PC Upgraden ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
Ik heb een Computer en die word nu bijna 4 jaar oud maar ik kan merken dat er iets aan moet gebeuren, met sommige spellen (zoals CS:GO) begint m'n fps echt keihard te dalen, alle software instellingen staan goed dus dit moet iets met de hardware zijn PLUS, na 4 jaar is het volgens mij wel tijd voor een upgrade, alleen heb ik geen idee wat ik moet upgraden en wat ik moet halen

Specificaties:
Processor: Intel Core i7 3770 / 3.4 GHz - 4 cores
Moederbord: MSI Z77A-GD65
RAM: Corsair Vengeance 2x 8GB DDR3
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 970 ( Jaartje geleden geupgrade, ik had de GTX660 hiervoor)
Voeding: Cooler Master B700
Case: Corsair Carbide Series 200R - Midtowermodel

Nogmaals, ik weet niet precies wat ik hiervan moet upgraden om een beetje met de tijd mee te gaan maar ik wil dus fatsoenlijk de games van nu kunnen spelen (Call of Duty WW2, Assasins Creed, Wolfenstein, Destiny2, etc etc)

Wat ik ook voornamelijk wil is dat m'n computer niet teveel lawaai maakt. Is het een optie om voor een geluidsdempende case te kiezen of is het beter om hardware te nemen wat gewoon niet teveel lawaai maakt?

Graag wil ik natuurlijk zo goedkoop mogelijk klaar zijn met deze upgrade!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
wat is het budget?

Als dit mijn pc was dan 3770 eruit en een k erin en zwaar overklokken.
2 een 1070 erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Elmo_b schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:52:
wat is het budget?

Als dit mijn pc was dan 3770 eruit en een k erin en zwaar overklokken.
2 een 1070 erin en klaar.
Het budget is een goeie vraag ... liefste wel onder de 500euro zowiezo! (als dat kan)

Dus ik neem aan dat het vorig jaar niet slim heb aangepakt door van de GTX660 naar de GTX970 te gaan? Beetje jammer geld geweest? :P

Zowiezo die processor kan volgens mij echt niet meer. Ik weet trouwens ook niet hoe je moet overklokken maar als ik die 3770K ga overklokken dan kan ik er weer een paar jaar tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
een i7 k kan nog wel even mee. niet de snelste meer maar het probleem is budget.
Als je echt veel sneller wilt is je enigste optie nieuwe CPU mobo geheugen en poef weg is 500 euro.
En nog een fatsoenlijke gpu erbij die echt veel!! sneller is dan een 970 kost al snel 350 a 400

Het probleem is ook dat een 970 en een 3770 niet traag zijn maar best nog wel mee kunnen komen.

Dus met jou budget zou ik een k serie doen en goed overklokken en dan een dikke gpu erin en je kan er weer even tegenaan.

met de verkoop van je huidige cpu en gpu is dat wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Onder de 500 euro is het simpelweg je videokaart vervangen. Dat zal het meeste zoden aan de dijk zetten.
Niet gepost, maar als je nog geen SSD hebt dan ook die erin knallen.

V&A aangeboden: Powercolor Red Devil Radeon RX 580 8GB GDDR5
V&A aangeboden: Zotac GeForce GTX 1070 Mini

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Ik ga kijken naar een 3770K en kijken hoe ik hem moet overklokken. Daarna ga ik kijken naar een nieuwe CPU. Heb je ook nog advies voor een ''geluidsdempende'' case? Omdat ik liever wel zo min mogelijk geluid wil hebben.

SSD zit er inderdaad al in, had die er niet bijgezet maar goed. Ik ga kijken naar je linkjes, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:23
@GRAPSV Ik heb zelf een PC uit oktober 2014 met i5-4590, 8GB DDR3 en GTX 970 en die draait nog als een zonnetje. Weet je zeker dat het niet aan de software ligt? Met deze hardware zou je nog tussen de 100 en 200 fps moeten kunnen halen. Misschien eens tijd voor een schone installatie van de nieuwste versie van Windows 10?

[ Voor 15% gewijzigd door Balance op 11-11-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRAPSV schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:48:
met sommige spellen (zoals CS:GO) begint m'n fps echt keihard te dalen
Kun je dit eens uitgebreider omschrijven? Is het bijvoorbeeld zo dat het met een goede framerate begint, maar dat deze op een gegeven moment in zakt? Of is het vanaf dat je het spel op start al meteen slecht? Om hoeveel fps gaat het precies en hoe groot zijn eventuele drops? Als jouw systeem CS:GO niet kan spelen is er namelijk wel wat mis, aangezien veel minder krachtige systemen dat spel al zonder ook maar enige moeite op max settings kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:59:
[...]

Kun je dit eens uitgebreider omschrijven? Is het bijvoorbeeld zo dat het met een goede framerate begint, maar dat deze op een gegeven moment in zakt? Of is het vanaf dat je het spel op start al meteen slecht? Om hoeveel fps gaat het precies en hoe groot zijn eventuele drops? Als jouw systeem CS:GO niet kan spelen is er namelijk wel wat mis, aangezien veel minder krachtige systemen dat spel al zonder ook maar enige moeite op max settings kan spelen.
Wanneer ik speel dan is m'n fps rond de 150-200 max (wat ik zelf al best wel laag vind), op sommige momenten (wanneer ik naar de grond kijk bijvoorbeeld in-game) dan begint m'n hele scherm te knipperen en dropt die rond de 50fps.
Ik heb m'n windows + cs:go al opnieuw geinstalleerd. Ik heb al vanalles geprobeerd met de software zeg maar. NVIDIA instellingen gewijzigd, drivers geupdate, commands in de console ingevoerd etc etc maar het probleem wilt maar niet weg (en ik vind 150fps best wel weinig vergeleken met de meeste mensen).

Dus ik dacht, misschien moet ik m'n systeem gewoon eens upgraden en zijn m'n CPU + GPU gewoon outdated ofzo.

EDIT: Ik heb m'n video settings trouwens allemaal op low staan ook om het maximale uit m'n fps te kunnen halen ..

[ Voor 4% gewijzigd door GRAPSV op 11-11-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
ik heb een maand geleden een nieuwe pc gekocht van msi (GP72m 7REX Leopard Pro)
ik dacht dat deze zeer goed zou zijn en goed genoeg om elke game te kunnen runnen op minsten 60 fps.
maar ik heb laste van lag(constante), heeft iemand een idee wat ik kan doen.
ik denk dat het ligt aan mijn gpu en cpu.

Alvast bedankt!

Willem
Pagina: 1