Tv naar stereo verbinden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
Dag,

Ik heb deze TV

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung UE65HU8500L Zwart€ 2.899,-€ 2.899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.899,-

En deze stereo

http://audio.manualsonlin.../cahxz1r_cahxz1.html?p=12

Nu heb ik verstaan dat de enige IN ingang van mijn stereo de rca kabel aansluiting is erop dus het moet zo aangesloten worden. Maar op de one connect box van de TV zijn de OUT audio aansluitingen een optische. En ik zie ook "audio out, av in en component in" op één aansluiting. Maar ik heb niet zo'n adapterkabel en weet niet zeker of dit wel zal werken als ik zoiets koop. Daarom even eerst hier vragen wat ik het beste doe. Een adapter kopen van optische naar rca? Of een AV adapter voor een one connect box? Ik heb een av adapter naar scart en zo aangesloten naar mijn stereo maar dit gaf geen geluid door? Of is er een andere manier om de sound van de tv door de stereo te laten spelen? Voor ik iets aankoop had ik graag gehoord wat ik het beste doe a.u.b.

Ik heb hier (https://www.onlinekabelsh...ox-bn39-01900a-0-15-meter) zo'n kabel gevonden maar mijn model van one connect box staat er niet bij. Dit kan toch nog werken staat er. Maar het is maar om een idee te geven hoe ik het eventueel zou oplossen als deze manier zou werken. Gewoon dan via mijn stereo met rca naar een 3.5mm jack en aanschakelen en dan zou het geluid van de tv door mijn stereo moeten gaan?

Of is het zekerder om een dac te kopen zoals dit (https://www.onlinekabelsh...audio-converter-dac-45073) en zo de stereo aan te sluiten?

[ Voor 15% gewijzigd door Bringerofpain op 11-11-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:39
waarom je tv met je stereo verbinden? je kan toch gewoon het kastje rechtstreeks met je versterker verbinden via een optische kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
aljooge schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:38:
waarom je tv met je stereo verbinden? je kan toch gewoon het kastje rechtstreeks met je versterker verbinden via een optische kabel?
bedankt voor reactie. Ik bedoelde idd op de versterker aansluiten. Maar daar is de optische verbinding ook OUT, en op de tv is het ook OUT. Dus dit werkte zo niet. Maar ik heb het opgelost door een adapter te kopen van optisch naar rca en zo het op de aux gedeelte aangesloten op de versterker die wel een INPUT is.

Deze topic mag gesloten worden ik vind niet direct terug hoe die zelf te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpel: verwijderen doen we niet. Als niemand meer reageert zakt je topic vanzelf weg. Maar kan uiteraard wel naar gezocht worden door andere gebruikers :)

Weet je zeker dat het nu werkt trouwens? If so heb je nu in weze een DAC er tussen zitten namelijk ;)
Verder heb je bij je TV ws een verloop naar SCART zitten. Daar had je ook een adapter voor kunnen kopen, dan had je ook een analoge uitgang gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 21:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:46:
Simpel: verwijderen doen we niet. Als niemand meer reageert zakt je topic vanzelf weg. Maar kan uiteraard wel naar gezocht worden door andere gebruikers :)

Weet je zeker dat het nu werkt trouwens? If so heb je nu in weze een DAC er tussen zitten namelijk ;)
Verder heb je bij je TV ws een verloop naar SCART zitten. Daar had je ook een adapter voor kunnen kopen, dan had je ook een analoge uitgang gehad :)
Hoe weet je dat zo zeker? Dat een scart het kan betekent niet dat elke scart het heeft he...

Die DAC van 2 tientjes is in bijna alle gevallen van een tv aansluiten op een analoge versterker de makkelijkste en zekerste optie. Waarom twijfel je daar zo aan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik twijfel niet. Ik zeg niet voor niks "waarschijnlijk". Nou ja, "ws" dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1