Installatie CrashPlan msi file lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gezien CrashPlan op mijn desktop om een of andere vage reden op versie 3.7 blijft hangen (hij update niet automatisch) besloot ik hem vandaag zelf te installeren. Nadat ik het x64 msi bestand van de website download, en deze open, blijft ie hangen in het startscherm (computing space requirements). Na 15-30 minuten kan ik op install klikken, en blijft ie zonder vooruitgang in het installatiescherm hangen (ook na een half uur). Wanneer ik dit .msi bestand met admin rights probeer te installeren (via https://www.howtogeek.com...using-administrator-mode/) krijg ik een Windows Installer scherm te zien met allerlei parameters voor msiexecute.

Wat gaat hier mis? Helaas kan ik geen .exe downloaden op de site van CrashPlan (code42). Ik denk dat ik de nieuwste versie heb want 3.7 geeft mij momenteel problemen en ik kan geen backups meer draaien.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

crashplan is gestopt:
the end-of-sale date: August 22, 2017

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:03
de applicatie blijft gewoon werken voor lokale backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verkoop van de consumentenversie is inderdaad reeds gestopt. Deze blijft echter nog tot volgend jaar werken.

Inmiddels na nog een paar pogingen is de installatie "gelukt". D.w.z. in mijn lijst met software zie ik nu versie 4.8 staan, echter kan de desktop applicatie niet opstarten i.v.m. "Unable to connect to backup engine". Herstart van PC heeft niet geholpen.

Nog maar even troubleshooten dus.. Suggesties zijn welkom! :)

-EDIT- Zojuist kom ik er achter dat het niet alleen bij CrashPlan is dat alles een eeuwigheid duurt; nog 2 installaties doen preciest hetzelfde. CrashPlan inmiddels verwijderd en wil een reinstall proberen, maar ook dat duurt dus weer heel lang.

Zou dit met mijn creator fall update te maken te kunnen hebben? Heb het nog nooit eerder gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door LankHoar op 12-11-2017 00:16 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!