPU en moederbord mee pakken en daar DDR4 in stoppen.
Mee eens. Als hij weinig wil uitgeven is een 2e hands voor dat RAM wel zo handig. Wil ie wat meer uitgeven is het inderdaad beter om gelijk CPU met moederbord en RAM te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Ik zie niemand iets noemen over de instellingen van het spel zelf.

@Verwijderd Kijk eens of je resolutie of andere video-instellingen wat lager kunt zetten in het spel, maar wel op zo'n danige manier dat je er wel nog plezier aan hebt maar dat je computer het beter kan bijbenen. Ik ben het met de rest eens dat de videokaart mans zat is alleen de processor en de hoeveelheid geheugen is aan de magere kant. Maar ik zou zeggen, probeer even wat met de video settings ingame te spelen, wellicht geeft je dat wat meer fps. Liever iets lagere kwaliteit en soepele gameplay dan hoge kwaliteit en constant gestotter.
Never mind, je 2e reactie niet gelezen.

@Hahn Dank voor het melden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 12-11-2017 00:42 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Snowwie schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:35:
Ik zie niemand iets noemen over de instellingen van het spel zelf.

@Verwijderd Kijk eens of je resolutie of andere video-instellingen wat lager kunt zetten in het spel, maar wel op zo'n danige manier dat je er wel nog plezier aan hebt maar dat je computer het beter kan bijbenen. Ik ben het met de rest eens dat de videokaart mans zat is alleen de processor en de hoeveelheid geheugen is aan de magere kant. Maar ik zou zeggen, probeer even wat met de video settings ingame te spelen, wellicht geeft je dat wat meer fps. Liever iets lagere kwaliteit en soepele gameplay dan hoge kwaliteit en constant gestotter.
Hij zei zelf al:
terwijl ik alles op het laagste heb staan

Pagina: 1