Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Op dit moment ben ik me aan het orienteren op een nieuwe videokaart.
Ik heb een GeForce® GTX AERO ITX 6G OC op het oog voor het spelen van een aantal games.
De hdmi uitgang heeft een specificatie van 2.0 en de displayport van 1.4. Met deze specificaties moet het mogelijk zijn om een 4K monitor aan te sluiten als ik het goed begrepen heb.

Nu zag ik ook in de PW een mooie 4K monitor staan van AOC. Het gaat om de pricewatch: AOC U2777PQU Zwart

Maar deze heeft een displayport van 1.2. Dus niet de optimale specificatie om 4k weer te geven.
Klopt deze aanname?

Hetzelfde geldt voor de pricewatch: Iiyama B2875UHSU-B1 Zwart die een stukje sneller en goedkoper is dan de AOC monitor.

Als dit klopt, maar het zoeken naar een geschikte videokaart in de juiste prijsklasse met 2 HDMI uitgangen wat moelijker.

Beste antwoord (via Simbob op 11-11-2017 19:21)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
ncornelisse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:45:
Klopt, maar daar staat dat er pas van displayport 1.3 gesproken wordt van 4K resolutie.
Kijk eens naar de tabel met de yes en no. Daar staat 4k bij. De hoeveelheid hertz en of het ja of nee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

ncornelisse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:57:
Op dit moment ben ik me aan het orienteren op een nieuwe videokaart.
Ik heb een GeForce® GTX AERO ITX 6G OC op het oog voor het spelen van een aantal games.
De hdmi uitgang heeft een specificatie van 2.0 en de displayport van 1.4. Met deze specificaties moet het mogelijk zijn om een 4K monitor aan te sluiten als ik het goed begrepen heb.

Nu zag ik ook in de PW een mooie 4K monitor staan van AOC. Het gaat om de pricewatch: AOC U2777PQU Zwart

Maar deze heeft een displayport van 1.2. Dus niet de optimale specificatie om 4k weer te geven.
Klopt deze aanname?

Hetzelfde geldt voor de pricewatch: Iiyama B2875UHSU-B1 Zwart die een stukje sneller en goedkoper is dan de AOC monitor.

Als dit klopt, maar het zoeken naar een geschikte videokaart in de juiste prijsklasse met 2 HDMI uitgangen wat moelijker.
Vanwaar die aanname dat DP 1.2 niet voldoende is?
Minder dan 5 seconden op google (het kost mij en jou meer tijd om een post te maken dan het opzoeken had gekost ;)), hierin staat een mooie tabel met alles wat je wilt weten:
https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 11-11-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Klopt, maar daar staat dat er pas van displayport 1.3 gesproken wordt van 4K resolutie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
ncornelisse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:45:
Kijk eens naar de tabel met de yes en no. Daar staat 4k bij. De hoeveelheid hertz en of het ja of nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:16
4K draait helemaal prima op DisplayPort 1.2 met 60Hz zelfs op 10-bit. Vormt geen enkel probleem/concessie.

Ik heb zelf een LG 27UD58, dat is ook een aanrader. Ook met DisplayPort 1.2 aangesloten overigens en hangt aan een Arctic W1-3D monitorbeugel.

[ Voor 62% gewijzigd door Balance op 11-11-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ok, bedankt voor alle info.
Dat maakt het selecteren wat makkelijker.
Pagina: 1