Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ik wil mijn monitor (pricewatch: Lenovo P27h Zwart) via USB-C aansluiten op mijn mainboard (pricewatch: Gigabyte GA-AX370-Gaming 5).

USB-C, domweg omdat dit de enige mogelijkheid is.

Nu heb ik dit met de meegeleverde USB-C kabel geprobeerd en dit levert allerlei interessante effecten op...
(Onderstaande effecten in no particular order en afwisselend.)
  • PC valt volledig uit
  • Fans gaan langzamer draaien
  • USB HUB in de monitor word niet herkend
  • Aangesloten apparaten (getest met een muis) worden niet herkend
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
  • Monitor aangesloten op een USB HUB (USB-C naar USB-A): Werkt, monitor HUB word herkend, apparaat (muis) word herkend
  • Monitor aangesloten via een USB-C - USB-A kabel met daarop weer een USB-A naar USB-C converter: Werkt ook. Monitor HUB word herkend, aangesloten muis word herkend
  • Monitor aangesloten op een USB-A poort: Werkt, muis word ook herkend
Het lijkt hierbij niet uit te maken of ik de monitor aansluit op een USB3.0 of 3.1 poort, alle geprobeerde poorten werken prima.

Nu zou je zeggen "dus is je USB-C - USB-C kabel defect", dat kan. :) Maar ik heb 3 van die monitoren en met tenminste 2 bijgeleverde kabels heb ik exact de eerder genoemde effecten.

Dus:

Heb ik domweg pech en heb ik 2 (of zelfs 3) defecte USB kabels bij mijn monitoren gekregen. (Of is het zelfs gewoon een seriefout.) Of is er iets anders aan de hand?

Als het zuiver de kabel is is de oplossing eenvoudig. Std. USB-C & USB-C naar USB-A kabels bestellen, monitoren USB daisy-chainen of alle monitoren op een eigen poort prikken en klaar. :) (Ik heb maar 1 USB-C poort op mijn PC zitten.) Maar het lijkt me wel fijn om te achterhalen of het echt zuiver 2x pech met een kabel is of niet...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Anyone?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.